rkészítés innovatív kulisszatitkait, illetve az új trendeket és a pincészetek jövőbeni elképzeléseit is megismerheti az olvasó. A cikk online változata elérhető innen: http://www.gast.at/gar-nicht-so-suesses-tokaj-126714.html.
Az MT Zrt. kulináris tanulmányútjai alapján az ÖGZ szaklap a közelmúltban már foglalkozott a „magyar gasztronómiai forradalommal”, amikor a folyóirat szakavatott újságírója Széll Tamás és Bock József példáján keresztül részletesen beszámolt az elmúlt pár évben történt változásokról, amelyeknek köszönhetően Magyarország mára a világ gasztronómiai nagyhatalmai között foglal helyet. A cikk a legutóbbi lyoni Bocuse-d’Or világversenyen elért magyar szereplést méltatva kiemeli, hogy az először döntőbe jutott nemzetek közül még egyiknek sem sikerült ilyen hamar, ilyen jó helyezést kivívnia magának, mint Széll Tamásnak, érzékeltetve ezzel azt, hogy a magyar vendéglátás nagy jövő előtt áll. Ugyancsak hasonló szellemben íródott Ausztria meghatározó gasztronómiai magazinjának, a Genuss Magazinnak (www.genuss-magazin.eu) a május-júniusi számában megjelent cikke, amely Budapest vezető éttermeiben és kávéházaiban tett „COOLináris”-séta egyes állomásait bemutatva jut a fenti végkövetkeztetésre. Ugyancsak nemrégiben egy 5 oldalas turistacsalogató cikk látott napvilágot Ausztria piacvezető gasztronómiai magazinjában, a GUSTO-ban (www.gusto.at).
Az osztrák turisták közel harmada külföldre kulturális és városlátogatási motivációval indul útnak, ezért a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete az osztrák piacon megkülönböztetett hangsúlyt helyez a kapcsolódó turisztikai és gasztronómiai termékekre. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek hírértéke az elmúlt évek átlagában évi 800 ezer euróra, azaz mintegy negyed milliárd forintra tehető.
Gasztronómiai cikkek Magyarországról az osztrák médiában
Újabb nívós gasztronómiai összeállítás jelent meg az ÖGZ gasztró- és turisztikai szaklap (www.gast.at) legfrissebb számában, ezúttal a tokaji borvidékről.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.