A jövő globális utazási trendjei

A londoni WTM vásárra időzítve a napokban jelent meg a globális utazási trendeket prognosztizáló jelentés.

Az Euromonitor International által készített kutatás hét új trendet jelöl meg, amelyek révén az utazási iparág képes lehet megnyerni magának az utazók új generációit, a gazdasági bizonytalanság ellenére.

Caroline Bremner, az Euromonitor International turisztikai kutatásokért felelős igazgatója kijelentette: “A Nagy Recesszió” hatásai még egyértelműen jelen vannak a globális utazási iparban, amit az észak-amerikai “deprivációs” üdülések és a “bakancsos táborozások” észak-amerikai előretörése is jelez.”

A kutatás a következő hét globális utazási trendet emeli ki:

Ázsia: illatos márkák

Viharos gyorsasággal hódít teret az ázsiai piacokon az “illatmárkázás”: egyes desztinációk és szállodák különleges illatokkal azonosítják magukat a vendégek előtt. A szakértők szerint a siker kulcsa, hogy a szolgáltatók – szállodák, légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok – megfelelő egyensúlyt találjanak a természetes aromák és a mesterséges illatanyagok között.

Észak-Amerika: deprivációs üdülések

A deprivációs turizmus azokról az üzletemberekről szól, akik szabadságuk ideje alatt megpróbálják fizikai teljesítőképességük határait megtalálni a legszélsőségesebb körülmények között. Ezek az utazók egészségük érdekében, belső egyensúlyuk megtalálása céljából “bakancsos táborozásra” fizetnek be egy-egy fürdőhelyre, illetve extrém túrázásra vállalkoznak ahelyett, hogy szabadidejüket kényelmes pihenéssel töltenék. Az ilyen spa-k és táborok iránt növekvő érdeklődés várható.

Egyesült Királyság: közel-keleti beruházók inváziója

Egyre nő a közel-keleti befektetők érdeklődése a brit utazási márkák iránt, legyen szó luxusszállodáról, utazási irodáról vagy kisgépes luxus légitársaságról. A közel-keleti tőke megjelenése pozitívan hathat a luxusmárkák nagy-britanniai terjeszkedésére, London pedig egyre inkább a “luxusutazók kedvenc új úti céljaként” pozícionálhatja magát.

Európa: utazási szolgáltatások mobiltelefonon

A GPS technológia révén az okostelefonok forradalmasítják az utazási iparágat. Elsőként az üzleti utazók csaptak le a mobiltelefonok utazási célú alkalmazásaira, a last minute foglalások révén. Az utóbbi időben a szabadidős utazók is egyre többet használják mobiljukat utazási szolgáltatások – online check-in, turisztikai információk – elérésére. Az m-turizmus várhatóan hihetetlenül gyorsan fog fejlődni, amint a magas roaming költségek csökkennek.

Közel-Kelet: versenyben Irakért

Irakba valósággal özönlenek az Öböl-országokból a befektetők, ezzel fellendül az üzleti turizmus, később majd a szabadidős turizmus is.

Afrika: űrturizmus

Miután Dél-Afrikában világszínvonalú űrtechnológiai központot alakítottak ki, a csillagászat iránt érdeklődők egyre nagyobb számban keresik fel az országot. Az asztro turizmus minden korcsoportot érint a független utazóktól a családokon át az amatőr és profi csillagászokig.

Latin-Amerika: járatlan utakon

Latin-Amerikában egyre népszerűbbek a kevésbé ismert, nehezen megközelíthető úti célok. Ezek a feljövő desztinációk persze nem rendelkeznek megfelelő infrastruktúrával, ezért a fejlődésük is lassú. Ugyanakkor mivel a tengerpartoktól távolabb, a szárazföld belsejében hatalmas – a turizmus szempontjából – feltáratlan területek vannak, ez a régió óriási növekedési potenciállal rendelkezik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.