Harkány az elsők között

A turizmusból élő dél-baranyai fürdővárosban hosszú évek után először rendeztek lakossági turisztikai fórumot: a Harkányi Turisztikai Egyesület számolt be ezúttal nem csak tagsági körének, hanem egész Harkány lakosságának mindarról, amit a város turizmusáért ebben az esztendőben tett. Mérföldkő volt e fórum, hiszen egy ideje Harkányban a gondok és problémák voltak napirenden, míg ma egy fordulat, egy sikertörténet csírái kezdtek kibontakozni.

Az Egyesület másfél éven belül 150 millió forintot nyert el Harkány turisztikai fejlesztésére: 50 millió forintot 2010-ben a helyi turisztikai desztináció menedzsment munka megalapozására, a napokban pedig 100 millió forintot e munka folytatására: Harkány turisztikai fejlesztésére és népszerűsítésére. Az elnyert támogatást a szervezet arra fogja fordítani, hogy Harkány ismét aktív résztvevője legyen a hazai és nemzetközi turisztikai piacnak. Ehhez meg kell találni a fürdőváros egyediségét, amitől ismét versenyképes turisztikai célponttá válhat.

Az első pályázatnak már látszanak az eredményei, hiszen elkészült Harkány arculati kézikönyve, és a napokban el fog indulni a www.harkanyturizmus.hu oldal is. Emellett tanulmányutakat szerveztek az Egyesületi tagok részére, kialakításra került egy táblarendszer, kiadványok készülnek és több képzési program is kezdetét veszi a jövő év elején. A most elnyert pályázatból pedig a további arculatépítést és a vendégfogadás feltételeinek javítását és a vendégek idecsábítását tűzte ki céljául a szervezet.

A Harkányi Turisztikai Fórumon meghívott előadóként részt vett Szalóky Jenő, a 10 évvel ezelőtt elsőként megalakult TDM szervezet, a balatonparti Gyenesdiás nyugalmazott, de aktív polgármestere, Víg Tamás TDM szakértő, a hazai TDM rendszer egyik „szülőatyja” a Magyarországi TDM Szövetség képviseletében, és Hegyi Zsuzsa, az Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatója.

Valamennyien elismeréssel nyilatkoztak a nehéz helyzetben lévő fürdőváros önkormányzata és a helyi TDM szervezet közös törekvéseiről és eddigi eredményeiről a megújulás érdekében. Örömmel látják, hogy igazi együttműködés kezdődött az önkormányzat, a helyi vállalkozók és a turisztikai szervezet között. Szalóky Jenő a gyenesdiási tapasztalatokat ismertetve mutatott rá azokra a nehézségekre, melyekre érdemes lesz Harkányban is odafigyelni, s melyek kulcs szavai: a minél szélesebb körű partnerség, az összefogás és a szakmaiság. Víg Tamás a TDM szervezetek szerepéről, jövőjéről, fenntarthatóságáról beszélt, illetve a hazai TDM szervezetek példáit ismertette. Elmondta, hogy több fürdőváros is pályázott a DDOP TDM pályázaton, de a maximális összeget, 100 millió forintot csak Harkánynak sikerült megszerezni. A munka java része pedig most veszi kezdetét, hiszen az elnyert pályázatot meg kell valósítani, ami nagyon sok munkát és odafigyelést igényel a tagok részéről. Hegyi Zsuzsa marketing igazgató a német, orosz, délszláv, skandináv piacra tervezett nemzetközi népszerűsítő munkában ajánlott együttműködést, arra a javaslatra alapozva, melyet az Egyesület állított össze, s melyet szakmailag megalapozott, előremutató stratégiaként említett.

A céltudatos harkányi turisztikai építkezés 2012 januárjában vesz újabb lendületet, a nyári turista szezonra már látható eredményekkel: többnyelvű, tájékoztató kiadványokkal, útmutató táblákkal, felnőtt és gyermek játszóterekkel és szezonnyitó gasztronómiai fesztivállal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.