Heti hat charterjáratot tervez jövőre a Karya Tour

December 16-án a Budapest Marriott Hotelben tartotta jövő nyári katalógusának bemutatóját a Karya Tour.

'

Az 1999-ben a törökországi Antalyában alapított társaság magyarországi képviseletének igazgatója, Mehmet Benli az idei év nagy vívmányaként emlegette a Flexi foglalást, amelynek már követői is akadtak a magyar piacon, valamint a Karya saját utazási magazinját, a Travel Life-ot.

Vadócz Péter értékesítési igazgató részletesen is beszámolt az újdonságokról. A Flexi foglalás lényege, hogy az indulás időpontja, az időtartam, a létszám és a szobatípus rugalmasan, első alkalommal díjmentesen módosítható. A társaság új, sávos jutalékrendszert vezet be jövőre: 0-1,6 millió forintig terjedő forgalom esetén 10 százalék, 1,6-3,5 millióig 11 százalék, 3,5-8 millióig 12 százalék, 8-25 millióig 13 százalék jutalékot ad, 25 millió fölött pedig egyedi megállapodást köt viszonteladóival. Az ügynöki értékesítés ösztönzésére új eszközként bevezeti az úgynevezett sales bonus-t és az azonnali jutalékot. Az előbbi kiemelkedő jutalommal (akár 40 000 Ft/ foglalás), az utóbbi az előleg beérkezése utáni azonnali jutalék kifizetéssel jutalmazza az eladásban jeleskedő partnereket. Mindezek mellett az áprilisi és májusi indulások esetében ingyenes hajókirándulást biztosít utasaiknak. Újdonság még, hogy a cég télre átszervezte a menetrendjét, és kényelmes délutáni, családbarát indulásokat is beiktatott.

2009 nagy dobása továbbá, hogy megjelent a Karya Tour szerkesztésében és kiadásában a Travel Life Utazási Magazin. A magazin célja, hogy indirekt módon járuljon hozzá a társaság fő terméke, Törökország népszerűsítéséhez és értékesítéséhez. A magazin ingyenes, 2 havonta jelenik meg 32 oldalon 30 ezres példányszámban és Törökországon kívül a világ más érdekes úti céljait is bemutatja, és nem utolsósorban a Karya Tour aktuális ajánlatait is publikálja. A Travel Life utazási magazin a Karya viszonteladóinál elérhető.

A társaság 2010-re egy katalógust jelentetett meg Törökország címmel, amely több mint 100 török hotelt foglal magában 41-et Alanyából, 22-őt Sidéből, 10-et Antalyából, 16-ot Belekből, 15-öt pedig a kemeri régióból.  2010-re az idei évvel ellentétben nem adtak ki önálló VIP katalógust, VIP szolgáltatásaikra a Törökország című  programfüzetben hívják fel utasaik figyelmét. Az iroda 2010-ben új szolgáltatással várja a családosokat: a magyar piacon legkedveltebb szállodáiban elindítja a Karya Kids Club programot, amely szakképzett magyar animátorokkal biztosít egész napos kikapcsolódást a gyermekeknek. Egyelőre az alanyai Mukarnas Spa Resortban lesz elérhető a szolgáltatás, de a paletta fokozatosan bővül majd. A 2010-es katalógus kiemelt figyelmet szentel a golf, a spa, a tenisz, a futball és az incentive programok számára. A Török Riviéra fővárosába Antalyába április végétől indítják charterláncaikat, heti 3-at Budapestről és 1-et Debrecenből. A gépeket ezúttal is a török Sky Airlines-től bérlik.

A társaság az árualapjának oroszlánrészét kitevő Törökország mellett 10 százalékban Egyiptomot is programozza. Az egyiptomi ajánlatok a katalógusban nem, csak a megújult honlapon szerepelnek. Az észak-afrikai országban 40 szállodát kínálnak, amelyek ötven százaléka 5, a másik fele 3-4 csillagos. Heti két charterláncuk közeledik majd tavasztól Budapestről Hurghadára, amelyekhez a Travel Service-től bérelnek gépet. Sharm el Sheikre nem készültek csomagajánlatokkal, de lekérésre tudnak biztosítani utakat.

Az értékesítési igazgató kitért arra is, hogy mind külsejében mind szolgáltatásaiban megújult honlapjuk. A letisztultabb megjelenésű karyatour.hu-n megújult a keresőmotor, amely a korábbinál egyszerűbb keresést tesz lehetővé, az egyéni utasok tájékozódhatnak a szabad charterkapacitásokról, de a honlapot továbbra is csak tájékoztatásra szánja számukra a társaság, mivel foglalni nem tudnak. A Karya így szeretné támogatni viszonteladó partnereit, lévén, hogy az utasok rá lesznek szorítva, hogy az irodákban foglaltassák le útjukat. A honlap új segítséget nyújt azzal is, hogy feltünteti az aktuális legolcsóbb ajánlatokat, illetve az ár/érték arány tekintetében legjobb ajánlatokat.

A cég vezetése elégedett volt a 2009-es főszezon eredményeivel, ezért ősszel meghosszabbította charterláncát az Antalya-Budapest-Antalya útvonalon. Nemcsak a magyar, hanem a szlovák és az ukrán piac is hasonlóan pozitív értékesítési teljesítményt mutatott, ezért az ottani Karya Tour-képviseletek is hosszabbítottak. Vadócz Péter kiemelte, hogy 2009-ben hazánkból 10 ezer főt utaztattak, és több mint 500 viszonteladó partnerrel dolgoztak együtt, és sikerült megerősíteniük piaci pozícióikat. Az idei évben a Karya értékesítési versenyének első helyezettje az Euro-Travel, második az Amazon Travel, harmadik pedig az Utazás Outlet lett.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.