jelenleg is zajló Cannes Lions kreatív fesztiválon, Joseph Tripodi a Coca-Cola marketingvezetője beszédében megjegyezte: a közösségi platformokon való önképviselet nagyobb prioritássá vált a cégek számára, mint a márkahűség építése.
"Ha egy lokális cég több országra kiterjedő terjeszkedésbe fog és nemzetközivé válik, akkor leginkább a hálózatok vezényletével tudja, saját márkasztoriját köztudatba vinni. Régebben azt gondoltam, hogy a fogyasztói hűség áll a "klasszikus marketing tudatosság modell" piramisának tetején, ám most már úgy vélem, hogy a közösségi média támogatás helyezkedik el ott. Amennyiben a passzív márkalojalistákból valóban a márkaszerető embereket kívánunk faragni , akkor az új típusú hálózatok építése a leglényegesebb"- jelentette ki.
Tripodi védelmébe vette a Facebookot a közelmúltban ért kritikák kapcsán, amelyek szerint az nem kínál a marketingesek számára elegendő adatot arra, hogy a kampányberuházások megtérülését mérni lehessen. Szintén hozzátette, hogy a Facebook még mindig gyerekcipőben jár, annak ellenére, hogy több mint 900 millió felhasználója van világszerte.
Szerinte marketingszakmának meg kell értenie, hogy a Facebook egy korábban még sosem látott, egyedülálló platform és a hagyományos televíziós világban kidolgozott kreatív megoldásokat ráhúzni önbecsapáshoz vezet- idéz a marketingweek.
Forrás: Marketinginfo / marketingweek