Export-támogató program indul az online nemzetközi piacra lépésért

A Világ a Piacom névvel közös programot indít a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH, és az espell a magyarországi vállalatok nemzetközi piacra lépésének támogatásáért és export tevékenységük online bővítéséért.

A környező országokban az internethasználók 44%-a évente legalább egyszer vásárol külföldi terméket online, melynek hátterében a külföldi webshopok által kínált kedvező vásárlási feltételek (41%) és a vonzó ajánlatok (38%) állnak. A szomszédos országok internet felhasználói döntően ruhákat és kiegészítőket vásárolnak online külföldről (41%), emellett a számítástechnikai eszközök és szoftverek is népszerűek (20%) de sokan rendelnek könyveket, CD és DVD lemezeket valamint videójátékokat (20%).

“A Világ a Piacom” program keretében a Google a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell szakmai segítséget nyújt és oktatóanyagokat biztosít az export lehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak.A nemzetközi piacokra nyitott vállalatok a www.avilagapiacom.hu oldalon található folyamatosan bővülő Tudástárban:

Az online oktatóanyagok mellett a programot életre hívó vállalatok havi rendszerességgel képzéseket is tartanak a Google Groundon, a Google oktatóközpontjában. A program nyitott minden vállalat számára, azonban a Google Grundon tartott személyes képzésekre helyek korlátozott számban, online regisztrációt követően érhetőek el. Az eseményekről bővebben a program weboldalán, az “Események” menüpontban tájékozódhatnak.

A program keretében a partnerek nem csak tudással, hanem egyedi ajánlatokkal is segítik az export felé induló vállalkozásokat, melyek így alacsonyabb költségek mellett próbálhatják ki magukat az új piacokon. Az oldalon a cégeknek lehetőségük nyílik tanácsadást és üzleti ajánlatot kérni a partnerektől a “Partnerek és ajánlatok” menüpontban.

“A Világ a Piacom” program révén a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell a magyarországi vállalatok export növekedésének támogatását tűzte ki céljául. A program nyitott minden olyan vállalat számára amely növelni kívánja nemzetközi forgalmát valamint érdeklődik az online üzleti lehetőség iránt. A programmal kapcsolatos részletek és bővebb információ a kezdeményezés weboldalán olvasható.

“A Világ a Piacom” program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban tartják, regisztráció és bővebb információ a kezdeményezés oldalán érhető el.

A Világ a Piacom partnervállalatai az együttműködéssel kapcsolatban az alábbi idézetekben foglalták össze gondolataikat.

“Örülünk neki, hogy közösen ilyen átfogó programot indíthatunk partnereinkkel, hogy támogassuk azokat a magyarországi vállalkozásokat, melyek exportálni szeretnének, vagy már exportálnak. Ma, amikor a vásárlók már az internetre költöztek, elengedhetetlen, hogy a vállalatok is elsajátítsák a szükséges digitális készségeket. Szinte bármely cég globális piacra tehet szert az internet nyújtotta eszközök segítségével. A célunk, hogy a magyarországi vállalkozások exportképességét növeljük, a Google pedig örömmel veszi ki a részét ebből azzal, hogy megosztja az online marketing területen meglévő tudását a cégekkel” - mondta Heal Edina, a Google magyarországi vezetője.

“A Budapest Bank elkötelezett a kisvállalkozások támogatása iránt, és a sajátos helyzetükhöz igazodó testre szabott szolgáltatásokkal várjuk a vállalkozásokat. Célunk, hogy ne csak finanszírozói partnerként gondoljanak ránk, hanem a különböző szolgáltatásaink révén, szakértői tanácsadásunkkal hozzájárulhassunk növekedésükhöz. Éppen ezért álltunk a kezdeményezés mellé is, hiszen így nemcsak a már exporttevékenységet folytató hazai kis- és középvállalkozásokat, hanem azokat is segíthetjük üzleti céljaik elérésében, akik még csak fontolgatják a külpiacra lépést.” - Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágvezetője

 "Ha a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal szeretnénk külföldi piacokon is megjelenni, akkor az online jelenlét az egyik kézenfekvő megoldás. Egy webshopot lényegesen könnyebb itthonról üzemeltetni, mint helyben irodákat vagy üzlethelyiségeket nyitni, azonban ennek az értékesítési csatornának is megvannak a sajátosságai. Van néhány olyan kérdés, esetleg probléma, amelyre érdemes lehet előre felkészülni, hogy később kevesebb meglepetés érjen bennünket. A BIG FISH-nél folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol kamatoztathatjuk a nemzetközi értékesítés támogatásával kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalatainkat, legyen szó akár webáruház fejlesztésről és üzemeltetésről, vagy nemzetközi fizetési megoldásokról." - Barcsay Erik, a BIG FISH ügyvezető igazgatója

“Minden piacon könnyebb úgy boldogulni, és szívesebben fogadnak, ha beszéljük a helyiek nyelvét, és ismerjük szokásaikat. A jó fordítás segít felvenni a versenyt a hazai pályán játszó konkurenciával. Az espell több mint 50 nyelven épít szakfordítói csapatokat ahhoz, hogy a cégek közvetlenül és zökkenőmentesen szólíthassák meg külföldi ügyfeleiket termékeikkel, márkáikkal, szolgáltatásaikkal” - Bán Miklós, vezérigazgató, espell

„A Magyar Posta számára kiemelten fontos, hogy a nagy ügyfelek és webáruházak mellett a KKV szektorral is intenzív kapcsolatban legyen, hiszen a szektor által a postai szolgáltatások igénybevétele évről évre egyre dinamikusabban emelkedik. A Világ a Piacom kezdeményezés hiánypótló, hiszen a Posta is azt tapasztalja a KKV szektorral kapcsolatban, hogy sokszor az információ és tudáshiány okoz komoly bizonytalanságot, ez pedig sok kihasználatlan lehetőséget eredményez. A Magyar Posta a világ több mint kétszáz országába juttat el csomagokat. Vannak ügyfelek akiknek az a fontos hogy csomagja adott napon belül a címzett kezében legyen, vagy éppen olyan kényelmi szolgáltatásokhoz férjen hozzá – az árba építve – mint például a mobil applikáción is elérhető részletes nyomkövetés.” - Apáti-Tóth Kata, Magyar Posta szóvivő

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.