Hőálló Csokoládé

A Cadbury gyártója az afrikai piaci standokon és a világ legforróbb sarkaiban is árusítható csokit készül a piacra dobni.  

Lawrence MacDougall, az Oreo kekszet is gyártó Mondelez International közép-európai, közel-keleti és afrikai (EEMEA) régiós igazgatója szerint a cég legalább 10 év kutatás után hamarosan a fogyasztóknak is bemutatja az új nassolnivalót. A vállalat képviselője mindazonáltal nem kívánt további információval szolgálni a színrelépés idejét illetően.

Mi több, MacDougall a csokoládé tartalmáról, ízéről és nevéről sem árult el részleteket, elmondta viszont, hogy a termék remélhetőleg megoldja majd azt a szub-szaharai Afrikában a Mondelez és más édességgyártók által egyaránt tapasztalt problémát, hogy ezeken a helyeken sok vásárló előszeretettel vásárol a kültéri piacokon, ahol az ételek órákig lehetnek kitéve a lángoló hőségnek.

"A csokoládé 40 fokot is kibír olvadás nélkül." mondta a cég prominense egy interjúban a Reutersnek.

"A szabadalmat tavaly nyújtottuk be, az elbírálás pedig éppen folyamatban van. Nemsokára forgalomba szeretnénk hozni a terméket. A finomság az éghajlati és kiskereskedelmi szempontból kihívást jelentő piacokat fogja megcélozni."

Bár az olyan szupermarket-láncok, mint a dél-afrikai Massmart és a kenyai Uchumi Afrikában egyre nagyobb teret hódítanak, még mindig viszonylag kevés az olyan kereskedelmi környezet, ahol hűvös helyen lehetne tárolni a csokoládét, mondta az igazgató.

"Ha Lagosban kimegyünk egy szabadtéri piacra, hát ott nem igazán fogunk hűvös helyet találni" - folytatta. "A szupermarketek terjeszkedésével jobb helyzetben leszünk, de pillanatnyilag gyors megoldásokra törekszünk.”

Az Európában és az Egyesült Államokban telítődő piacokkal szembesülő Mondelez a növekedés felgyorsítása érdekében most a feltörekvő piacokra koncentrál.

Bár Afrika egymilliárd ember hazája, és ennek kétharmada 35 év alatti, a kontinens a Mondelez 2012-es EEMEA-bevételének mégis mindössze 26%-át biztosította - vagyis egy kicsivel kevesebb, mint egymilliárd dollárt.

A cég az alacsony jövedelmű fogyasztók számára is elérhető termékeket kíván a piacra dobni; ilyenek például a 12 helyett 2-es kiszerelésű Oreo-csomagok is.

Az Egyiptomhoz és Marokkóhoz hasonló országokban a vállalat már eddig is árult egyenként megvehető rágógumi-rudacskákat, és ezt más országokban is be kívánja vezetni..

A múlt hónapban a Mondelez vezérigazgatója elmondta, hogy a cég a feltörekvő gazdaságokban idén 100 millió, 2015-ben pedig már 300 millió dollárral kívánja növelni a beruházásainak értékét.

The Telegraph

Fordítás: Zamaróczy Ádám

 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.