A kiemelt díszvendégstátusszal járó megkülönböztetett figyelem a becslések alapján a sajtómegjelenéseken keresztül legalább 350 ezer eurós közvetlen promóciós hatást jelentett Magyarországnak, mint turisztikai desztinációnak.
Az elmúlt napokban olyan neves és olvasott osztrák lapok szenteltek többoldalas összeállítást Magyarországnak, mint a Kronen Zeitung, a Kurier, a Freizeit Magazin, illetve a legtöbb napilap, és valamennyi szakmai újság is részletesen beszámolt hazánk bécsi díszvendégségéről. Az ORF, a TW1, az Austria 9 TV több, az MT Zrt. munkatársaival készült interjút is sugárzott, illetve közvetít a témában. Figyelembe véve, hogy a Magyar Turizmus Zrt. díszvendégséggel járó pótlólagos kiadásai alig 5 ezer euróra tehetőek, így a kiállításon való részvétel csak a direkt reklámértéket tekintve is mintegy hetvenszeresen megtérült.
Közép-Európa legnagyobb utazási vásárán január 13. és 16. között a Magyar Turizmus Zrt. 18 hazai társkiállítójával összesen 14 szakmai és nagyközönségi kísérőprogramon, valamint az újszerű kialakítású 150 m2-es nemzeti standján keresztül prezentálta hazánk gazdag turisztikai- és kulturális kínálatát. A sikeres üzleti tárgyalások után több osztrák tour-operátor jelezte, hogy idei programkatalógusát tovább bővíti magyarországi ajánlatokkal, s újdonságként Kelet-Magyarország erőteljesebb hangsúllyal szerepel majd az Ausztriából hazánkba szervezett utak terén. A FERIEN Messét idén mintegy 120 ezer érdeklődő kereste fel, akik 70 ország 800 kiállítójával találkozhattak.
A bécsi FERIEN Messén a magyar díszvendégség nyitánya volt annak a 20 elemből álló programsorozatnak, amely az EU-elnökség jegyében az ausztriai magyar külképviseltek (Nagykövetség, Collegium Hungaricum, Magyar Turizmus Zrt.) összefogásában 2011 év első felében kerül lebonyolításra Ausztria nagyvárosaiban.