A 9 szakember vezetői vagy tulajdonosi pozíciót tölt be iráni utazási irodákban. A látogatók azzal a céllal érkeztek Magyarországra, hogy átfogó képet kapjanak hazánk turisztikai kínálatáról és fővárosunk nevezetes attrakcióiról.
A tanulmányút résztvevőinek elmondása alapján a legtöbb iráni turistát Törökországba, Dubajba és távoli egzotikus célpontokra utaztatják, Európán belül pedig Franciaország, Olaszország és Görögország a legkeresettebb desztináció. Az iráni utazókat különösen a kikapcsolódási és vásárlási lehetőségek érdeklik, fontos számukra a kiemelt figyelem és a magas színvonalú szolgáltatás.
A Thompson Reuters „State of the Global Islamic Economy Report 2013" című kutatási jelentése szerint a muszlim utazók 2012-ben 137 milliárd dollárt költöttek utazásra a mekkai zarándoklatok nélkül – ez az összeg a világ turisztikai költésének 12,5%-a. Közülük az irániak költötték a legtöbbet (18,2 millió dollárt) turisztikai szolgáltatásokra, Szaúd-Arábiát is megelőzve.