A METRO számára kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás, amely aktív felelősségtudatot jelent a környezettel és azokkal a személyekkel szemben, akikkel működése során, illetve az értékesítési lánc tagjaiként kapcsolatba kerül. A mértékletes alkoholfogyasztás a kiegyensúlyozott, egészséges életmód része. Magyarországon azonban sokan nincsenek tisztában az egészségügyi kockázatokkal – a felelőtlen, mértéktelen alkoholfogyasztás számos korosztály esetében probléma, így az egyik legégetőbb társadalmi téma a tudatos alkoholfogyasztásra nevelés kérdése. A felelős alkoholfogyasztással a hosszú távú, országos szintű egészségügyi költségek is jelentősen csökkenthetőek, és közvetett módon a magyar fogyasztók fizikai, érzelmi, szellemi és mentális jólétének megteremtését segíthetik, támogathatják.
A METRO és a Heim Pál Alapítvány a cél elérése érdekében 2015. nyarán közös akciót indított AlkoholSTOP néven: egy hat állomásos rendezvénysorozat keretében számos érdekes programmal várták a nagyközönséget a résztvevő METRO Áruházakban (Nyíregyházán, Kecskeméten, Szegeden, Pécsett, Győrben és Budaörsön). A rendezvénysorozat célja, hogy a témáról valós társadalmi párbeszédet indítson, amiben panaszok helyett tervek születnek, hogy a program keretében olyan ötletek, kezdeményezések jussanak el a nagyközönséghez, melyek a mértékletes alkoholfogyasztást, az egészséges örömöket, az alkoholmentes szórakozást helyezik előtérbe. A METRO természetesen nem csupán a helyszínt biztosította, de népszerűsítette a programot saját online, áruházi és egyéb reklámfelületein is.
A rendezvénysorozat záróeseményére 2015. augusztus 29-én a METRO budaörsi áruházába érkező látogatók a Pest Megyei Rendőrkapitányság közlekedésbiztonsági programjain, a Magyar Vérellátó Szolgálat véradásában, a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt elsősegélynyújtási oktatásán, és a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom családegészségügyi tanácsadásban, valamint a Tudatos Közlekedők Egyesülete aktivitásain vehettek részt.
„Az emberek millióival fenntartott közvetlen kapcsolatok még inkább igénylik a felelős vállalati irányítást. Működésünk során az etikai kódexben lefektetett üzleti alapelveinket tartjuk szem előtt, ezzel biztosítjuk az egész vállalatra érvényes felelősségteljes magatartást. Ehhez a szemléletmódhoz az alkohollal kapcsolatos ismeretek előmozdítása és az alkoholfogyasztás alapelveinek minél szélesebb körű megismertetése is hozzátartozik.”- mondta Horváth Imre, a METRO vezérigazgatója.
A rendezvény megnyitóján részt vett Heim Pál, az AlkoholSTOP Egészségnap programsorozatot életre hívó Heim Pál Alapítvány stratégiai igazgatója és tiszteleltbeli elnöke is, aki elmondta: „Az AlkoholSTOP akció részeként a Heim Pál Alapítvány 2015. október 27-re Alkoholmentes Napot hirdet, amihez bárki csatlakozhat a témához kapcsolódó ötlettel, akcióval vagy műalkotással, de a részvételhez az is elég, ha ezen a napon nem fogyasztunk alkoholt. Az Alkoholmentes Napot ezentúl minden év október 27-én meghirdetjük, bízva abban, hogy a kezdeményezés – a METRO segítségével - pár éven belül igazi mozgalommá válik. Cél, hogy a mérték újra érték legyen, a felelős fogyasztás pedig mindennapjaink részévé váljon.”
Horváth Imre Heim Pál bejelentéséhez kapcsolódva kiemelte: „A METRO, Európa egyik vezető kereskedelmi vállalata, tudatában van annak, hogy a fogyasztói hozzáállás és magatartás megváltoztatása, viselkedésbeli vagy kulturális változások elérése csak széles társadalmi összefogással valósulhat meg. A METRO felelős vállalatként és egyedülálló nagykereskedelmi szereplőként támogatja a Heim Alapítvány törekvéseit, elősegíti az iparági szintű összefogást a közös célok elérése érdekében.”
Az AlkoholSTOP program budaörsi záróeseményhez csatlakozott a METRO Gasztroakadémia is, mely ezen a napon szintén az egészséges életmód elsajátításához adott segítséget: a METRO Gasztroakadémia séfjei, Bereznay Tamás és Gálicz István, egészséges és kiváló minőségű magyar alapanyagokból készítettek ínycsiklandó fogásokat.
Forrás: Vendég & Hotel Online