Eredményesen debütált a balatoni sürgősségi mentőhajó

A héten véget érő balatoni főszezonban bebizonyosodott, hogy a tavon szükség van a sürgősségi mentőhajóra, amely a vízből történő mentéseken túl eredményesen nyújtott orvosi szintű ellátást sürgős esetekben - hangzott el az idegenforgalmi szezonban először debütált sürgősségi menőhajó munkájának értékelésére rendezett sajtótájékoztatón Csopakon pénteken.

Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának (VMSZ) elnöke arról számolt be, hogy az idei balatoni szezonban először üzemelő, tavaly ősszel beszerzett Rupert sürgősségi mentőhajó 14 eseti kivonulás mellett számtalan vízimentő feladatot is ellátott. Három ember kifejezetten az új hajónak köszönheti az életét, többen pedig a gyors segítséget, gyorsabb gyógyulást. Az eredményekhez nagyban hozzájárult az az együttműködés, amit a vízimentők kötöttek a Magyar Mentő és Mentőtiszti Egyesülettel (MMME). E szervezet adta az öt fővel üzemelő mentőhajó két fős egészségügyi szakszemélyzetét. A vízimentők köszönetet mondtak azért, hogy az MMME tagjai a szabadságuk terhére ingyen vállalták egyhetes váltásokban a munkát, amiért cserében csak ellátást kaphattak. A VMSZ és az Országos Mentőszolgálat között létrejött megállapodás értelmében a tó körüli régiók mentőállomásai riaszthatták a sürgősségi mentőhajót olyan esetkehez, amelyekhez a vízi segítség előbb oda tudott érni, mint a szárazföldi.

Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke emlékeztetett arra, hogy pár éve megvalósíthatatlannak tartották Jamrik Péter, a Balaton Régió Közbiztonsági Tanácsadó Testülete elnökének programtervét, hogy legyen a Balaton Európa legbiztonságosabb tava. Egy ilyen fontos célra azonban eddig sikerült a BFT-nek előteremteni a szükséges forrást. A program első lépéseiként lett a Balatonon sürgősségi mentőhajó, és kerültek a strandokra korszerű mentő-katamaránok, defibrillátorok. "Ezzel kapcsolatban csak az a kérdés merülhet fel, miért nem valósultak meg ezek a vízbiztonsági fejlesztések előbb" - fogalmazott a BFT elnöke, hangsúlyozva, hogy a megszorítások ellenére prioritást kell élvezzen továbbra is a vízbiztonság fejlesztése. Ehhez a tó mindhárom medencéjébe kell egy-egy sürgősségi mentőhajó. A második beszerzésére a BFT már tudja biztosítani a forrást, és a következő szezonra - szakemberek javaslatára - lélegeztető készülékekkel is el kívánják látni a tóparti strandok vízimentőit. A folytatás várhatóan az új kormányon, és az új vezetésen múlik majd - tette hozzá Suchman Tamás.

Tóth Attila, a Magyar Mentő és Mentőtiszti Egyesület elnöke a sürgősségi mentőhajó működésének eredményiről beszámolva elmondta, voltak olyan esetek, amikor 3-4 perc alatt ért ki olyan helyszínekre, amelyet mentőautóval nem lehetett volna megközelíteni. Például egy allergiás sokkot kapó német turista köszönheti annak az életét, hogy a riasztástól eltelt negyedik percben a vénájába kaphatta a szükséges gyógyszert. Jamrik Péter, Balaton Régió Közbiztonsági Tanácsadó Testület elnöke kifejtette, látszólag kis eleme a vízbiztonsági programnak, de az érintett szervezetek együttműködésének alapja volt, hogy hozzáférhettek az egységes digitális rendszerhez, az EDR-hez, ami paradigmaváltást jelentett a kommunikációban. A szakember szerint a vízbiztonsági program folytatásával a Balaton jövőre elérheti a fejlett Nyugat-Európai tavak színvonalát ezen a téren. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a balatoni utószezonban a korszerű navigációs eszközökkel, radarral, víz alatt "látó" szonár készülékkel is ellátott Rupert egészségügyi szakszemélyzet nélkül, vízimentő hajóként üzemel tovább. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.