Erre kitűnő lehetőséget adnak az olyan könnyűzenei- és sportprogramok, mint a nyári fesztiválok, pl.:VOLT, Balaton Sound, Bikefest, Sziget, stb. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. A Magyar Turizmus Zrt. és a Sziget Kft. összefogása alapján Ausztriában idén is összehangolt kampány indult annak érdekében, hogy minél több osztrák fiatal látogasson el a hazai könnyűzenei fesztiválokra, s ehhez kapcsolódóan hazánkba szervezzék idei nyaralásukat is. A kooperáció keretében június 17. és 26. között az MT Zrt. társszervezésében a bécsi Strandbar Herrmann (www.strandbarherrmann.at) területén “Hungary Beach” név alatt működő rendezvénysorozat 10 napján keresztül közel 15 ezer célcsoportba tartozó osztrák fiatal találkozhatott a VOLT Fesztiválra szóló közvetlen invitációval, amelyet az MT Zrt. mellett DJ-k és fellépő együttesek is népszerűsítettek. A bécsi strandbár homokos fövenyén a fiataloknak és családosoknak szóló programok mellett flatscreen kivetítőkön a VOLT Fesztivál promóciós filmjét és egyéb kedvcsináló turisztikai programajánlókat is folyamatosan vetítették.
Az elmúlt hétvégén, június 24-26. között Bécsben került megrendezésre Közép-Európa és Ausztria legnagyobb szabadtéri könnyűzenei fesztiválja, a Dunasziget Fesztivál (www.donauinselfest.at). Az „Év partijaként” aposztrofált esemény három napját közel 3 millió osztrák és külföldi turista kereste fel. A bécsi „szigetelőket” azonban nemcsak a helyi fesztiválhangulat és kínálat kápráztatta el, hanem meghívást kaptak az idei magyarországi fesztiválok és könnyűzenei rendezvények sokaságára is. A szigeten található infopontok körül programfüzetek százai találtak gazdára, amelyek a hazai széles fesztiválpalettát mutatták be, s többek között a VOLT-ra csábították a bulizókat. A vendéglátó standok környékén az üdítőkhöz C-vitamint is kaptak a „csápolásban megfáradt” koncertlátogatók, felhívva a figyelmet arra, hogy Magyarország nemcsak a C-vitamin feltalálójának, hanem a fesztiválok hazája is. A sörökhöz pedig Hungary Beach-es söralátét dukált, amelyen a szomszédos „magyar strandbárba” invitálták after-partyra a fiatalokat. Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselője hallott a bécsi szigetfesztiválon folyó gerilla jellegű „mini Magyarország-kampányról”, ám annak tényét, hogy a nemzeti marketingszervezetnek köze lenne az akcióhoz nem erősítette meg, ugyanakkor nem is cáfolta.
Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének stratégiai partnerein keresztül a hazai nyári fesztiválok további promóciós támogatást kapnak, pl. a www.mycentrope.com honlapon, illetve közös nyereményjátékok kerülnek szervezésre az Echo Media csoport magazinjaival, hetilapjaival (VorMagazin, WienLive, Bezirksblatt). Ugyancsak stratégiai partnerség jegyében utazási csomagajánlatok kerülnek meghirdetésre a Balaguss és Railtours utazási irodákkal közösen. Az elkövetkezendő hetekben az MT Zrt. további aktivitást végez, hogy az osztrák autóklub, a szövetségi vasút kommunikációs platformjain is minél jobban híre menjen a nyári magyarországi fesztiválhangulatnak. A soros magyar EU elnökség impozáns bécsi zárórendezvényén, a központi Michaeler Platzon magvalósuló köztéri galérián keresztül bemutatásra kerülő 18 Magyarország impresszió közül az egyiket kifejezetten a Szigetnek szentelte az MT Zrt. A szabadtéri kiállítás egész júliusig látható Bécs szívében, így minimum 3 millió látogatókontaktus valószínűsíthető. Az MT Zrt. ausztriai aktivitásáról további információ olvasható a képviselet honlapján, ahol megtekinthető egy kis ízelítő a jelenleg látható bécsi köztéri galériából is: www.ungarn-tourismus.at.