Sikeres volt az Új Széchenyi Terv Nyugat-Dunántúli Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott pályázat, így 36 millió 279 ezer forintos összeghez jutott tavaly a Vonyarcvashegyi Turisztikai Egyesület. A „Látogatóbarát kínálat- és szolgáltatásfejlesztés Vonyarcvashegyen, valamint a desztináció ismertségének növelése” című pályázatból felnőtt játszótér, kerékpárkölcsönző épült, de rendezvénysátorra, valamint a község honlapjának fejlesztésére is jutott pénz.
A támogatásból megvalósuló egyik leglátványosabb fejlesztés a felnőtt játszótér kialakítása volt. A pihenő padokkal, zuhanyzókkal és árnyékolókkal tervezett területet a Lidó Strand csendes zónájában mintegy 12 millió forintból építették fel. A májusra elkészült tíz szerkezet között csípőmozgatót, láb- és karnyújtókat, has- háterősítő eszközöket, valamint sífutókat is találunk. Az eddig nem használt terület rehabilitálásával a strand összképe és kihasználtsága is javult.
A pályázat segítségével a község nagyobb összeget fordíthatott marketingtevékenységre, ezért több kiadvány és rendezvénynaptár juthatott el a vendégekhez. A nyomtatott kommunikációs eszközök nem csak a helyi és térségi Tourinform Irodákban, hanem szolgáltatóknál, rendezvényeken, turisztikai vásárokon és kiállításokon is megtalálhatóak voltak.
Az on-line marketingkampány során befejeződött a vonyarcvashegy.hu honlap látogatóbarát fejlesztése. A balatoni üdülőtelepülés weboldala teljesen új dizájnt és tartalmat kapott, valamint olyan szolgáltatások is elérhetővé váltak, amelyek segítségével sokkal egyszerűbb módokon lehet szállást foglalni.
A honlap indult az eFestivalon, amely az online szakma évenként megrendezett rangos eseménye. A verseny célja, arra ösztönözni az alkotókat, hogy minél színvonalasabb, minőségi magyar tartalmat állítsanak elő és szolgáltassanak a felhasználóknak. A versenyre nevezett honlapokat az előzsűrizés folyamán felhasználóbarát minősítési rendszer alapján értékelték. Csak azok a honlapok érhettek el helyezést, amelyek a felhasználóbarát értékelés alapján teljesítették a minősítési követelmények 75 százalékát. A rendezvény lebonyolításáért a Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) mellett ettől az évtől kezdve az Informatika a Társadalomért (Infotér) is felelős volt. A díjátadóra november 7-én került sor Balatonfüreden, ahol a vonyarcvashegy.hu a megtisztelő III. helyet érte el.
Az első három helyezett jogot nyert a „kiváló magyar tartalom 2012” és a „Felhasználóbarát honlap” cím viselésére és logójának használatára.
Vonyarcvashegy weboldala nyerte el az “Év Honlapja 2012” minőségi díjat Önkormányzatok és települések kategóriában, a Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny eredményhirdetésén, Budapesten. Dr. Eszes István, a zsűri elnöke értékelőjében elmondta, hogy a település elegáns módon ötvözte honlapján a turisztika (desztinációs marketing), illetve az önkormányzatiság (municipialitás) szerepeit.
Egy nem hivalkodó, szépen kivitelezett és akadálymentesített honlap, mely nem csak az idegenek számára nyújt hasznos információkat, hanem saját közössége számára is, mint önkormányzat virtuálisan elérhetővé teszi a település közigazgatási szolgáltatásait.
Ezáltal a weblap jogosulttá vált az "Év honlapja 2012 minőségi díj" logó viselésére.
A Vonyarcvashegyi Turisztikai Egyesület, jelenleg több mint nyolcvan taggal 2006 óta működik. A szervezet szoros együttműködésben dolgozik össze a Nyugat-Balaton térség többi egyesületével és a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft-vel. A település elsősorban a fiatal korosztályt, illetve a családokat célozza meg kínálatával, így az Egyesület által elnyert támogatás felhasználásánál elsődleges feladat a szolgáltatások élményjellegének növelése, a vendégelégedettség fokozása, valamint a látogatószám növelése.
A tavalyi évben változott a Tourinform Irodák kategorizálása, azonban ez a kategorizálás csak belső használatra vonatkozik, a megkülönböztetés a vendégek felé semmilyen módon nem jelenik meg. A két kategória a Minősített Tourinform Iroda és a Tourinform Iroda. A Vonyarcvashegyi Tourinform Iroda elnyerte a Minősített Tourinform Irodai címet.
A fejlesztések hatására az önkormányzat IFA bevétele 25 százalékkal emelkedett és a Lidó Strand is kiemelkedő évet zárt.