Helycserés támadás a turisztikai toplistán

A nemzetközi turistaérkezésről szóló tavalyi statisztikák összesítése alapján a Turisztikai Világszervezet (WTO) arra hívja fel a figyelmet, hogy 2004-ben jelentősen módosult a világ legnépszerűbb desztinációinak sorrendje. Különösen az ázsiai úti célok javítottak pozícióikon.

Bár a lista első három helyén továbbra is ugyanaz a három ország áll, mint korábban, és Franciaország vezető szerepe is kikezdhetetlennek tűnik, a lista korábbi negyedik helyezettjét, Olaszországot tavaly már megelőzte Kína, a külön egységként kezelt Hongkong pedig első ízben került be a top tízbe.

Tavaly is Franciaország volt a világ legnépszerűbb turisztikai desztinációja, ahová 75,1 millió turista érkezett 2004-ben, ami stagnálást jelent 2003-hoz képest (+0,1százalék). Spanyolország áll a lista második helyén 53,6 millió turistaérkezéssel, ott 5 százalékos növekedést regisztráltak. A dobogó alsó fokán az Egyesült Államok áll, ami azt jelzi, hogy az amerikai turizmus kilábalt a három éven át tartó visszaesésből.

A lista negyedik helyére feljött a korábbi ötödik helyezett Kína, megelőzve a hagyományosan ott tanyázó Olaszországot. A helycsere azt is jelzi, hogy 2004-ben Kína már teljesen kiheverte a SARSjárvány negatív hatásait. A turistaérkezések száma 27 százalékkal nőtt egyetlen év alatt, és megközelítette a 42 milliót. Olaszországban viszont tavaly a turistaérkezések száma több mint 6 százalékkal esett vissza, 37,1 millióra.

Az Egyesült Királyság megtartotta hatodik helyezését 28 millió turistaérkezéssel, ami 12 százalékos növekedést jelent 2003-hoz képest. Hongkong tavaly első ízben lépett be a tíz legnépszerűbb turisztikai desztináció közé, miután 40 százalékos növekedéssel majdnem 22 millióra emelkedett az odalátogatók száma. Mexikó és Németország megőrizte korábbi helyezését, míg Ausztria a tizedik helyre csúszott.

A világ tíz legnépszerűbb desztinációja együttesen 363 millió nemzetközi turistaérkezést könyvelhetett el, ami a világon regisztrált turistaforgalomnak közel a felét jelenti.

A WTO elemzői arra is felhívják a figyelmet, hogy különösen kiugró Kína és Hongkong növekedése: mindkettő közel 9 százalékos átlagos növekedést mutatott 1995 és 2004 között. Figyelemre méltó Spanyolország teljesítménye is, a mediterrán ország ugyanis annak ellenére képes évente átlagosan 5 százalékkal növelni az odaérkező turisták számát, hogy már „érett” piacnak tekinthető. Ugyanezen időszak alatt Franciaország és Olaszország 2,5, illetve 2 százalékos átlagos növekedést produkált, az USA és Mexikó pedig 1 százalék alatti forgalombővülést tudott felmutatni ezen időszak alatt.

A világ legnépszerűbb turisztikai célpontjai
 Nemzetközi turistaérkezések (millió)    
   1995  2000  2003  2004
 1. Franciaország    60,0  77,2  75,0  75,1
 2. Spanyolország   34,9  47,9  51,8  53,6
 3. Egyesült Államok  43,5  51,2  41,2  46,1
 4. Kína  20,0  31,2  33,0  41,8
 5. Olaszország  31,1  41,2  39,6  37,1
 6. Egyesült Királyság  23,5  25,2  24,7  27,7
 7. Hongkong    10,2  13,1  15,5  21,8
 8. Mexikó     20,2  20,6  18,7  20,6
 9. Németország  14,8  19,0  18,4  20,1
 10. Ausztria  17,2  18,0  19,1  19,4

 Forrás: WTO 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.