A Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével Magyarország 2008 óta szerepel a hazai kerékpárutak általános leírásaival és konkrét szolgáltatói ajánlatokkal Németország egyik legnagyobb internetes kerékpáros adatbázisában, a www.fahrradreisen.de honlapon. A kerékpáros turizmusra specializálódott website-on 750 kerékpáros út leírása mellett 120 utazásszervező kb. 90 ezer ajánlata is szerepel. Az oldal évente több mint 3,6 millió látogatót és több mint 40 millió oldallehívást számlál.
Hazánk Németország, Ausztria, Franciaország, Olaszország és Svájc után 45 túraútvonallal és 52 hazai szálláshely ajánlattal csatlakozott az adatbankhoz (http://www.fahrradreisen.de/radwege/radwege.htm).
Az első 48 hónap kiemelkedő eredményeket hozott: a Magyarország-fejezetnek ugyanis ez idő alatt 3,89 millió látogatója volt. Népszerűségünk ezután sem csökkent, hiszen a következő 12 hónapban, 2012. április 1. és 2013. március 31. között megint közel egymillióan látogattak el a Magyarország-aloldalak valamelyikére.
A régiók közül a legtöbben továbbra is a Balatont keresték fel (371.093 látogató), majd Budapest és környéke (322.124 látogató), a Dunántúl (136.502 látogató), az Alföld és a Tisza-tó (48.166 látogató), valamint Észak-Magyarország (40.501 látogató) következett. Egyúttal az a tendencia is megfigyelhető, hogy egyre többen keresnek szállást és konkrét ajánlatokat is. Hiszen amíg az első időszakban a látogatók 58%-a klikkelt tovább a szálláshelyekre, 46%-a pedig az ajánlatokra, addig az elmúlt 12 hónapban 67% érdeklődött szálláshelyek, 53% pedig konkrét ajánlatok iránt. A sikereken felbuzdulva és tekintettel a kerékpáros nyaralás németországi népszerűségére, Magyarország jelenlétét 2014. május 31-ig meg kívánja hosszabbítani az MT Zrt.
Az Általános Német Kerékpáros Klub (ADFC) felmérése szerint ugyanis a kerékpáros turizmus Németországban egyre kedveltebb. 2009-ben a lakosság 49%-a, azaz több mint 40 millió fő vett már részt egynapos biciklis kiránduláson (2007: 35 millió), 6%, azaz mintegy 5 millió fő pedig 5 napnál hosszabb kerékpáros üdülésen. A kerékpáros turisták napi költése átlagosan 60 euró/fő körül alakult. A DTV (Deutscher Tourismusverband) vizsgálata pedig 2009-ben 153 millió kerékpáros kirándulást és 22 millió ezzel kapcsolatos vendégéjszakát mutatott ki. Az egynapos útra indulók naponta átlagosan 16 eurót, a több napos kiránduláson részt vevők pedig 64,60 eurót költöttek fejenként.
S hogy mit jelent ez a turizmus számára? Vegyük például a németek évek óta legkedveltebb nemzetközi túraútvonalát, a Duna menti kerékpáros utat Passau és Bécs között. 2012-ben összesen 55.000 kerékpáros töltötte itt nyaralását (10%-os növekedés 2011-hez képest), 155.000 fő pár napra érkezett (+3,3%), 210.000 biciklis pedig egynapos kiránduláson vett részt (+5%). Ami a régió számára összesen 110,5 millió euró bevételt jelentett (+1,5%).
A fenti számok ismeretében nem meglepő, hogy Németországban egyre több a minősített kerékpáros útvonal, és a kerékpáros szálláshelyek is gomba módra szaporodnak. Míg 1995-ben 216, addig 2012-ben már 5400 „Bett&Bike“ biciklis szálláshely várta a vendégeket Németország-szerte. A hazai kerékpáros utak mellett azonban sok német biciklis választ más országokat is nyaralása helyszínéül. A legnépszerűbb külföldi kerékpáros út évek óta a Duna menti biciklis út ausztriai szakasza, amit a Via Claudia Augusta és az Etsch kerékpáros út követ.
Ami az úti célok kiválasztását illeti, első helyen továbbra is a személyes ajánlás áll (52%), amit az internet (43%), a prospektusok (19%), a biciklis újságokban megjelent hírek (18%), az online élménybeszámolók (17%) és a szakkönyvek (15%) követnek. A döntések meghozatalakor fontos szempont, hogy kis forgalmú utakon lehessen tekerni (50%), megfelelő legyen a kitáblázás (41%), jó minőségűek legyenek az utak (38%), legyenek őrzött parkolók (27%), az útvezetés élményekben gazdag legyen (23%). Emellett fontosak még az információs anyagok (22%), az út menti pihenőhelyek (21%) és a kerékpárbarát szálláshelyek (21%). A biciklis kirándulások tervezésekor a leggyakrabban használt eszközök az internet (66%), térképek (51%), kerékpáros útikönyvek (45%), információs irodák (40%), prospektusok (31%), szálláskatalógus (21%), digitális útvonaltervező (13%), útjelző és információs táblák (13%).