Európa sereghajtói a magyar KKV-k

A gazdasági eredmények és a fogyasztói bizalom javítása érdekében fogtak össze az üzleti oldal képviselői és a fogyasztóvédők, hogy segítsék a magyar kis- és középvállalatokat az elektronikus kereskedelem területén.

Még van mit fejlődniük a hazai cégeknek, hisz a magyar KKV-k csupán 7.2%-a értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait online. Ez igen alacsony eredmény a 12.8 %-os uniós átlaghoz képest - derül ki az Európai Bizottság által májusban közzétett Digitális Menetrend eredménytáblájából. 

Az Árukereső.hu piacvezető internetes árösszehasonlító portál illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a PSZÁF és az Európai Fogyasztói Központ - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bevonásával szakmai workshopot szervez a magyar webáruházak képviselőinek, hogy az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségeket eredményesebben használhassák. 

A forgalom növelését célzó marketinges lehetőségek és az elektronikus kereskedelemmel összefüggő pénzügyi ismeretek mellett a fogyasztói bizalom növelése érdekében elismert szakemberek mutatják be a jelenlegi jogi szabályozás, illetve a napokban elfogadott új uniós fogyasztóvédelmi irányelv rendelkezéseit. Erre különösen azért van szükség, mert egy bizottsági felmérés szerint a fogyasztók távolról sem élnek eléggé az online vásárlás lehetőségeivel, ennek fő oka a bizalom hiánya: a megkérdezettek 62 százaléka attól tart, hogy esetleg csalás, átverés áldozata lesz, 59 százalékuk fél, hogy ellopják a pénzét, 49 százalékuk szeretné megkímélni magát az ilyenkor előforduló szállítási problémáktól. Mindezek mellett az eseményen szó lesz a webshopok könnyű használhatóságának trükkjeiről és a csomagkiszállítás új trendjeiről is. 

"A webshopok üzemeltetői és a fogyasztók közös érdeke, hogy nagyobb vásárlói bizalom alakuljon ki és Magyarországon is egyre többen használják az Internetet árösszehasonlításra, majd vásárlásra " - mondta el Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója. 

"A fogyasztók érdekeit leginkább az szolgálja, ha a kereskedői oldal a mindenkori fogyasztóvédelmi szabályozásnak megfelelően jár el. A fogyasztói bizalom megnyeréséhez szükség van arra, hogy a vállalkozók pontosan ismerjék jogaikat és kötelességeiket" - nyilatkozta dr. Morvay György, az OFE elnöke. 

A Webshop Workshop című eseménye 2011. június 29-én délután lesz. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.