A gazdasági válság kérdéskörét mostanában nem kerülhetjük ki, ha az idegenforgalomról (is) szó van, de ezen a hagyományos tavaszi szezonnyitó tanácskozáson első látásra ebből semmit nem vehettünk észre, csaknem kétszázan jöttek el az ország különböző részeiből. Igaz, most csak egy napra, nem úgy mint a korábbi években, amikor két-három napra érkeztek.
Dr. Kovács Miklós szakállamtitkár köszöntőjében arról beszélt: "vannak félelmeink a szezon előtt, de reményeink is, hiszen a megszorítások ellenére sikerült részben szinten tartani a költségvetést, s ma már ez is siker. Arra számítunk, hogy a belföldi forgalom nem csökken tovább és ebben a helyzetben felértékelődik a Tourinformok munkája. Sajnos az idén nem tudunk többlet forrást adni a Tourinform irodák működtetéséhez, de hiszem, hogy ez csak átmeneti helyzet, amit ki kell bírnunk."
Ezt követően Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatóság elnöke szintén azt emelte ki mondandójában, milyen fontos a Tourinform dolgozóinak a munkája, akiknek ezentúl nem csak informálniuk, de szinte marasztalniuk is kell a vendégeket. - Sok múlik magukon, hogy a külföldiek jól érezzék magukat és a tervezettnél tovább maradjanak, minél több vonzó attrakciót kínáljanak – hangsúlyozta, s kitért a TDM, a turisztikai desztinációmenedzsment kialakítására is, mint új lehetőségre, amely segítheti a turizmus fejlődését.
Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója bevezetőként megemlítette, hogy a Tourinform irodák dolgozói a saját bőrükön érzik a válságot, ezért új marketingstratégiára van szükség. - A közeli piacokra kell elsősorban koncentrálnunk, a szomszéd országok lakosságának a figyelmét kell felhívnunk értékeinkre, meggyőzni őket, hogy hozzánk jöjjenek pihenni – mondta. – Az üzleti turizmus szerepe is fontos, míg Csehország negyven, mi húsz százalékot vesztettünk ezen a téren az első negyedévben, de ezen a mutatón javítanunk kell a következő hónapokban. Most erősödik csak fel igazán a „szakmaiság, partnerség” szlogenünk. Össze kell fogni a TDM-rendszer képviselőivel is. A Tourinform irodáknak nemcsak informálniuk, szolgáltatniuk is kell a jövőben. A TDM nem veszélyt, hanem nagyobb esélyt jelent! – hallottuk a vezérigazgatótól.
Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a TDM-szervezetek létrejöttében segítő szerepet vállalnak, annál is inkább, mert: „Többnyire az irodáinkban felhalmozott szakmai ismeretekre és emberi erőforrásra támaszkodnak majd.”
Budai Béla Dénes turisztikai szakértő pedig épp aggodalmát fejezte ki felszólalásában, attól tart ugyanis, hogyha az állam kivonul pénzhiány miatt a Tourinform mögül, szétmegy ez a jól működő hálózat, ami már bebizonyította évek alatt létjogosultságát.