Felértékelődik a Tourinformok munkája

A Tourinform Irodák Országos Találkozóját rendezték meg május 19-én, Budapesten az Üllői úti Hunguest Hotel Tulip Inn Millenium konferencia termében. Itt szó esett természetesen a közelgő szezonról, a Tourinform hálózat jövőjéről és a TDM-ről is.

A gazdasági válság kérdéskörét mostanában nem kerülhetjük ki, ha az idegenforgalomról (is) szó van, de ezen a hagyományos tavaszi szezonnyitó tanácskozáson első látásra ebből semmit nem vehettünk észre, csaknem kétszázan jöttek el az ország különböző részeiből. Igaz, most csak egy napra, nem úgy mint a korábbi években, amikor két-három napra érkeztek.

Dr. Kovács Miklós szakállamtitkár köszöntőjében arról beszélt: "vannak félelmeink a szezon előtt, de reményeink is, hiszen a megszorítások ellenére sikerült részben szinten tartani a költségvetést, s ma már ez is siker. Arra számítunk, hogy a belföldi forgalom nem csökken tovább és ebben a helyzetben felértékelődik a Tourinformok munkája. Sajnos az idén nem tudunk többlet forrást adni a Tourinform irodák működtetéséhez, de hiszem, hogy ez csak átmeneti helyzet, amit ki kell bírnunk."

Ezt követően Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatóság elnöke szintén azt emelte ki mondandójában, milyen fontos a Tourinform dolgozóinak a munkája, akiknek ezentúl nem csak informálniuk, de szinte marasztalniuk is kell a vendégeket. - Sok múlik magukon, hogy a külföldiek jól érezzék magukat és a tervezettnél tovább maradjanak, minél több vonzó attrakciót kínáljanak – hangsúlyozta, s kitért a TDM, a turisztikai desztinációmenedzsment kialakítására is, mint új lehetőségre, amely segítheti a turizmus fejlődését.

Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója bevezetőként megemlítette, hogy a Tourinform irodák dolgozói a saját bőrükön érzik a válságot, ezért új marketingstratégiára van szükség. - A közeli piacokra kell elsősorban koncentrálnunk, a szomszéd országok lakosságának a figyelmét kell felhívnunk értékeinkre, meggyőzni őket, hogy hozzánk jöjjenek pihenni – mondta. – Az üzleti turizmus szerepe is fontos, míg Csehország negyven, mi húsz százalékot vesztettünk ezen a téren az első negyedévben, de ezen a mutatón javítanunk kell a következő hónapokban. Most erősödik csak fel igazán a „szakmaiság, partnerség” szlogenünk. Össze kell fogni a TDM-rendszer képviselőivel is. A Tourinform irodáknak nemcsak informálniuk, szolgáltatniuk is kell a jövőben. A TDM nem veszélyt, hanem nagyobb esélyt jelent! – hallottuk a vezérigazgatótól.

Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a TDM-szervezetek létrejöttében segítő szerepet vállalnak, annál is inkább, mert: „Többnyire az irodáinkban felhalmozott szakmai ismeretekre és emberi erőforrásra támaszkodnak majd.”

Budai Béla Dénes turisztikai szakértő pedig épp aggodalmát fejezte ki felszólalásában, attól tart ugyanis, hogyha az állam kivonul pénzhiány miatt a Tourinform mögül, szétmegy ez a jól működő hálózat, ami már bebizonyította évek alatt létjogosultságát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.