Felülmúlhatja tavalyi eredményeit a turizmus

A 2008. évi nyári szezont értékelte tegnapi ülésén az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottsága. A meghívott szakértők úgy vélték, hogy az ágazat eredménye az egész évi adatok alapján kevéssel a tavalyi fölött lesz.

A KSH által közzétett előzetes adatok alapján 2008 első kilenc hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken több mint 6 millió vendég 16,2 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 2,1 százalékkal nőtt, a vendégéjszakák száma pedig 1,3 százalékkal csökkent. Ez utóbbi többek közt azzal a nemzetközi trenddel magyarázható, miszerint a turisták az éves egy hosszabb szabadság helyett több, rövidebb utazást tesznek. Ezt igazolja, hogy miközben szeptemberig a külföldi vendégek száma 2,4 százalékkal nőtt, a külföldi vendégéjszakák száma 1,5 százalékkal csökkent, így 2,8 millió külföldi vendég összesen 8,1 millió vendégéjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyeinken. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárságának szakállamtitkára ehhez azt fűzte hozzá, hogy az ismertetett trend az üdülőterületek forgalmát kevésbé érinti, annál inkább Budapestét, hiszen a kutatások azt mutatják, hogy a turisták nem a főutazásról mondanak le, hanem a második vagy a harmadik utazásról. Beutazó turizmusunkban az egy évvel ezelőtt indult pozitív folyamatokat a világgazdaság bizonytalan helyzete lassította. Ezt azonban képes ellensúlyozni az elég komoly, részben az üdülési csekkekre támaszkodó belföldi kereslet. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az idén a vendégéjszakák 57 százalékát a magyarok adták a Balatonnál, ami megfelel a fejlett országokra jellemző aránynak. 

A vendégforgalom főbb mutatóinak alakulása a kereskedelmi szálláshelyeken 2008. január-szeptemberben

2008. január-szeptember hónap   Eltérés 2007=100%
Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer fő) 6 030,6 +2,1
Külföldi vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer fő) 2 800,6 +2,4
Belföldi vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer fő) 3 230,0 +1,8
Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer éj) 16 172,9 -1,3
Külföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer éjszaka) 8 146,6 -1,5
Belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (ezer éjszaka) 8 026,2 -1,1
Kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj-bevételei (millió Ft) 108 888,0 -0,3
Külföldi forgalomból származó szállásdíj-bevételek (millió Ft) 68 163,9 -3,2
Belföldi forgalomból származó szállásdíj-bevételek (millió Ft) 40 724,1 +5,0

A nemzetközi forgalom küldő országok szerinti alakulása a kereskedelmi szálláshelyeken, 2008. január-szeptember

Ország Vendégéjszakák száma (ezer éjszaka) Index (%) 2007. január-szeptember = 100%
Németország 2 003 -10,3
Ausztria 522 -3,2
Nagy-Britannia 507 +8,0
USA 391 -8,1
Lengyelország 379 +35,2
Olaszország 351 -11,1
Románia 340 +24,8
Hollandia 318 +2,1
Spanyolország 300 -7,4
Franciaország 267 -4,4
Európai Unió 6 210 -0,9
Külföld összesen 8 147

-1,5


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.