Elsőként a söriparban megjelent a Dreher Fenntarthatósági Jelentése

A magyar sörpiaci szereplők közül elsőként a Dreher Sörgyárak Zrt. adta ki Fenntarthatósági Jelentését a 2007-2010 időszakra vonatkozóan. A kiadvány 10 területen keresztül mutatja be az elért eredményeket és a fejlődési célokat. A környezetvédelmi témákon (energia, víz, hulladék) túl, többek között kitér a felelős alkoholfogyasztás, közösségi szerepvállalás és vállalkozásfejlesztés kérdésköreire is - olvastuk a Brandtrend-en.

A publikált Fenntarthatósági Jelentés két célt szolgál. Egyrészt, hogy a vállalat önmaga számára rendszerezze és értékelje működését és eredményeit, másrészt hogy ez alapján érintettjeitől visszajelzéseket kapjon, és párbeszédet folytasson.

"Jelentésünk összeállítása során célunk volt, hogy átfogó képet adjunk vállalatunkról. A fenntarthatóság szempontjából elemeztük sörgyártásunk és forgalmazásunk teljes folyamatát, és annak nemcsak gazdasági, hanem környezeti és szociális hatásait is. Sikereinken túl a kihívásainkról, fejlődési lehetőségeinkről is beszámolunk." - nyilatkozta Kovács Sándor Lóránt a Dreher Sörgyárak vállalatfejlesztési igazgatója.

A víz- és energiagazdálkodás terén a környezettudatos működés iránti elkötelezettséget tükrözik a végrehajtott beruházások, amelyek közül is kiemelkedik a biológiai (anaerob) szennyvíztisztító üzem és biogáz kazán. Köszönhetően a legkorszerűbb energiahatékonyságot célzó műszaki megoldásoknak (pl. abszorbciós hűtő telepítése, világításkorszerűsítés stb.) mintegy 380 háztartás éves energiafogyasztásával egyenlő megtakarítást sikerült elérni 2009-ben.

A sör egyik legfontosabb alapanyaga a víz, amelyet saját kútforrásból fedez a vállalat. A gyártási technológia is vízigényes, így elismerésre méltó, hogy az elmúlt 10 évben a vállalat 30%-kal, 5hl/hl alá csökkentette fajlagos vízfelhasználását, a 2008-ban megvalósított beruházások révén pedig 15%-kal csökkentette vízigényét.

Hulladékgazdálkodása terén a SABMiller csoportban is legjobb gyakorlatnak számít, hogy a termelési hulladéknak kevesebb, mint 1%-a kerül csak lerakásra. A csomagolás újrahasználata és újrahasznosítása terén is kiemelkedő erőfeszítéseket tesz a cég. Az iparági átlagnál nagyobb arányban forgalmazza visszaváltható üvegekben, azaz újrahasználható csomagolásban az aranyló nedűt Magyarországon.

A felelős alkoholfogyasztás terén a Dreher Sörgyárak szigorú kereskedelmi és marketing kommunikációs önszabályozást folytat. 2009-ben a gyakorlati alkalmazást célzó képzésre hívta a munkatársakat, és egyes külső partnereket. Magyarországon elsőként indított társadalmi párbeszédet a "Felelős Alkoholfogyasztás Program" által, amelynek kulcs-üzenete, a "Te is lásd tisztán tetteidet" közel 170 millió alkalommal érte el a felnőtt lakosságot. A program honlapjának, a www.alkohol.info.hu oldalnak - a közel két éves fennállása óta - 159 005 egyedi látogatója, 787 855 oldalletöltése volt, a látogatók átalagosan 2 perc 51 másodpercet töltenek el böngészéssel, valamint a cikkekhez eddig 521 hozzászólás született. A program arca Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnok.

A Dreher Sörgyárak fenntartotta foglalkoztatási stabilitását, közvetlenül és közvetve 13 700 munkahelyet biztosít, amelyek létrehozott értéke mintegy 31 milliárd forint. A vendéglátóiparban 7 600, a kiskereskedelemben 950 munkahely köthető a Dreher Zrt.-hez. A gyár a 2010-es pénzügyi évben közel 25 milliárd forintot fizetett be a magyar állam felé ÁFA, adók és járulékok formájában, közvetlen és közvetett gazdasági hatása 75 milliárd forint. A vállalat legfontosabb értékének a munkatársakat tekinti, akik nélkül nem tudta volna elérni a jelentésben bemutatott kimagasló eredményeket. A személyesség megőrzése mellett, a társaság, a magas színvonalú munka és a teljesítmény ösztönzésére törekszik, ötvözve a nagy hagyományokkal rendelkező vállalat szellemiségét, és a multinacionális vállalati háttér hatékonyságát.

A jelentést a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének főtitkára, Wimmer István az elsők között véleményezte: "A jelentés világossá teszi azt is számomra, hogy a gazdálkodás eredményessége csak a Dreher Sörgyáraknál is tapasztalt felelős vállalati magatartás, a környezettudatosság, valamint a munkavállalók iránti egyfajta gondoskodás révén érhető el és tartható fenn. A vállalat valóban jó példája annak, hogy az egyenletes növekedésnek, a hosszú távú eredményeknek és a piaci szerep erősítésének lényegesen több eleme van, mint a minőségi termék, okos marketing vagy a korszerű gyártástechnológia. Úgy vélem, egy olyan gazdasági környezetben, ahol rendkívül fontos tényező az átlátható és felelős gazdálkodás, valamint a vállalatok társadalmi felelősségvállalása, a Dreher Sörgyárak és egész tevékenysége jó példaként és követendő gyakorlatként szolgálhat a piac valamennyi szereplője számára."

Kovács Sándor Lóránt a Dreher Sörgyárak vállalatfejlesztési igazgatója hangsúlyozta: "Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarországon, az iparágon belül elsőként adunk ki fenntarthatósági jelentést. Célunk érintettjeink megfelelő mélységű és szakszerű tájékoztatása, hogy átfogó képet nyújtsunk vállaltunk szerepéről, a társadalmi és környezeti fenntarthatóság érdekében tett erőfeszítéseinkről, eredményeinkről, és jövőbeli vállalásainkról." (forrás: Brandtrend)

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.