FIFA lázban zárt a GTM

A 2005-ös GTM középpontjában a jövő évben megrendezésre kerülő FIFA labdarúgó- világbajnokság mellett a Német Turisztikai Hivatal két kiemelt terméke, a város- és rendezvénylátogatás, valamint a gyógy- és fitnesznyaralás állt.

'

Németország legjelentősebb beutaztató vásárát, a GTM-et (German Travel Mart) idén április 30. és május 3. között Frankfurt és Mainz közreműködésével rendezték meg Wiesbadenben. Idén a német turisztikai ágazat 380 kiállítója fogadta a közel 650 nemzetközi érdeklődőt. Az 2005-ös rendezvény középpontjában a jövő évben megrendezésre kerülő FIFA labdarúgó- világbajnokság mellett a Német Turisztikai Hivatal (DZT) két kiemelt terméke, a város- és rendezvénylátogatás, valamint a gyógy- és fitnesznyaralás állt. A workshop kísérőrendezvényeként szervezett szimpóziumokon, a csatlakozott, új európai uniós államok turizmusával ismerkedhettek meg a német beutaztatásban érdekeltek. Hazánk turisztikai jellemzőit a Magyar Autóklub Travel példáján keresztül, Czeiszing Miklós tour-operátor mutatta be.

Sikeres Rajna–Majna régió

A vásár kezdéseként rendezett sajtótájékoztatót Henning Wossidlo, a Wiesbaden Congress & Tourist Service igazgatója nyitotta meg, aki Wiesbaden, valamint a Rajna– Majna vidék erősségeiről, attrakcióiról beszélt. A régió – köszönhetően a frankfurti repülőtérnek és a közúti, vasúti hálózatnak – Németország egyik legkönnyebben elérhető pontja, ami közrejátszott abban, hogy a vidék az ország egyik legfontosabb ipari és kereskedelmi központjává vált. A kölni gazdaságkutató intézet szerint Wiesbaden München és Frankfurt után a harmadik legtehetősebb város, amely több befizetett adót generál, mint bármely másik német település. A legutóbbi turisztikai felmérés szerint a Rajna–Majna régióban összesen 83 ezer vendégágy van, és évente 12,3 millió vendégéjszakát töltenek el itt a turisták. A turizmushoz kapcsolódó munkahelyeken közel 79 ezer embert alkalmaznak a régióban és a turizmusból 5 milliárd euró bevétel származik.

Fókuszban a FIFA

Németország minden szolgáltatója lázasan várja a 2006-os labdarúgóvilágbajnokságot, amelynek sikeréhez, lebonyolításához sokan kívánnak hozzájárulni. Németországban legutóbb 32 éve, az akkor még kettéosztott országban rendezték meg a világbajnokságot tíz helyszínen. Jövőre 12 helyszín, megújult stadionok, óriás kivetítők és a várakozások szerint 3,2 millió focirajongó várja majd a 32 csapat 64 mérkőzését. A német szövetségi kormány a június 9. és július 9. között megrendezésre kerülő rendezvényre komoly vendéglátói koncepciót dolgozott ki, amelyben olyan projektek szerepelnek, mint berlini és lipcsei stadion modernizációja, a közlekedés javítása, a helyszínek vasútállomásainak megszépítése. Jürgen Rollmann, a szövetségi kormány 2006-os világbajnokság koordinálásáért felelős munkatársa a jegyeladásokról hallható különböző híreket mosollyal kommentálta: természetesen nem fogytak el a jegyek, adta a sajtó képviselői tudtára, mindössze a jegyeladások első fázisa zárult le, amelyben a 3,2 millióból 800 ezer jegyet értékesítettek.

Csúcsév volt a 2004-es

A világ számos országához hasonlóan Németország is turisztikailag sikeres évet zárt tavaly. A nemzetközi érkezések száma a világban elérte a 760 milliót, ebből Európa 414 millió vendéget fogadott. A német turistaforgalom az európai piac növekedéséhez képest kétszeres ütemben, 9 százalékkal nőtt. A világturizmusra jellemző tendenciák Németországra is igazak, mondta el Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal vezetője: egyre rövidül a tartózkodási idő, egyre többen utaznak egyénileg és foglalnak a világhálón. Tavaly 9,2 millióan érkeztek az országba internetes foglalással. Németországban is megfigyelhető az árverseny, amely nemcsak a légitársaságokat jellemzi, hanem szinte minden közlekedési eszközt és a szállodákat is. Németországban tavaly a külföldi vendégérkezések száma 9,5 százalékkal nőtt 2003-hoz képest, a vendégéjszakák száma pedig 8,8 százalékos növekedéssel elérte a 45,4 milliót. Különösen biztató, hogy a tengerentúli és távolkeleti küldőpiacokról átlagon felüli, 14,4 és 18 százalékos növekedést regisztráltak a vendégéjszakák számában. A DZT az idei évre közel 46,5 millió külföldi vendégéjszakát prognosztizál. A hagyományos küldőpiacokról (Európa, tengerentúl) 3 százalékos, a feljövőben lévő piacokról (Ázsia, az Arab-öböl államai és Kelet-Európa) 5-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak. A belföldi turizmus várhatóan 1-2 százalékkal nőhet idén. A jövő évi labdarúgó-világbajnokság a várakozások szerint 1,7 százalékkal dobja majd meg a vendégéjszakák számát Németországban az idei évre tervezetthez képest.

Fő szponzor a DB

A 2006-os labdarúgó-világbajnokság legnagyobb nemzeti szponzora a Deutsche Bahn (DB), amely jelenleg is számos fejlesztési projektet folytatva összesen 7 milliárd eurót fordít az utazás minőségének javítására, az utazási idő csökkentésére. Berlinben a tervek szerint 2006 elejére elkészül az új átszálló pályaudvar, amely az észak-déli és kelet-nyugati irányú közlekedésben egyaránt jelentős szerepet tölt majd be. A DB továbbá minden FIFA helyszínen üdvözlőpultokat állít fel a városba érkező és átszálló futballrajongók számára. Ez segíti a vendégek tájékozódását, akik a hálózati jegyek segítségével könnyen eljuthatnak a különböző stadionokba. Hatezer előzetesen akkreditált újságíró a FIFA ideje alatt ingyenesen használhatja a helyszínek közötti közlekedéshez a DB útvonalát.

Ötvenéves a Lufthansa

A fapadostól a magángépekig terjedő horizontális kínálati skálával próbál helyt állni a légiközlekedés erős versenyében a Lufthansa csoport, derült ki Claudia M. Hügel, a Lufthansa globális értékesítési menedzserének prezentációjából. Az úgynevezett „private jet” terméket áprilisban vezette be a légitársaság üzleti közönsége számára, amellyel rugalmasan juthatnak el Európa több mint ezer repülőterére. Szintén áprilisban ünnepelte a légitársaság fennállásának ötvenedik évfordulóját, amelynek alkalmából egyes útvonalakon retro repülőgépen utazhatnak a társaság utasai. A légi ipart érintő nehézségek ellenére a Lufthansa tavaly közel 17 millió eurós bevételt ért el, 6,3 százalékkal többet, mint 2003-ban. Az üzemelésből származó nyereség 2004-ben 383 millió euró volt. A csoport eredményein belül a személyszállításból, a tavalyi 50 milliós utasszámnak köszönhetően 265 millió eurós nyereség származott, míg a turizmus 13 millió charterutassal 22 millió eurót hozott a konyhára. A társaság gépein a FlyNet program keretében valós idejű, szélessávú internet-hozzáférést biztosítanak, amely minden osztályon lehetővé teszi, hogy laptopjukkal a világhálóra lépjenek az utazók. A légitársaság idei nyári menetrendjében összesen hét új desztinációt vezet be: Frankfurtból Hyderabadot és Port Hrcourt is repüli, míg Münchenből Washingtonba, Jerevánba, Tbiliszibe, Temesvárba és Máltára is indít gépeket.

Frankfurti turistadömping

Egyetlen német város sem fogad annyi külföldi vendéget, mint Frankfurt. Üzleti utazók, vásárlátogatók, konferencia-résztvevők és szabadidős turisták számára egyaránt attraktív úti cél. A történelmi, üzleti és rekreációs vonzerő mellett a számos kulturális esemény és látnivaló miatt is sokan érkeznek a régióba. A közel 200 múzeum és 109 galéria évente 3,3 millió vendéget fogad. Az összesen 14 ezer székkel rendelkező színházakban rendezett 3800 kulturális esemény évente 4,3 millió vendéget vonz.

A német turizmus alakulása
   Vendégszám (04/03)  Vendégéjszaka (millió) Vendégéjszaka (04/03)     Vendégéjszaka (05/04 jan.–febr.) 
Külföldi vendégek   +9,5%  45,5  +8,8%  12,2%
 Német vendégek  +2,2%  293,4   –1,1%  +3,4%
 Összesen  +3,4%  338,8   +0,1%  +4,6%

 Forrás: Német Statisztikai Szövetségi Hivatal    

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.