Havanna a Fészek Klubban

Új életre kelt az évek óta „haldokló” Fészek klub. Az egykor szebb napokat megért művész centrumban kubai étterem és bár nyílt az elmúlt hét végén. 

A LA BODEGUITA DEL MEDIO (LBDM) kubai étterem avatóbeszédét H.E. Julio Ceasar CANCIO FERRER kubai nagykövet mondta. A La Bodeguita Del Medio a kubai étterem hivatalos franchise képviselője Magyarországon- tulajdonosa azonban egy cseh üzletember, aki Prágában már rendelkezik egy kubai étteremmel.

Kevés olyan étterem van a világon, amely annyira hosszú és gazdag történettel, valamint annyi híres vendéggel büszkélkedhetne, mint a havannai La Bodeguita Del Medio. Az étterem neve spanyolul annyit tesz: „kocsma az utca közepén”. A híres éttermet 1942 - ben alapította Angel Martinez, és rövid időn belül rendkívüli népszerűségre tett szert, főleg értelmiségi, művész és bohém körökben. Leghíresebb állandó vendége a kalandos életű író, Ernest Hemingway, de többször megfordult az étteremben Pablo Neruda, Gabriel Garcia Marquez, Brigitte Bardot, Sophia Loren, és napjaink hollywoodi sztárjai is, akikről különböző fényképeket helyeztek el a falakon.

Budapesten a megfakult fényű Fészek klub legendája ma is mélyen él az emberek emlékezetében. Az épület stílusában, hangulatában ma korhűen tükrözi az eredeti koloniál stílust. Ez újították és alakították egy kubai látványvilággal. Ez azonban csak az első lépés az óriási átalakításban, mert tavasszal a kertben is monumentális nagyságú felújítás lesz. Ennek keretében 20 méter hosszú bárpult, óriás pódium, grill terasz kerül kialakításra, mindez 500 fő befogadására lesz alkalmas. Igyekeznek összekötni a kubai és a magyar kultúrát is.

Az étterem hemzseg a tradicionális emlékektől, amelyeket egyenesen Havannából hoztak, így például megtaláljuk Hemingway aláírását, vagy egy felfordított széket is, melyet egy híres kubai író emlékének szenteltek. Mielőtt elindult a második világháborúba, azt kérte a La Bodeguitában, hogy fordítsák fel a székét, és ha visszatér, akkor majd újra azt fogja használni. Sajnos, soha nem tért vissza, elesett a háborúban, így azóta minden LBDM étteremben, a világ bármely táján, egy fejjel lefelé, a falra akasztott székkel tisztelegnek az emlékének.

A vendégek nemcsak baráti légkört, professzionális kiszolgálást kapnak, de a hét minden napján élvezhetik a kubai élőzenét és táncot, hisz a budapesti La Bodeguita Del Medioban a fiesta soha nem ér véget.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.