Érdekvédelmet szerveznek a turizmusért a balatoni vitorlázók

Érdekvédelmet szerveznek a balatoni vitorlázók, mert szerintük már a turizmus fejlődését gátolják a Balatoni Hajózási Zrt. megemelt, áprilisig befizetendő kikötői díjai. A cég szerint a piac diktálja az árakat.

Gelencsér János, a balatoni vitorlázók érdekvédelmének fő szervezője szerint a két és fél ezerre tehető balatoni vitorlástulajdonos többsége elfogadhatatlannak tartja, hogy a 22 tóparti önkormányzat tulajdonába került Balatoni Hajózási Zrt. egyre drasztikusabban emeli a kikötői díjait.

Balatonbogláron idén 25–30 százalékkal emelkedtek a díjak az előző évihez képest. Egy középkategóriás kis vitorlás kikötői helyéért április elsejétől november végéig tavaly 270 ezer forintot, idén pedig 344 ezer forintot kell fizetni. Gelencsér János szerint a Balatonon piaci erőfölénnyel bíró cég árai miatt egyre többen kényszerülnek feladni a hobbijukat, vagy más kikötőkben helyet találni, ami károsan hat az üdülőrégió turizmusára. – Megengedhetetlen, hogy a személyhajózás veszteségeit velük fizettetik meg – mondta Gelencsér. A boglári vitorlázók sérelmezik azt is, hogy nem az igényeiknek megfelelően épült meg uniós pénzből a tavaly átadott boglári kikötői szolgáltatóház.

Horváth Gyula, a hajózási cég vezérigazgatója szerint nincs mit számon kérni azon, hogy egy piacgazdaságban profitorientáltan működik egy cég, akkor sem, ha az önkormányzati tulajdonban van. Szerinte a kikötői férőhelyek iránti kereslet a mai árak mellett is elegendő, a kikötők a szezonban átlagosan több mint 80 százalékos telítettséggel üzemelnek. A Balatonon ötezerre tehető kikötői férőhelynek valamivel kevesebb mint a fele felett diszponál a társaság, árai pedig a balatoni átlag alsó harmadában mozognak, pedig egyedülálló szolgáltatást nyújt kikötői láncával, melyek nagy részét igénybe vehetik túrázásra a velük szerződők – érvelt a cégvezető. Leszögezte, az állam azért tartotta egyben a privatizációkor a hajózási társaságot, hogy biztosítsa a veszteséges személyhajózás jövőjét is. A személyhajózásból fakadó veszteségeket nyugodtan finanszírozhatnák akár a kikötői lánc profitjából is, de nem teszik, mert stratégiailag fontosnak ítélik az üzletág fejlesztését. A kikötők üzemeltetéséből fakadó, átlagosan 15–17 százalékos profitot rendre visszaforgatják az üzletágba – cáfolta az érdekvédőket az igazgató.

Az elmúlt 17 évben fejlesztésekre fordított 5,3 milliárd forintnak közel a felét költötték vitorláskikötők építésére, felújítására. A hajózási társaság kikötődíjai az elmúlt években átlagosan inflációt követően emelkedtek, de idén a tavalyi áfanövekedést is bele kellett kalkulálni, illetve azon kikötőknél, ahol a beruházások miatt nőtt a szolgáltatás színvonala, és más besorolásúvá vált a kikötő (ilyen a boglári is) így nagyobb volt a drágulás. Horváth Gyula kifejtette, cége kemény megszorítások árán érte el a csúcseredménynek számító 150 millió forintos adózás előtti eredményt. A boglári kikötőfejlesztéssel kapcsolatban közölte, a beruházás garanciális hibáinak kijavítása és a terület rendezése folyamatban van, a végső átadás május végére várható. A kifogásokat szubjektívnek minősítette. A boglári kikötői férőhelyek háromnegyede elkelt az idei szezonra, a „turizmusellenesnek” minősített árak ellenére – tette hozzá. (Népszabadság)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.