Hetedik Peikán Kupa - Versenykiírás

Az idei évben hetedik alkalommal is megrendezésre kerül a „PELIKÁN KUPA” gasztronómiai verseny, szakács, cukrász, felszolgáló szakmákban, ahová az iskolákat képviselő versenyzőket is szeretettel várják.

Tisztelt Kollégák, Versenyzők!

Minden évben új kihívásnak tekintjük amikor a verseny megrendezését eltervezzük. Az ismert gazdasági helyzet nem könnyíti meg munkánkat, és az iskoláknak, munkahelyeknek is meg kell gondolni, hogy hol és hány versenyzővel tudnak indulni. Tény, hogy ezekre a versenyekre szükség van, hiszen a sikerélményen túl lehetőség van a tudásszint felmérésére, új technikák, trendek megismerésére is.

Bízunk benne, hogy a tavalyi indulók magas létszáma az idén sem csökken, és sikerül egy jó hangulatú, mindenki számára sikeres rendezvényt létrehozni.

2011-ben 119 versenymunka, 147 versenyző vett részt és 20 iskola indította tanulóit,
Az idei Pelikán Kupa is a Szolnoki Főiskola CAMPUS (5000 Szolnok Tiszaliget sétány) épületének aulájában 2012. április 21-én (szombat) kerül megrendezésre.

Ezúton kérünk minden kollégát és versenyzőt, hogy jelenlétükkel, munkájukkal emeljék a verseny színvonalát és öregbítsék hazánk gasztronómiai hagyományait.
Bízunk benne, hogy jó szervezéssel és a színvonal tartásával az elkövetkező években is ott szerepelhetünk a hazai versenyek között.

A verseny fő támogatója: Szolnoki Főiskola

A verseny fővédnöke: JNSZ Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

A bemutatott alkotások értékelését elismert, magas szaktudással rendelkező hazai zsűritagok végzik, döntésük megfellebezhetetlen.

Versenykategóriák:
„A” kategória: szakács-hidegkonyha
„B” kategória: szakács-melegkonyha (melegen elképzelt-hidegen bemutatott)
„C” kategória: cukrász

„D1” kategória: hidegkonyhai artisztika
„D2” kategória: cukrász artisztika
„F” kategória: felszolgáló
szakács tanuló
cukrász tanuló
felszolgáló tanuló

A verseny időpontja: 2012. április 21. szombat

A verseny helyszíne: Szolnok, Tiszaliget
(Tiszaliget vége, a körforgalomnál)
Szolnoki Főiskola CAMPUS Főépület aulája

A résztvevők 2012. április 21-én reggel 6 órától vihetik be alkotásaikat és a díszítéshez használt eszközeiket a verseny helyszínére.
A versenymunkák elhelyezésére 9 óráig van lehetőség.
Asztalméret: 80 x 100 cm. Ettől eltérő igényeket kérjük jelezni.
A dekorációról és a munkájuk megnevezésének kiírásáról a versenyzők maguk gondoskodnak.
A szponzorok vagy támogatók megjelenítését a zsűrizés után lehet kitenni a versenymunkák mellé.

A versenymunkák értékelése 9 – 11 óráig tart.
A verseny értékelése arany-, ezüst-, bronzérmek és oklevél díjazással valamint különdíjak odaítélésével történik.
A feldíszített asztalok 11 órától 16.30-ig megtekinthetők a nagyközönség számára.
A verseny időtartama alatt különböző kóstolók, bemutatók, büfé áll a közönség és a versenyzők rendelkezésére.

Eredményhirdetés: 16.00 órakor a CAMPUS aulájában

Nevezési határidő: 2012. április 16. hétfő
A nevezés módja:
A jelentkezési lapokat postai úton az alábbi címre kérjük elküldeni:
Pálszabó Mihály 5000 Szolnok Rét út 48.
E-mailen: ([email protected])

Versenymunkánként nevezhető versenyzők létszáma max.: 2 fő lehet.

Nevezési díj:
- versenymunkánként 3000 Ft.
- tanuló kategóriákban nevezési díj 1000 Ft/fő
(2 személyes csapatoknál összesen 2000 Ft)
A nevezési díjat a helyszínen lehet befizetni.
A versennyel és a jelentkezéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekben keressék:

Pálszabó Mihály
mesterszakács, a francia gasztronómia lovagja
JNSZMKIK mestervizsga bizottság elnöke

A felkészüléshez jó egészséget, a versenyhez sok sikert kívánunk.
Szolnok, 2012. március 01.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.