Folytonosan változó világ

Az Ikarus étteremben idén is hónapról hónapra a világ különböző pontjairól kiváló séfek mutatkoznak be a nemzetközi közönségnek ételsorukon keresztül. Egy évben egyszer azonban kizárólag az Ikarus konyháján dolgozóké a főszerep, akiknek munkáját Martin Klein, az étterem mesterszakácsa irányítja.

Ez azonban nem kis feladat. Nem csak a világ legjobb sztárséfjeinek filozófiái miatt, hanem Klein egyedülálló filozófiáját sem könnyű megvalósítani egy teljes hónapon keresztül.

NINCS ÁLLANDÓ ÉTLAP

A sztárséfek havonta történő bemutatkozása, váltakozása Klein és csapata számára azt jelenti, hogy rugalmasnak kell lenniük, el kell fogadni azokat az elkészítési módokat és alapanyagokat, ahogy egyébként nem dolgoznának, vagy azokat az ízeket, főzési módokat, amelyeket amúgy sosem használtak korábban konyhájukon. És mindezt úgy kell megvalósítaniuk, hogy az eredmény mindennap tökéletes legyen.

„A legnagyobb nehézséget az jelenti, nálunk nincs idő arra, hogy bármihez is hozzászokjunk. Más konyhák jól bejáratott szisztémák szerint működnek, húsz-harmincféle fogást kínálva. Nálunk egy hónap alatt kerül az étlapra ennyi új étel, ami aztán a következő hónapban onnan lekerül” – mondja Klein, aki sok-sok éve dolgozik a Hangar–7 konyháján, korábban sous-chef pozícióban alkotott évekig ugyanitt.

FOLYAMATOS JELENLÉT, RÖVID KITÉRŐVEL

Az eredetileg francia származású, strasbourgi születésű Klein korábban a müncheni Marshall éttermet vezette, ahol megszerezte élete első Michelin-csillagát is még 2002-ben. Rá egy évre pedig chef de cousine-ként csatlakozott az Ikarus csapatához. Az étteremben töltött kilenc éve alatt rövid kitérőt tett a csendes-óceáni Laucala szigetére, hogy konyhai szakértelmét egzotikus praktikákkal gazdagítsa. 2014-ben tért vissza ismét az Ikarusba, elfogadva a Hangar–7 keretein belül szervezett vendégszakácsok fogadására kialakított koncepciót Eckart Witzigmann főnöksége alatt.

LÁTOGATÓK A KONYHÁN

Szervezés, kivitelezés, tervezés, logisztika – Klein minden áldott nap reggeltől késő estig minden munkafázist az irányítása alatt tart. Három fiatal, tehetséges kollégája támogatja az összetett feladat sikeres megvalósításában: Jörg Bruch, Tommy Dananic (ők ketten 2005-ben csatlakoztak a csapathoz, akkor még tanulóként) és Domonik Fitz a cukrászok munkáját vezeti, Matthias Berger pedig az étterem munkáját irányítja. A konyhán harmincan dolgoznak, a három szinten lévő vendégtérben déltől estig húszan szolgálják ki a vendégeket. Mindenütt tökéletes az összhang, összecsiszoltan teszik a dolgukat, csendben, de mindig vidám, nyugodt légkörben telik a nap. Megszokták mindannyian, hogy szinte vendégseregek mennek át folyton a konyhájukon, a konyhai részben lévő „Séf asztala” is mindig foglalt. A világ különböző részeiről érkeznek a szakmai vendégek és a pusztán érdeklődő gasztroturisták, hogy részesüljenek abban az élményben, amelyet úgy hívnak: topételsor a Hangar–7 csapatának tolmácsolásában.

Forrás: Hangar–7 Ikarus Étterem, Salzburg


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.