Habár nem beszélhetünk egységes európai szállodapiacról, és a növekedés vagy a talpra állás esélyei is országonként, szegmensenként különbözőek, a Horwath HTL 2012-es jelentése szerint, mégis egy tény biztos: az európai hotelek többsége kísérleti jelleggel használja, avagy már ki is használja a új közösségi médiák nyújtotta lehetőségeket.
AZ EU Hotel Pinboard (http://www.euhotelpinboard.com/) ötlete a legújabb közösségi média fenomenon, a Pinterest alapján jött létre. A Pinterest oldal látogatói és felhasználói száma szédületes sebességgel növekszik, és jelentős mennyiségű hotel fotó került az elmúlt két évben megosztásra.
A felhasználók virtuális üzenőfalakat készíthetnek, ahová "feltűzhetik" az általuk megosztásra érdemes képeket az internetről, valamint számítógépeikről.
Az EU Hotel Pinboard lényegében egy ingyenes gyűjtő oldal látványos hotel fotók megosztására.
A felhasználók által feltöltött képek eredeti forrás linkjét is megőrzi a rendszer, megnyitáskor átkattinthatóak a hotel weboldalra.
A fotócentrikus kialakításból adódóan ez az új közösségi hálózat egy igen értékes eszköz a hotelek weboldalainak, Facebook oldalainak látogatói szám növelésére.
A Google és más keresők "szeretik" a közösségi oldalak friss tartalmait.
Az EU Hotel Pinboard pedig a friss és aktuális tartalmak publikálását könnyíti meg.
Minthogy az EU Hotel Pin Board-on megosztott képekről a látogató egy kattintással a forrásoldalra juthatnak, ez eggyel több érv arra, hogy a hotel weboldalakat látványos fotókkal szükséges feltölteni, minthogy a vizuális elemek a kutatások alapján jelentős szerepet töltenek be a foglalási döntés hozatalban.
Az EU Hotel Pinboard oldalon található fotók "étvágygerjesztőül" szolgálnak egy hotel weboldal meglátogatására, ahol - ha megfelelő mennyiségű és minőségű vizuális és szöveges információ is található -, nagy valószínűséggel foglalnak is online.