Három és félmillióan látták a hétvégi műsorfolyamot

Az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek!  Szent Mihály napjához kapcsolódó hétvégi programsorozatot a közszolgálati csatornák több mint 20 órás műsorfolyamban mutatták be. Az M1, Duna és Duna World kétnapos közvetítéseibe közel három és fél millió fő nézett bele, a legnézettebb a vasárnap esti jelzőtüzek fellobbanásának közvetítése volt, tájékoztatta lapunkat az MTVA sajtóirodája. 

A több mint 1300 települést érintő különleges hétvégén a közmédia csatornái 24 helyszínről jelentkeztek be élőben, és az ország több mint 50 pontját jelenítették meg a nézők, hallgatók számára. A programsorozat az egész országot megmozgatta: szombaton több száz család látogatott ki a veszprémi várba, ahol hangos vásári forgatag várta az érdeklődőket. Miskolcon a kulturális értékek bemutatása mellett a hagyományokra, a zenére és a táncra fókuszáltak. Egerben a Gárdonyi Emlékév kapcsán 150-en koccintottak a város új borával, az Egri Csillaggal, majd a létező összes fordítási nyelven megszólaltatták az egri remete híres regényének egy-egy részletét.

Az MTVA ezen a hétvégén megható történetekkel is készült: külföldön élő magyarok látogattak szülőhelyükre. Szalma Gizella és Botka Gyula Argentína legszegényebb tartományából, Chacóból érkezett, ahová az első magyarok az 1920-as évek közepén települtek ki egykor mintegy kétezres közösséget alkotva. Mindketten először jártak Magyarországon, a közmédia szervezésében. Békéscsabán kiderült: Botka Gyula ötven éve készít házi kolbászt Argentínában, a receptet hentesmester édesapjától tanulta meg, míg Szalma Gizella Kecskeméten kóstolta meg a hazai Dobos tortát, ő ugyanis hosszú évek óta Dobos torta készítésből tartja el a családját.

A hétvégi közvetítés sikerén a közmédia csaknem félezer munkatársa munkálkodott. A két nap alatt az eseményekbe a tévén keresztül közel három és fél millió fő (a teljes népesség 37,8 százaléka) nézett bele hosszabb-rövidebb időre. A délelőtti műsorok nézettsége 150-200 ezer fő, a délutániaké 200-280 ezer fő között volt. A kétnapos esemény legnézettebbje a vasárnap esti (21:30-22:00 közötti) jelzőtüzek fellobbanásának közvetítése volt, a három csatornán együtt 356 ezer fővel.

Vasárnap este a Magyarország, szeretlek! vetélkedőnek 594 ezer fő volt a nézettsége, a teljes népesség körében 11,3 százalékos közönségaránnyal, amivel a műsor ideje alatt megelőzte a TV2-t.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.