Giglio szigete is kártérítést követel

Nyolcvanmillió euró kártérítést követelt Giglio szigete a Costa Crociere hajótársaságtól a Costa Concordia tengerjáró hajó okozta károkért a katasztrófáról hétfőn tartott első előzetes tárgyaláson.

A Gigliót képviselő ügyvéd a sajtónak hangsúlyozta, hogy az anyagi kártérítésen túl a sziget önkormányzata követeli a több mint egy éve a partjainál heverő hatalmas hajóroncs minél gyorsabb eltávolítását is a Costa Crocierétől.
Az előzetes meghallgatást a toscanai Grosseto városi színházában tartották meg.
Összesen háromszáz kártérítési kérelmet nyújtottak be az érintett felek ügyvédei a bírósághoz. A Costa Concordia száz túlélője megalakította az "Igazságot a Concordiáért" nevű csoportot, és fejenként 500 ezer eurós kártérítést követel. Azzal a kéréssel fordultak a bírósághoz, hogy a pénzügyek rendezéséig a hatóságok foglalják le a Costa Crociere egyik hajóját.
A bíróság egyelőre nem döntött az ügyészség február végi vádemelési javaslatáról, amely hat személyt nevez meg felelősnek. Közöttük van Francesco Schettino kapitány, a helyettese és a Costa Concordia kormányosa, valamint a hajó legénységének másik két tagja és a Costa Crociere válságstábjának egyik felelőse. Az ügyészség emberi mulasztásból történt gyilkosság címén tett vádemelési javaslatot, Schettino esetében azért is, mert a kapitány az utasok mentése helyett elhagyta a hajót.
Schettino védőügyvédje közölte: a kapitánynak nincsen vagyona, és nem tud kártérítést fizetni. Hangsúlyozta, hogy Schettino azt az utasítást adta, hogy a tengerjáró Giglio partjaitól egy kilométeres távolságra haladjon, de ezt a kormányos nem tartotta be. Az ügyvéd szerint a szerencsétlenség után Schettino tűnt az egyetlen felelősnek, miközben "egyetlen bűne az volt, hogy túlságosan megbízott a neki munkát adó vállalatban".
A Costa Crociere április 10-én vádalkut kötött és egymillió eurós adminisztratív bírsággal elkerülte, hogy a vállalat elnökségének tagjai bíróság elé álljanak. Schettino és a túlélő utasok ügyvédei szerint azonban ezzel a Costa Crociere elismerte a felelőségét.
A Costa Crociere ügyvédje kijelentette, hogy a legnagyobb kárt a hajótársaság szenvedte el az 500 millió eurót érő Costa Concordia elveszítésével. Hozzátette, hogy a vállalat az utasok és a legénység 80 százalékával már kártérítési megállapodást kötött.
A tavaly január 13-án zátonyra futott Costa Concordián 32 ember halt meg a katasztrófa következtében.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.