Hányféle Budapest marketing lesz?

Számos újdonságról számolt be Budapest turisztikai marketingszervezete BTDM) a Kempinskiben tartott tájékoztatóján.

Hivatalosan Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) elnevezést kapott a korábbi BTSZK, ill. BTH, hogy elnevezésében is illeszkedjék az országos TDM hálózathoz. A tényleges átalakulásra azonban a Turizmus Törvény elfogadásáig várni kell, hiszen ebben rögzítik majd a TDM-ek statútumát. A finanszírozás tekintetében a fővárosi intézmény azonban sajátos helyzetben van, mert Budapesten az idegenforgalmi adót immár a kerületenként szedik be, s vannak olyan jelzések, hogy a tehetősebb kerületek ebből saját, külön turisztikai marketing szervezetek és akciók létrehozását tervezik.

(Egyelőre ingyenes) parkolási lehetőség turistabuszoknak

Az Olof Palme Sétány, a Műcsarnok és a Dózsa György út közötti területen július végétől kísérleti jelleggel üzemel a régóta hiányolt turistabusz parkoló. Sajnos a nagyrendezvények idején zárva tart, tehát a beutaztató irodáknak érdemes érdeklődni az aktuális helyzetről. A jövőben több, immár állandó, és használati díj ellenében igénybe vehető parkoló létrehozását tervezi a BTDM.

Budai várséták és ajándékok a Turizmus Világnapján

A Magyar Turizmus Zrt. által kezdeményezett szeptember 27-i rendezvényekhez csatlakozva, a Turizmus Világnapján ingyenes vár-túrára hívogat a Budapestinfo. A vár-túra résztvevői számos ajándékot is nyerhetnek. Érdekesnek ígérkezik az éjjeli flash-mob akció is.

Hamarosan itt az új  Budapest Guide

A Duna, mint vezérmotívum a meghajtott kék szalaggal meghatározó elem, mely valamennyi marketing eszközön visszaköszön. Ez szerepel értelem szerűen a Budapest Guide immár kezelhető, 144 oldalas, zseb-formátumú idei második kiadásán is. A friss, szezonális információkat tartalmazó kiadvány október végétől 12 nyelven kerül terjesztésre, és egy-két-háromnapos komplett programajánlatokat is tartalmaz. A Budapestinfo az arculati kézikönyvnek megfelelően megújítja információs irodáinak kül -és beltereit. Az irodák feladata is változik, szolgáltató jellegük erősödik: A Liszt Ferenc téren a Budapesti Fesztiválközponttal közösen Liszt infóként folytatja tevékenységét az eddigi iroda. A Budai Várban a Magyar Borok Háza előterében kapott helyet a régi-új információs pont, de a felújított Városligeti Műjégpályán is tervezik egy új szemléletű kommunikációs bázis megnyitását a turisták számára.

Októbertől ingyenes állatkerti belépővel, dunai városnéző túrával, és (remélhetően) a Magyar Nemzeti Galériába szóló belépővel bővül a Budapest Kártya szolgáltatásainak köre. Tartalma pocketguide -ként az okos telefonra is ingyenesen letölthető. A kedvezményt adó kártya elfogadó helyekhez csatlakozott a Magnolia Day Spa, a City Taxi, számos mozi, étterem, és a most nyíló Minicity komplexum.

Kisebb vásár több újdonsággal

Idén a BTDM vette kezébe a vásár szervezését. mely a Közterület Felügyelőség előírása értelmében 10 faházzal kisebb lesz, de számos újdonsággal bővül. Kapható lesz például szaloncukor, és különféle ünnepi csomagolóanyag is. A karácsonyi hagyományokat jobban tükröző ételek (halászlé, töltött káposzta, libamáj, bejgli) is várják a nagyérdeműt. Több csoki, több méz és több információ teszi teljessé az Adventi hangulatot. Idén először Budapest Kártyával minden kézműves és gasztronómia termék 10 % kedvezménnyel vásárolható meg. A betlehemi Születés Bazilikából érkező Béke Lángja most először lobban fel a téren. A BTDM gondolt a karitatív tevékenységre, a fiatal kézművesek pártolására is. A Karácsonyi Vásárt november 18.- december 30. között rendezik. (december 25-26-án zárva tart! ).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.