Az Euromonitor International által készített kutatás hét új trendet jelöl meg, amelyek révén az utazási iparág képes lehet megnyerni magának az utazók új generációit, a gazdasági bizonytalanság ellenére.
Caroline Bremner, az Euromonitor International turisztikai kutatásokért felelős igazgatója kijelentette: “A Nagy Recesszió” hatásai még egyértelműen jelen vannak a globális utazási iparban, amit az észak-amerikai “deprivációs” üdülések és a “bakancsos táborozások” észak-amerikai előretörése is jelez.”
A kutatás a következő hét globális utazási trendet emeli ki:
Ázsia: illatos márkák
Viharos gyorsasággal hódít teret az ázsiai piacokon az “illatmárkázás”: egyes desztinációk és szállodák különleges illatokkal azonosítják magukat a vendégek előtt. A szakértők szerint a siker kulcsa, hogy a szolgáltatók – szállodák, légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok – megfelelő egyensúlyt találjanak a természetes aromák és a mesterséges illatanyagok között.
Észak-Amerika: deprivációs üdülések
A deprivációs turizmus azokról az üzletemberekről szól, akik szabadságuk ideje alatt megpróbálják fizikai teljesítőképességük határait megtalálni a legszélsőségesebb körülmények között. Ezek az utazók egészségük érdekében, belső egyensúlyuk megtalálása céljából “bakancsos táborozásra” fizetnek be egy-egy fürdőhelyre, illetve extrém túrázásra vállalkoznak ahelyett, hogy szabadidejüket kényelmes pihenéssel töltenék. Az ilyen spa-k és táborok iránt növekvő érdeklődés várható.
Egyesült Királyság: közel-keleti beruházók inváziója
Egyre nő a közel-keleti befektetők érdeklődése a brit utazási márkák iránt, legyen szó luxusszállodáról, utazási irodáról vagy kisgépes luxus légitársaságról. A közel-keleti tőke megjelenése pozitívan hathat a luxusmárkák nagy-britanniai terjeszkedésére, London pedig egyre inkább a “luxusutazók kedvenc új úti céljaként” pozícionálhatja magát.
Európa: utazási szolgáltatások mobiltelefonon
A GPS technológia révén az okostelefonok forradalmasítják az utazási iparágat. Elsőként az üzleti utazók csaptak le a mobiltelefonok utazási célú alkalmazásaira, a last minute foglalások révén. Az utóbbi időben a szabadidős utazók is egyre többet használják mobiljukat utazási szolgáltatások – online check-in, turisztikai információk – elérésére. Az m-turizmus várhatóan hihetetlenül gyorsan fog fejlődni, amint a magas roaming költségek csökkennek.
Közel-Kelet: versenyben Irakért
Irakba valósággal özönlenek az Öböl-országokból a befektetők, ezzel fellendül az üzleti turizmus, később majd a szabadidős turizmus is.
Afrika: űrturizmus
Miután Dél-Afrikában világszínvonalú űrtechnológiai központot alakítottak ki, a csillagászat iránt érdeklődők egyre nagyobb számban keresik fel az országot. Az asztro turizmus minden korcsoportot érint a független utazóktól a családokon át az amatőr és profi csillagászokig.
Latin-Amerika: járatlan utakon
Latin-Amerikában egyre népszerűbbek a kevésbé ismert, nehezen megközelíthető úti célok. Ezek a feljövő desztinációk persze nem rendelkeznek megfelelő infrastruktúrával, ezért a fejlődésük is lassú. Ugyanakkor mivel a tengerpartoktól távolabb, a szárazföld belsejében hatalmas – a turizmus szempontjából – feltáratlan területek vannak, ez a régió óriási növekedési potenciállal rendelkezik.