Az MSZSZ egyik legfontosabb célja, hogy tovább javítson a magyar szállodai szolgáltatások minőségén, a magyar szállodaipar presztízsén. Ennek elérésére áttörést kívánnak elérni az osztályba sorolási rendszer ellenőrzésében, többek között büntetési jogkör megszerzésével azokra az esetekre, ha egy szálloda félreinformálja vendégeit kategóriájáról. Az MSZSZ továbbra is lobbizik a szállodai áfa csökkentése illetve amellett, hogy az éttermi szolgáltatások áfája 2007-től is a kedvezményezett áfakörbe tartozzon. Tiltakoznak az ellen, hogy az üdülési csekket a jövőben üzemanyag vásárlásra is fel lehessen használni, mivel a szövetség szerint ez nem a turizmus érdekeit szolgálja. A szövetség tagjai elvárnák, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány a jövőben forgalomarányosan differenciálja a szállodákra kirótt jutalékot az üdülési csekkek után, mivel a szálláshelyek adják az üdülési csekkes forgalom 70 százalékát. A magas szerzői jogdíjak évek óta gondot jelentenek a magyar szállodáknak, ezért az MSZSZ nem hosszabbította meg tavaly lejárt szerződésért az Artisjussal, hanem több más szakmai szervezettel együtt változtatási javaslatokat dolgozott ki, amelyet február 7-én tár az Artisjust felügyelő kulturális tárca elé. A szövetség örvendetesnek tartja a szállodai átlagárak tavalyi növekedését, de hangsúlyozza, hogy még mindig nem lehetnek elégedettek, mert 2005-ben még csak a 2001-es szintet sikerült elérni, így a növekedés nem haladta meg az infláció mértékét.
Évet értékelt a Magyar Szállodaszövetség
Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke és Niklai Ákos, tiszteletbeli elnök tegnap a sajtó számára rendezett beszélgetésen értékelték az elmúlt évet és ismertették a szövetség ez évi feladatait.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.