Ahova pedig a Lufthansa tartozik, az a világ prémium-légitársaságainak klubja, annak is az élvonala – derült ki Bischof elmondásából. Vagy diszkonttól a prémiumig tart a választék attól függően, hogy kinek a kesztyűjét milyen földrajzi viszonylatban kívánja a cég felvenni. A kesztyűt egyfelől az Arab-öböl légitársaságai vetik oda folyamatosan a prémiumutasokért folytatott küzdelemben, a másik oldalról a fapadosok az európai point-to-point útvonalakon – ismerte el a Lufthansa-csoport low cost szegmensét lefedő Eurowings bemutatásakor Karl Ulrich Garnadt, a Lufthansa vezérigazgatója.
CÉL AZ ÖT CSILLAG
A prémiumutasokért tett erőfeszítéseik eredményének egyik bizonyítéka, hogy legjobb úton haladnak az ötcsillagossá válás útján – magyarázta Jens Bischof. Az útra 2011-ben léptek rá, amikor hozzáláttak a kabinbelső és az egyes osztályokhoz járó szolgáltatások alapos ráncfelvarrásához. Napi mintegy egymillió eurót kiadva 1,5 milliárdból cseréltek le, alakítottak át vagy építettek be újonnan 39 ezer ülést a hosszú távon repülő széles törzsűekbe. 600 első, 7000 business-, illetve 27 600 economy osztályú, megújított szék az eddigi teljesítmény. A fejlesztések egyik jelentős mérföldköve volt a tavaly szintén az ITB-n leleplezett prémium economy osztály, amelynek üléseiből tavaly október óta 3600 került a helyére harminc gépen. A business és economy közé ékelt osztály a Lufthansánál a vártnál is jobban teljesített; 75%- os kihasználtságról szólnak a jelentések. 2015 októberéig a teljes interkontinentális flottában a hozzá tartozó szolgáltatásokkal együtt elérhető lesz az osztály. A megújult első osztály 82 gépen működik, teljes – 85 gépre történő – beiktatásával március végéig végeznek, míg az új business az ös�szes – 106 – széles törzsűn szerepel június végére. Addigra már beüzemelik a Business Class Restaurant Service-t is, azaz nem a zsúrkocsiról kínálják az osztály utasait, hanem személyre szabottan, akár egy első osztályú étteremben. Persze nem töltött zsiráfnyakat szolgálnak majd fel libériás inasok, de növelik az interkontinentális járatok businessosztályain szolgálatot teljesítő utaskísérők számát, így egyszerre kevesebb utas több figyelmet kap.
TURISTAOSZTÁLY – SZEMÉLYRE SZABVA
Míg a prémiumutasokért az interkontinentális fronton vívja harcát a Lufthansa, addig a kontinensen a fapadosokkal megy az adok-kapok. „Nehéz a hagyományos modellt rövid távú útvonalakon fenntartani” – ismerte el még szerdán Karl Ulrich Garnadt. Idén nyártól az anyacégnél is – akárcsak a fapados leány Eurowingsnél – az utas azért fizet, amit valóban igénybe vesz. Ezt a turistaosztály személyre szabásaként tolmácsolta Jens Bischof. Nevezzük bárhogy, a lényeg, hogy a jövőben a Lufthansa európai járatain Light, Classic és Flex viteldíjak közül választhatunk. Első esetben az ingyenesen felvihető kézipog�gyászunk mellé jár egy ülés, ital és snack, de ne akarjuk átfoglalni a jegyet. Ehhez már a Classic szükséges, de valamennyit így is kell fizetni ezért, a feladott csomagért viszont nem. A Flexért minden jár, míg a Business tarifával járó szolgáltatások a szokásosak maradnak.