A Festetics Kastély tükörtermében mintegy száz akadémikus, szobrász, író, színművész, társadalomkutatással foglalkozó szakember, önkormányzati vezető, parlamenti képviselő és politikus gyűlt össze. A Balaton Fejlesztési Tanács elnöke nyitó előadásában felidézte a balatoni idegenforgalom eddigi, mintegy 200 éves történetét. Mint elmondta: a rendszerváltással csökkent a Balaton turisztikai jelentősége; ezen a helyzeten mindenképpen fordítani kell. Fontos, hogy a tóval kapcsolatos fejlesztési tervek minden véleményt felöleljenek. A térség turizmus mentén kialakult természetes értékrendszerére alapozva született meg a Balatoni zászlóshajó program, amely bruttó 240 milliárd forint fejlesztéssel számol az önkormányzatok és a vállalkozók terveinek összegzésével. Ezekhez kapcsolódva mintegy 110 milliárdos terv fogalmazódott meg a Nemzeti Fejlesztési Tervben. Ahhoz azonban, hogy a Balaton a 21. századi kihívásoknak meg tudjon felelni, legalább 400 milliárd forintra lenne szükség. A hiányzó összeg előteremtésére elsősorban hazai intézményi, banki és magántőkéből lenne lehetőség. Nem egyértelmű, hogy megéri-e befektetni a Balatonnál, visszatérül-e a befektetők pénze - fogalmazta meg a fórum alapkérdét Suchman Tamás. Csányi Sándor, az OTP vezérigazgatója szerint először is meg kellene nézni, hogy mire van igény az európai piacon, mit keresnek a turisták. Fókuszálni kellene a kínálatot, egyes területeken külön speciális kínálat kifejlesztésére van szükség. Példaként említette Keszthely adottságait a kulturális turizmushoz, vagy Akarattya, Balatonvilágos térségét, ahol a vitorlásturizmus fejlesztésével a 2 milliós fővárosi piacot lehetne megcélozni. Úgy véli, pénzügyileg nehezen támogatható a 2-3 hónapos szerzonra építő hagyományos balatoni turizmus fejlesztése. A szezont legalább 6-9 hónapra meg kell nyújtani ahhoz, hogy sajáterő, állami támogatás és banki hitel felhasználásával érdemes legyen befektetni. „El kell dönteni, hogy mit akarunk, mit várunk. Nem lehet minőségi turizmust csinálni lángossütőkkel, műanyag játékokkal” – szögezte le Csányi Sándor. Győrffy Árpád – BTSZ
Értelmiségiek a Balatonért
A közemúltban első alkalom tartották meg az Értelmiségiek a Balatonról című fórumot Keszthelyen Suchman Tamás meghívására.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.