Új logót kapott Firenze, amely a nemzetközi kulturális-kereskedelmi eseményeken hivatott jelképezni a várost. Firenze új logójára tavaly nyáron hirdettek nemzetközi pályázatot. A több mint 2500 szakember által küldött terv közül a firenzei Fabio Chiantini munkáját választották ki, a pályadíj 4,5 millió forintnak megfelelő euró volt. Az új logó Firenze latinul, angolul, németül és spanyolul egymás alá nagybetűvel felírt nevéből áll: FLORENTIA, FLORENCE, FLORENZ, FLORENZIA. Egyes betűk kiemelésével Firenze olasz neve is kiolvasható belőle.
Alig fogadták el azonban, a Facebookon sokan máris támadni kezdték az új szimbólumot és a logó a város alpolgármesterének sem nyerte el a tetszését. „Nem vagyok oda érte” – nyilatkozta Dario Nardella alpolgármester, aki a kormányfővé lett korábbi polgármester Matteo Renzi helyett irányítja a várost. Nardella hozzátette: Firenze jelképe a liliom volt a 11. század óta és az is marad. (Az új logóval egyébként nem is kívánják lecserélni a liliomot, csak promóciós céllal használják majd azt.) Az alpolgármester a sajtónak elmondta, szerinte az ötlet nem is új, mivel a Prága városát reklámozó korábbi logó is erre hasonlít.
További információ olaszul itt, angolul pedig itt és itt olvasható a sztoriról.
Forrás: Kreatív Online