A képzés célja, hogy a vendégvárók a lehető legmagasabb fokon ismerjék a térség kulturális, történelmi és borászati hagyományait, a tokaji borokat, a hozzájuk ajánlható ételeket, s hogy megfelelő rutinnal tudják tájékoztatni a térségbe érkező vendégeket. A képzést azoknak ajánlották a szervezők, akik nap mint nap találkoznak a vendégekkel – azaz recepciósokat, pincéreket, eladókat, szállásadókat is vártak a programra.
A képzésre a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskolában került sor, ahol a tanfolyam nyitó napján Szabó István igazgató és Nagy Júlia TDM menedzser köszöntötte a résztvevő turisztikai szolgáltatókat. Elhangzott: a tanfolyamra az ÉMOP-2.3.1-2009-0014 számú, „Tokaj-Hegyalja, Taktaköz, Hernád-völgye Turisztikai Desztinációmenedzsment Szervezet” pályázat révén kerülhet sor, amelynek a keretében tavasszal már egy angol és német nyelvű idegenforgalmi nyelvi képzés is megrendezésre került, s amely pályázat lehetőséget biztosít két turisztikai szakmai workshop megszervezésére is „hagyományos és online marketing eszközök a turizmusban” címmel.
A tanfolyamra a TDM tagtelepülésekről érkeztek a szolgáltatók, nagyrészt Tállya, Tokaj, Erdőbénye, Tarcal, BOdrogkisfalud vendégvárói.
A borismereti képzést a budapesti Borakadémia oktatói tartják és nemzetközi, WSET borismereti vizsgával zárul, a helyismereti modul keretében pedig helyi szakemberek tartanak majd szemináriumokat a résztvevőknek a látnivalókról, a térség történetéről. (forrás: http://eszakmagyarorszag.blog.hu)