A környező országokban az internethasználók 44%-a évente legalább egyszer vásárol külföldi terméket online, melynek hátterében a külföldi webshopok által kínált kedvező vásárlási feltételek (41%) és a vonzó ajánlatok (38%) állnak. A szomszédos országok internet felhasználói döntően ruhákat és kiegészítőket vásárolnak online külföldről (41%), emellett a számítástechnikai eszközök és szoftverek is népszerűek (20%) de sokan rendelnek könyveket, CD és DVD lemezeket valamint videójátékokat (20%).
“A Világ a Piacom” program keretében a Google a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell szakmai segítséget nyújt és oktatóanyagokat biztosít az export lehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak.A nemzetközi piacokra nyitott vállalatok a www.avilagapiacom.hu oldalon található folyamatosan bővülő Tudástárban:
- Megismerkedhetnek az online hirdetési lehetőségekkel a Google oktatóanyagaiból
- Pénzügyi tanácsokat kaphatnak a Budapest Banktól
- A külföldi piacra lépés logisztikai oldaláról tudhatnak meg többet a Magyar Postától
- Az online jelenlét fejlesztéséhez a BIG FISH ad segítséget
- A sikeres exportért az espell-től tanulhatják meg a legfontosabb fordítási és lokalizációs tudnivalókat
Az online oktatóanyagok mellett a programot életre hívó vállalatok havi rendszerességgel képzéseket is tartanak a Google Groundon, a Google oktatóközpontjában. A program nyitott minden vállalat számára, azonban a Google Grundon tartott személyes képzésekre helyek korlátozott számban, online regisztrációt követően érhetőek el. Az eseményekről bővebben a program weboldalán, az “Események” menüpontban tájékozódhatnak.
A program keretében a partnerek nem csak tudással, hanem egyedi ajánlatokkal is segítik az export felé induló vállalkozásokat, melyek így alacsonyabb költségek mellett próbálhatják ki magukat az új piacokon. Az oldalon a cégeknek lehetőségük nyílik tanácsadást és üzleti ajánlatot kérni a partnerektől a “Partnerek és ajánlatok” menüpontban.
“A Világ a Piacom” program révén a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell a magyarországi vállalatok export növekedésének támogatását tűzte ki céljául. A program nyitott minden olyan vállalat számára amely növelni kívánja nemzetközi forgalmát valamint érdeklődik az online üzleti lehetőség iránt. A programmal kapcsolatos részletek és bővebb információ a kezdeményezés weboldalán olvasható.
“A Világ a Piacom” program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban tartják, regisztráció és bővebb információ a kezdeményezés oldalán érhető el.
A Világ a Piacom partnervállalatai az együttműködéssel kapcsolatban az alábbi idézetekben foglalták össze gondolataikat.
“Örülünk neki, hogy közösen ilyen átfogó programot indíthatunk partnereinkkel, hogy támogassuk azokat a magyarországi vállalkozásokat, melyek exportálni szeretnének, vagy már exportálnak. Ma, amikor a vásárlók már az internetre költöztek, elengedhetetlen, hogy a vállalatok is elsajátítsák a szükséges digitális készségeket. Szinte bármely cég globális piacra tehet szert az internet nyújtotta eszközök segítségével. A célunk, hogy a magyarországi vállalkozások exportképességét növeljük, a Google pedig örömmel veszi ki a részét ebből azzal, hogy megosztja az online marketing területen meglévő tudását a cégekkel” - mondta Heal Edina, a Google magyarországi vezetője.
“A Budapest Bank elkötelezett a kisvállalkozások támogatása iránt, és a sajátos helyzetükhöz igazodó testre szabott szolgáltatásokkal várjuk a vállalkozásokat. Célunk, hogy ne csak finanszírozói partnerként gondoljanak ránk, hanem a különböző szolgáltatásaink révén, szakértői tanácsadásunkkal hozzájárulhassunk növekedésükhöz. Éppen ezért álltunk a kezdeményezés mellé is, hiszen így nemcsak a már exporttevékenységet folytató hazai kis- és középvállalkozásokat, hanem azokat is segíthetjük üzleti céljaik elérésében, akik még csak fontolgatják a külpiacra lépést.” - Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágvezetője
"Ha a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal szeretnénk külföldi piacokon is megjelenni, akkor az online jelenlét az egyik kézenfekvő megoldás. Egy webshopot lényegesen könnyebb itthonról üzemeltetni, mint helyben irodákat vagy üzlethelyiségeket nyitni, azonban ennek az értékesítési csatornának is megvannak a sajátosságai. Van néhány olyan kérdés, esetleg probléma, amelyre érdemes lehet előre felkészülni, hogy később kevesebb meglepetés érjen bennünket. A BIG FISH-nél folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol kamatoztathatjuk a nemzetközi értékesítés támogatásával kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalatainkat, legyen szó akár webáruház fejlesztésről és üzemeltetésről, vagy nemzetközi fizetési megoldásokról." - Barcsay Erik, a BIG FISH ügyvezető igazgatója
“Minden piacon könnyebb úgy boldogulni, és szívesebben fogadnak, ha beszéljük a helyiek nyelvét, és ismerjük szokásaikat. A jó fordítás segít felvenni a versenyt a hazai pályán játszó konkurenciával. Az espell több mint 50 nyelven épít szakfordítói csapatokat ahhoz, hogy a cégek közvetlenül és zökkenőmentesen szólíthassák meg külföldi ügyfeleiket termékeikkel, márkáikkal, szolgáltatásaikkal” - Bán Miklós, vezérigazgató, espell
„A Magyar Posta számára kiemelten fontos, hogy a nagy ügyfelek és webáruházak mellett a KKV szektorral is intenzív kapcsolatban legyen, hiszen a szektor által a postai szolgáltatások igénybevétele évről évre egyre dinamikusabban emelkedik. A Világ a Piacom kezdeményezés hiánypótló, hiszen a Posta is azt tapasztalja a KKV szektorral kapcsolatban, hogy sokszor az információ és tudáshiány okoz komoly bizonytalanságot, ez pedig sok kihasználatlan lehetőséget eredményez. A Magyar Posta a világ több mint kétszáz országába juttat el csomagokat. Vannak ügyfelek akiknek az a fontos hogy csomagja adott napon belül a címzett kezében legyen, vagy éppen olyan kényelmi szolgáltatásokhoz férjen hozzá – az árba építve – mint például a mobil applikáción is elérhető részletes nyomkövetés.” - Apáti-Tóth Kata, Magyar Posta szóvivő
Forrás: Vendég & Hotel Online