A konferenciáról szóló cikksorozatunkban sorra vesszük ezeket a problémákat, és adunk egy kis ízelítőt egy-egy előadásból. Elsőként Damjanovich Nebojsától, a Grey/G2 digitális marketingstratégájától, aki az alábbiakat mondta el a II. Emailmarketing konferenciára tervezett előadása előtt: „A saját, épített céges adatbázisokra történő emailküldések terén hihetetlenül népszerű lett az emailmarketing használata. A cégek intuitív emailmarketing szoftvereket használnak, és alig avatják be az IT vagy a kreatívrészlegeiket, netán az ügynökségeiket. Habár folyamatosan küldenek elektronikus hírleveleket, a kampányok hatékonyságán még lehetne csiszolni.
Mindez a kis- és középvállalatok esetében mindennapi küzdelmet jelent, és a kis büdzsék miatt bele sem gondolnak abba, hogy más megoldások hatékonyabbak lehetnek. Az ilyen megoldások teszik komplexebbé az emailkommunikációt, integrálnak több marketingtevékenységet és erősen támogatják a cégen belüli értékesítési osztályt, akár b2b-ről, akár b2c-ről beszélünk. A marketing automatizálási (MA) szoftverekről van szó, melyeket gyakran összekevernek a CRM eszközökkel. Az MA szoftverek az úgynevezett »sales marketing« vagy másképp, lead management eszközök, melyek nagyban segítik az ügyfélszerzést. Az emailmarketing továbbra is erős kommunikációs eszköz, de ha a cég tovább kell, hogy lépjen az ügyfélszerzési megoldások felé, akkor a marketigautomatizálási szoftver a következő lépés.”
A mobileszközök egyre nagyobb élettérre tesznek szert, így az utóbbi időben jogos és nagyon aktuális a kérdés: A mobileszközök számának és használatuk gyakoriságának növekedése hogyan hat az emailmarketingre? Hogyan, milyen módon és mértékben befolyásolja az emailmarketinget az a tény, mely szerint az emailek megnyitásának egyre nagyobb aránya a mobileszközökön történik?
Nemcsak a mobileszközök forradalma állítja kihívás elé az emailmarketingeseket, hanem az a nyári újítás is, melyet a Gmail júniusban vezette be: a tabokat. Ennek a lényege és egyben eredménye az, hogy a hírlevelek egy külön tab alatt jelennek meg, ami adott esetben csökkentheti a megnyitások számát is. Mindez azért fontos, mert ez értelemszerűen a konverziók visszaeséséhez is vezethet.
Az aktuális változásokat, trendeket követő marketingesekben egyre gyakrabban felmerül a kérdés: mennyire befolyásolja a tabok bevezetése a hírlevelek megnyitását és az átkattintások számát? – erre vonatkozóan Koncz Gábortól (Proptomail, Zseron) fogunk választ kapni, aki egy saját, nagymintás felmérés eredményét fogja prezentálni a Protopmailt használó ügyfelek kampányai alapján. A kutatásból kiderül, mekkora hatása van az EDM-kampányok hatékonyságára a Gmail tabok bevezetésének, illetve megtudhatjuk a legfrissebb mobil emailolvasási statisztikákat is.
Aktuális kihívások, hatékonyságot növelő válaszok, erre számíthatnak azok, akik jelentkeznek a Kreatív és a Protopmail (Zseron Kft.) szervezésében az október 2-án zajló II. E-mailmarketing konferenciára.
A részletes programról és a további információkról itt olvashat!
A jelentkezéshez kattintson ide!