A harmadik negyedévben 5,9 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI mutató alapján a magyar online és mobil hirdetési piac. A piac növekedési dinamikája ugyan egy picit visszaesett a második negyedév 6,1 százalékos bővülési üteméhez képest, ám így is gyorsabb a bővülés mint egy éve ilyenkor, amikor 5,7 százalékot mutatott a NORI.
A mutató összetevői között a webes és molbil piaci - utóbbi csökkenő dinamikával - bővült, míg az email szegmens visszaesett. Kérdés lehet, hogy az utolsó negyedév hoz-e a tavalyihoz hasonló kiugróan jó számokat. 2012-ben az októbertől decemberig terjedő időszakban 10 százalékkal növekedtek a webes és online reklámbevételek.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,1% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
5,7% |
2012 q4 |
10,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
NORI |
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről. A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
|
Forrás: Kreatív Online