Érdeklik a németeket a magyar kerékpáros ajánlatok

Eddig közel 5 millió látogatója volt a német www.fahrradreisen.de Magyarország fejezetének.

A Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével Magyarország 2008 óta szerepel a hazai kerékpárutak általános leírásaival és konkrét szolgáltatói ajánlatokkal Németország egyik legnagyobb internetes kerékpáros adatbázisában, a www.fahrradreisen.de honlapon. A kerékpáros turizmusra specializálódott website-on 750 kerékpáros út leírása mellett 120 utazásszervező kb. 90 ezer ajánlata is szerepel. Az oldal évente több mint 3,6 millió látogatót és több mint 40 millió oldallehívást számlál.

Hazánk Németország, Ausztria, Franciaország, Olaszország és Svájc után 45 túraútvonallal és 52 hazai szálláshely ajánlattal csatlakozott az adatbankhoz (http://www.fahrradreisen.de/radwege/radwege.htm).

Az első 48 hónap kiemelkedő eredményeket hozott: a Magyarország-fejezetnek ugyanis ez idő alatt 3,89 millió látogatója volt. Népszerűségünk ezután sem csökkent, hiszen a következő 12 hónapban, 2012. április 1. és 2013. március 31. között megint közel egymillióan látogattak el a Magyarország-aloldalak valamelyikére.

A régiók közül a legtöbben továbbra is a Balatont keresték fel (371.093 látogató), majd Budapest és környéke (322.124 látogató), a Dunántúl (136.502 látogató), az Alföld és a Tisza-tó (48.166 látogató), valamint Észak-Magyarország (40.501 látogató) következett. Egyúttal az a tendencia is megfigyelhető, hogy egyre többen keresnek szállást és konkrét ajánlatokat is. Hiszen amíg az első időszakban a látogatók 58%-a klikkelt tovább a szálláshelyekre, 46%-a pedig az ajánlatokra, addig az elmúlt 12 hónapban 67% érdeklődött szálláshelyek, 53% pedig konkrét ajánlatok iránt. A sikereken felbuzdulva és tekintettel a kerékpáros nyaralás németországi népszerűségére, Magyarország jelenlétét 2014. május 31-ig meg kívánja hosszabbítani az MT Zrt.

Az Általános Német Kerékpáros Klub (ADFC) felmérése szerint ugyanis a kerékpáros turizmus Németországban egyre kedveltebb. 2009-ben a lakosság 49%-a, azaz több mint 40 millió fő vett már részt egynapos biciklis kiránduláson (2007: 35 millió), 6%, azaz mintegy 5 millió fő pedig 5 napnál hosszabb kerékpáros üdülésen. A kerékpáros turisták napi költése átlagosan 60 euró/fő körül alakult. A DTV (Deutscher Tourismusverband) vizsgálata pedig 2009-ben 153 millió kerékpáros kirándulást és 22 millió ezzel kapcsolatos vendégéjszakát mutatott ki. Az egynapos útra indulók naponta átlagosan 16 eurót, a több napos kiránduláson részt vevők pedig 64,60 eurót költöttek fejenként.

S hogy mit jelent ez a turizmus számára? Vegyük például a németek évek óta legkedveltebb nemzetközi túraútvonalát, a Duna menti kerékpáros utat Passau és Bécs között. 2012-ben összesen 55.000 kerékpáros töltötte itt nyaralását (10%-os növekedés 2011-hez képest), 155.000 fő pár napra érkezett (+3,3%), 210.000 biciklis pedig egynapos kiránduláson vett részt (+5%). Ami a régió számára összesen 110,5 millió euró bevételt jelentett (+1,5%).

A fenti számok ismeretében nem meglepő, hogy Németországban egyre több a minősített kerékpáros útvonal, és a kerékpáros szálláshelyek is gomba módra szaporodnak. Míg 1995-ben 216, addig 2012-ben már 5400 „Bett&Bike“ biciklis szálláshely várta a vendégeket Németország-szerte. A hazai kerékpáros utak mellett azonban sok német biciklis választ más országokat is nyaralása helyszínéül. A legnépszerűbb külföldi kerékpáros út évek óta a Duna menti biciklis út ausztriai szakasza, amit a Via Claudia Augusta és az Etsch kerékpáros út követ.

Ami az úti célok kiválasztását illeti, első helyen továbbra is a személyes ajánlás áll (52%), amit az internet (43%), a prospektusok (19%), a biciklis újságokban megjelent hírek (18%), az online élménybeszámolók (17%) és a szakkönyvek (15%) követnek. A döntések meghozatalakor fontos szempont, hogy kis forgalmú utakon lehessen tekerni (50%), megfelelő legyen a kitáblázás (41%), jó minőségűek legyenek az utak (38%), legyenek őrzött parkolók (27%), az útvezetés élményekben gazdag legyen (23%). Emellett fontosak még az információs anyagok (22%), az út menti pihenőhelyek (21%) és a kerékpárbarát szálláshelyek (21%). A biciklis kirándulások tervezésekor a leggyakrabban használt eszközök az internet (66%), térképek (51%), kerékpáros útikönyvek (45%), információs irodák (40%), prospektusok (31%), szálláskatalógus (21%), digitális útvonaltervező (13%), útjelző és információs táblák (13%).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.