Harmadik legfontosabb országmárkánk

A legvonzóbb hungarikumok egyike, illetve harmadik legfontosabb országmárkánknak nevezték Rétvári Bence és Nyitrai Zsolt államtitkárok az idén is jól teljesítő Szigetet.

Míg a szigetre kilátogató politikusok a Sziget márkaépítő erejét méltatták, addig a fellépő muzsikusok a világ legjobbjának tartott Glastonbury fesztiválhoz hasonlították a mi Szigetünket. Ahol idén 382 ezer ember fordult meg.

A Sziget méreteit és változatosságát méltatták a fesztiválról tudósító nemzetközi újságírók is. Többek között New Musical Express, a The Guardian, a Mixmag, a The Telegraph újságíróiból álló csoport tagjai egy sajtóbeszélgetésen a fesztiválos tapasztalataikról beszéltek. Kiemelték a Sziget egyedi atmoszféráját és szervezettségét. Mint mondták, a Sziget rendkívül barátságos fesztivál és egyedülálló abban, hogy a nagy koncertek mellett számos izgalmas és érdekes kisebb programot is tartalmaz. A külföldi újságírók külön kiemelték – összehasonlítva más fesztiválos tapasztalataikkal - a zenei helyszíneken felállított technika minőségét, azt, hogy milyen “jól szólnak” színpadok.. Elmondásuk szerint más fesztiválokhoz képest a szolgáltatások minősége és a higiéniai körülmények is kiemelkedők.

Nem maradhattak el a nagyköveti látogatások sem. Eleni Tsakopoulos Kounalakis, az USA nagykövet asszonya – aki civilben is több napon kint bulizott a Szigeten - egyszerűen annyit mondott: „a Sziget a legjobb buli egész Európában". Fontos találkozási pontnak nevezte a fesztivált, ahol a különböző nemzetek fiataljai együtt szórakozhatnak.

A fesztiválon közel 50 ország fiataljai szórakoztak együtt a hazai fesztiválozókkal. A felmérések szerint naponta ugyanannyi a külföldi, mint a magyar a Szigeten, ami túl azon, hogy a legtöbb külföldit vonzó hazai rendezvény, a legtöbb magyar látogatót is számláló esemény hazánkban. Néhány ezerrel azonban elmaradt az idei létszám a 2009-estől, amikor 390 ezren látogatták meg Szigetet.

A rendőrségnek sem akadt sok dolga, inkább csak kisebb súlyú bűncselekményekkel kapcsolatban kellett intézkedniük – mondta Tóth Tamás budapesti rendőrfőkapitány. Dr. Szeles Géza, a Sziget “főorvosa” tájékoztatott: semmi komolyabb baleset nem történt a Szigeten.

Gerendai Károly a Sziget főszervezője összegzése szerint minden szempontból sikeresnek mondható az idei fesztivál is. „A válság ellenére alig csökkent a látogatottság, és az esőzések valamint az árfolyam ingadozások okozta többletköltségek ellenére is nyereséggel zártunk.” – zárta Gerendai.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.