A szakmai program célja átgondolni a szolgáltatói, térségi és régiós szintű 2014. évi marketingmunka tervezését.
Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője moderálta a szakmai beszélgetést, amelynek során a hallgatóság képet kaphatott arról, milyen turisztikai keresleti, kínálati trendek lehetnek irányadók az észak-magyarországi turisztikai szereplők számára. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az egészségtudatos hegyvidéki régió a vallási, kulturális turisztikai termékek teljessé tételével tehetne szert további előnyre a globális versenyben. A csökkenő keresletre az észak-magyarországi térségek összehangolt kommunikációja lehet a válasz. A kulcsüzenet a jól megkülönböztethető hegyvidéki élmény, amelyet a turisztikai szolgáltatók 3-5 napos programjai által lehet megtapasztalni. Az impulzív vásárlások száma és az egyénre szabott utazási csomagok iránti kereslet egyre inkább növekedett az elmúlt időszakban. Erre az újszerű keresleti tendenciára a régiót és térséget képviselő turisztikai szakemberek az informátori munka professzionális megszervezésével kívánnak reagálni. A régió bemutatására kitűnő alkalmat ad 2014-ben az alföldi városokban szervezett roadshow.
Az ezután megtartott fórumon a résztvevők feltérképezték a térségekben zajló folyamatokat, életciklusokat, számszerűsítették és összehangolták a célokat, valamint kialakították az akciótervek kapcsolódási pontjait.
Az eredményeket a helyi és térségi TDM szervezetek beépítik saját munkájukba, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi RMI pedig október első felében Regionális Szakmai Nap keretében prezentálja a 2014. évi elképzeléseket, melyre ezúton is meghívja a régió turisztikai szereplőit.
Forrás: TurizmusOnline