Gerillamarketinggel a fiatal látogatókért Ausztriában

Az MT Zrt. marketingterve idén kiemelt helyen említi azt a célkitűzést, hogy Ausztriában a fiatalabb korosztály körében is erőteljes promóciós támogatást kapjon Magyarország mint turisztikai desztináció.

Erre kitűnő lehetőséget adnak az olyan könnyűzenei- és sportprogramok, mint a nyári fesztiválok, pl.:VOLT, Balaton Sound, Bikefest, Sziget, stb. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. A Magyar Turizmus Zrt. és a Sziget Kft. összefogása alapján Ausztriában idén is összehangolt kampány indult annak érdekében, hogy minél több osztrák fiatal látogasson el a hazai könnyűzenei fesztiválokra, s ehhez kapcsolódóan hazánkba szervezzék idei nyaralásukat is. A kooperáció keretében június 17. és 26. között az MT Zrt. társszervezésében a bécsi Strandbar Herrmann (www.strandbarherrmann.at) területén “Hungary Beach” név alatt működő rendezvénysorozat 10 napján keresztül közel 15 ezer célcsoportba tartozó osztrák fiatal találkozhatott a VOLT Fesztiválra szóló közvetlen invitációval, amelyet az MT Zrt. mellett DJ-k és fellépő együttesek is népszerűsítettek. A bécsi strandbár homokos fövenyén a fiataloknak és családosoknak szóló programok mellett flatscreen kivetítőkön a VOLT Fesztivál promóciós filmjét és egyéb kedvcsináló turisztikai programajánlókat is folyamatosan vetítették.

Az elmúlt hétvégén, június 24-26. között Bécsben került megrendezésre Közép-Európa és Ausztria legnagyobb szabadtéri könnyűzenei fesztiválja, a Dunasziget Fesztivál (www.donauinselfest.at). Az „Év partijaként” aposztrofált esemény három napját közel 3 millió osztrák és külföldi turista kereste fel. A bécsi „szigetelőket” azonban nemcsak a helyi fesztiválhangulat és kínálat kápráztatta el, hanem meghívást kaptak az idei magyarországi fesztiválok és könnyűzenei rendezvények sokaságára is. A szigeten található infopontok körül programfüzetek százai találtak gazdára, amelyek a hazai széles fesztiválpalettát mutatták be, s többek között a VOLT-ra csábították a bulizókat. A vendéglátó standok környékén az üdítőkhöz C-vitamint is kaptak a „csápolásban megfáradt” koncertlátogatók, felhívva a figyelmet arra, hogy Magyarország nemcsak a C-vitamin feltalálójának, hanem a fesztiválok hazája is. A sörökhöz pedig Hungary Beach-es söralátét dukált, amelyen a szomszédos „magyar strandbárba” invitálták after-partyra a fiatalokat. Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselője hallott a bécsi szigetfesztiválon folyó gerilla jellegű „mini Magyarország-kampányról”, ám annak tényét, hogy a nemzeti marketingszervezetnek köze lenne az akcióhoz nem erősítette meg, ugyanakkor nem is cáfolta.

Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének stratégiai partnerein keresztül a hazai nyári fesztiválok további promóciós támogatást kapnak, pl. a www.mycentrope.com honlapon, illetve közös nyereményjátékok kerülnek szervezésre az Echo Media csoport magazinjaival, hetilapjaival (VorMagazin, WienLive, Bezirksblatt). Ugyancsak stratégiai partnerség jegyében utazási csomagajánlatok kerülnek meghirdetésre a Balaguss és Railtours utazási irodákkal közösen. Az elkövetkezendő hetekben az MT Zrt. további aktivitást végez, hogy az osztrák autóklub, a szövetségi vasút kommunikációs platformjain is minél jobban híre menjen a nyári magyarországi fesztiválhangulatnak. A soros magyar EU elnökség impozáns bécsi zárórendezvényén, a központi Michaeler Platzon magvalósuló köztéri galérián keresztül bemutatásra kerülő 18 Magyarország impresszió közül az egyiket kifejezetten a Szigetnek szentelte az MT Zrt. A szabadtéri kiállítás egész júliusig látható Bécs szívében, így minimum 3 millió látogatókontaktus valószínűsíthető. Az MT Zrt. ausztriai aktivitásáról további információ olvasható a képviselet honlapján, ahol megtekinthető egy kis ízelítő a jelenleg látható bécsi köztéri galériából is: www.ungarn-tourismus.at. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.