Mint ismert, a Starbucks tavaly novemberben vásárolta meg a gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Evolution Fresh nevű céget harminc millió dollárért, azzal a céllal, hogy új lánc beindításával javítson pozícióján az alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket forgalmazó szektorban. Az első egység a Washington állambeli Bellevue-ban nyílik, a további boltnyitásokról egyelőre nem közölt információkat a cég.
A bár kínálatában a friss és palackozott gyümölcs-, illetve zöldséglevek, smoothie-k mellett megjelennek a tortillatekercsek, saláták és levesek is. Howard Schultz a Starbucks elnöke, az Evolution Fresh megvásárlásakor közölte, egy gyümölcslébár esetén több mint egymillió dolláros éves forgalommal számol, vagyis többel, mint a rivális, állami tulajdonban lévő Jamba Inc. bevétele.
Az új üdítő piacra dobásával a cég egyrészt a felfutóban lévő energiaitalpiacra szeretne betörni, de jól illeszkedik a Starbucks új stratégiájába is: a vállalat szeretne túllépni a kávézólánc keretein, saját márkaneves termékeit pedig élelmiszerboltokban is forgalomba hozni. (Forrás: Index; elelmiszer.hu, Franchiseportál)