Felnőtteknek készült játszótér Vonyarcon

A Vonyarcvashegyi Turisztikai Egyesület sikeres évet zárhat maga mögött, jelentős beruházások és fejlesztések valósultak meg.

Sikeres volt az Új Széchenyi Terv Nyugat-Dunántúli Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott pályázat, így 36 millió 279 ezer forintos összeghez jutott tavaly a Vonyarcvashegyi Turisztikai Egyesület. A „Látogatóbarát kínálat- és szolgáltatásfejlesztés Vonyarcvashegyen, valamint a desztináció ismertségének növelése” című pályázatból felnőtt játszótér, kerékpárkölcsönző épült, de rendezvénysátorra, valamint a község honlapjának fejlesztésére is jutott pénz.

A támogatásból megvalósuló egyik leglátványosabb fejlesztés a felnőtt játszótér kialakítása volt. A pihenő padokkal, zuhanyzókkal és árnyékolókkal tervezett területet a Lidó Strand csendes zónájában mintegy 12 millió forintból építették fel. A májusra elkészült tíz szerkezet között csípőmozgatót, láb- és karnyújtókat, has- háterősítő eszközöket, valamint sífutókat is találunk. Az eddig nem használt terület rehabilitálásával a strand összképe és kihasználtsága is javult.

A pályázat segítségével a község nagyobb összeget fordíthatott marketingtevékenységre, ezért több kiadvány és rendezvénynaptár juthatott el a vendégekhez. A nyomtatott kommunikációs eszközök nem csak a helyi és térségi Tourinform Irodákban, hanem szolgáltatóknál, rendezvényeken, turisztikai vásárokon és kiállításokon is megtalálhatóak voltak.

Az on-line marketingkampány során befejeződött a vonyarcvashegy.hu honlap látogatóbarát fejlesztése. A balatoni üdülőtelepülés weboldala teljesen új dizájnt és tartalmat kapott, valamint olyan szolgáltatások is elérhetővé váltak, amelyek segítségével sokkal egyszerűbb módokon lehet szállást foglalni.

A honlap indult az eFestivalon, amely az online szakma évenként megrendezett rangos eseménye. A verseny célja, arra ösztönözni az alkotókat, hogy minél színvonalasabb, minőségi magyar tartalmat állítsanak elő és szolgáltassanak a felhasználóknak. A versenyre nevezett honlapokat az előzsűrizés folyamán felhasználóbarát minősítési rendszer alapján értékelték. Csak azok a honlapok érhettek el helyezést, amelyek a felhasználóbarát értékelés alapján teljesítették a minősítési követelmények 75 százalékát. A rendezvény lebonyolításáért a Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) mellett ettől az évtől kezdve az Informatika a Társadalomért (Infotér) is felelős volt. A díjátadóra november 7-én került sor Balatonfüreden, ahol a vonyarcvashegy.hu a megtisztelő III. helyet érte el.

Az első három helyezett jogot nyert a „kiváló magyar tartalom 2012” és a „Felhasználóbarát honlap” cím viselésére és logójának használatára.

Vonyarcvashegy weboldala nyerte el az “Év Honlapja 2012” minőségi díjat Önkormányzatok és települések kategóriában, a Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny eredményhirdetésén, Budapesten. Dr. Eszes István, a zsűri elnöke értékelőjében elmondta, hogy a település elegáns módon ötvözte honlapján a turisztika (desztinációs marketing), illetve az önkormányzatiság (municipialitás) szerepeit.

Egy nem hivalkodó, szépen kivitelezett és akadálymentesített honlap, mely nem csak az idegenek számára nyújt hasznos információkat, hanem saját közössége számára is, mint önkormányzat virtuálisan elérhetővé teszi a település közigazgatási szolgáltatásait.

Ezáltal a weblap jogosulttá vált az "Év honlapja 2012 minőségi díj" logó viselésére.

A Vonyarcvashegyi Turisztikai Egyesület, jelenleg több mint nyolcvan taggal 2006 óta működik. A szervezet szoros együttműködésben dolgozik össze a Nyugat-Balaton térség többi egyesületével és a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft-vel. A település elsősorban a fiatal korosztályt, illetve a családokat célozza meg kínálatával, így az Egyesület által elnyert támogatás felhasználásánál elsődleges feladat a szolgáltatások élményjellegének növelése, a vendégelégedettség fokozása, valamint a látogatószám növelése.

A tavalyi évben változott a Tourinform Irodák kategorizálása, azonban ez a kategorizálás csak belső használatra vonatkozik, a megkülönböztetés a vendégek felé semmilyen módon nem jelenik meg. A két kategória a Minősített Tourinform Iroda és a Tourinform Iroda. A Vonyarcvashegyi Tourinform Iroda elnyerte a Minősített Tourinform Irodai címet.

A fejlesztések hatására az önkormányzat IFA bevétele 25 százalékkal emelkedett és a Lidó Strand is kiemelkedő évet zárt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.