Eredményes évet zárt a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt.

Európa legnagyobb fürdőkomplexuma valóságos „világfürdővé” válik az épülő Aqua-Palace fedett élményfürdője révén. A komplexumot üzemeltető Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. 2008-ban 7 %-os árbevétel növekedést könyvelhetett el.

A 81 éves múltra visszatekintő hajdúszoboszlói fürdőkomplexum a 2008-as évet is sikeresen zárta. Az elmúlt évek fejlesztéseinek, a minőségi munkának köszönhetően 2008-ban 4%-kal nőtt a vendég forgalom a hajdúszoboszlói fürdőben, míg az Aquapark forgalma 5%-kal növekedett az előző évhez képest. A vállalat gyógyászati szolgáltatásainak forgalma az egészségügyi jogszabályváltozások hatására, az országos trendhez hasonlóan némileg visszaesett. A forgalom növelése érdekében kedvezményes TB által támogatott kezeléscsomagokat alakítottak ki a téli időszakra, így több kezelést tartalmazó csomagokat sokkal kedvezményesebben - a 2008-as áraknál olcsóbban-, vehetnek igénybe. A gyógyfürdőben rendelő reumatológus orvosok beutaló és várólista nélkül írják fel a gyógykezeléseket.

A Hungarospa Zrt. üzemelésében lévő szálláshelyeken a vendégéjszakák száma növekedett, a Thermal Hotelben 3%-kal, a Hajdú kempingben 22,5%-kal, a Thermal kempingben 4,4%-kal. Összességében a társaság 7%-kal növelte árbevételét a 2007-es évhez képest, valamint a hatékony költséggazdálkodás következtében sikerült túlteljesíteni az üzleti tervet.

A Hungarospa Zrt. 2008. júniusában indította el Hajdúszoboszló történelmének legnagyobb turisztikai beruházását, az Aqua-Palace fedett élményfürdő kivitelezését. A 4,8 milliárd forint összértékű kiemelt projekt 2,25 milliárd forintos európai uniós támogatással valósul meg. Az új létesítmény legfontosabb célja a szolgáltatás-kínálat további bővítése, a piaci pozíció további erősítése, illetve a nyári szezon meghosszabbítása lesz. Az Aqua-Palace 15 ezer négyzetméter alapterületen, 1600 négyzetméter vízfelülettel, egyszerre 1000 fő befogadására lesz alkalmas, ahol minden egyes korosztály megtalálja majd a számára legmegfelelőbb szórakozási, kikapcsolódási formát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.