Erős last minute időszak várható

A Sun & Fun Holidays óvatos optimizmussal várja az idei szezont. Mind a charteres, mind a szállodai szerződéseiket maximális rugalmassággal kötötték meg, hogy a piaci igények alakulásával párhuzamosan növelni vagy csökkenteni tudják kapacitásaikat.

Milyen desztinációkat kínálnak idén?

Új úti cél nálunk Észak-Ciprus, a törökországi Dalaman és Zakynthos. Utóbbi a török tengerpart legszebb része, amely hat-hét évvel ezelőtt egyszer már népszerű volt a magyar piacon. Dalaman most alternatívát kínál azoknak, akik szeretik a szép természeti környezetet és már esetleg többször jártak Antalya környékén. Idén kiszálltunk Tunézia értékesítéséből, de később természetesen újra programozzuk a desztinációt, amint lesz rá megint kereslet.

Hová indítanak charterjáratokat?

Az idei charteres kapacitásainkat március végén fogjuk véglegesíteni, szerződéseinkben addig lehet módosítani a részleteket. Nem lehet most még tudni ugyanis, hogy milyen lesz a világpolitikai helyzet egy hónap múlva. A berlini ITB-n igyekszem „kiszagolni”, mi várható a világban az idei szezonban, utána döntök a nyári charterek végleges kapacitásairól, azaz arról, melyik desztinációban hány helyet vállalunk. 2015-ben egyébként mi voltunk az egyetlen magyarországi tour-operátor, amely egyetlen charterjáratot sem mondott le. Görögországban három szigetre kínálunk üdüléseket, mindhárom úti cél – Rodosz, Kréta, Zakynthosz – jól megy.

Milyen volt az előfoglalási időszak?

Óvatosságra intenek az előfoglalási adatok: az idén február közepéig negyven százalékkal kevesebb törökországi üdülést adtunk el, mint egy évvel korábban. Míg tavaly kifejezetten erős volt az előfoglalási időszak, az idén az emberek kivárnak, ez különösen Törökország és Egyiptom esetében igaz. Az utazni vágyók úgy gondolják, hogy az orosz turisták elmaradása miatt sokkal olcsóbbak lesznek idén a török szállodák. Azért azt fontos tudni, hogy bár valóban jelentősen csökkent az orosz turisták száma Törökországban – a tavalyi 3,5 millió helyett idén másfél-két millió fő várható –, jó néhány piacról, például a Közel-Keletről, Iránból, a volt szovjet köztársaságokból és Izraelből könnyedén pótolni tudják a kiesést. A tour-operátorok ugyan nem indítanak charterjáratokat Oroszországból, ebből a magyar küldőpiac sokat profitál, a Turkish Airlines azonban rengeteg új menetrend szerinti járattal pótolja ezeket. Az eddigi 95 százalékos átlagos töltés helyett 80-85 százalékos biztos lesz az idén is a török hotelek kihasználtsága.

Milyen szezonra számít?

Ilyen előjelek után erős last minute időszakra számítok az idén, főleg Törökország és Egyiptom esetében. Az emberek legkésőbb a tanév vége környékén rá fognak döbbenni, hogy nincs még egy olyan desztináció a közelben, amely vízum nélkül elérhető, és ahol olyan jó az ár-érték arány, mint Törökországban. Családosok számára egyértelműen ez a lehető legjobb választás. Aki járt már ott, azt nem kell meggyőzni erről: ők szerintem az idén is menni fognak, csak kivárnak, hátha a megszokott üdülést később olcsóbban le tudják foglalni.

Mi a helyzet a többi mediterrán üdülőhelyen?

Spanyol- és Olaszország már most kezd tele lenni a nyárra brit, német és orosz vendégekkel. Görögország és Bulgária is csúcsévet zárhat a globális bizonytalanság miatt. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy Görögországban és Bulgáriában korlátozottak a kapacitások, szinte biztos, hogy ezek a helyek már a szezon kezdetére elfogynak majd. Azok a családok pedig, amelyek last minute ajánlatot keresnek a nyár elején, jószerivel Török- és Görögország közül választhatnak majd. De újra hangsúlyozom, ez akkor lesz így, ha nem történik semmi rendkívüli a világban. Talán lesz az idén is annyi charterutas Magyarországról, mint tavaly, de több biztosan nem.

Az idei év a last minute akciókról szól majd?

Szerintem az iskolaév végével elkezdődik egy erős last minute időszak. Elképzelhető, hogy idén a kapacitásaink 40-50 százalékát ebben az időszakban adjuk majd el. Ugyanakkor azt is tudatosítani kell az utazókban, hogy a last minute rizikós dolog, mert nem feltétlenül azt kapja az ember, amit szeretne, hanem ami maradt. Például a családi szobák mindenhol kelendőek, így ezekre az utolsó pillanatban ne nagyon számítson senki. A magyar utasok örülhetnek: az idén jó árakat, jobb hoteleket, nagyobb figyelmet kapnak a török szállodásoktól. Több szálláshelyen azt szeretnék, ha 10% körülire nőne a magyar utasforgalom aránya. A rugalmasság a szállodai szerződéseinknél is igaz: 45 török szállodával van exkluzív megállapodásunk, de egyik sem garanciális, ennek ellenére igen versenyképes árakat kaptunk az idei évre.

Az Utazás kiállításon 210 négyzetméteres standdal leszünk jelen, negyven törökországi partnerszállodával együtt. Bár a világpolitikai helyzet jelenleg meglehetősen átláthatatlan, reméljük, hogy a szezon elejére minden rendeződik, ami meghozza a magyarok utazókedvét is, így az idei szezon elé pozitív reményekkel nézünk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.