Lawrence MacDougall, az Oreo kekszet is gyártó Mondelez International közép-európai, közel-keleti és afrikai (EEMEA) régiós igazgatója szerint a cég legalább 10 év kutatás után hamarosan a fogyasztóknak is bemutatja az új nassolnivalót. A vállalat képviselője mindazonáltal nem kívánt további információval szolgálni a színrelépés idejét illetően.
Mi több, MacDougall a csokoládé tartalmáról, ízéről és nevéről sem árult el részleteket, elmondta viszont, hogy a termék remélhetőleg megoldja majd azt a szub-szaharai Afrikában a Mondelez és más édességgyártók által egyaránt tapasztalt problémát, hogy ezeken a helyeken sok vásárló előszeretettel vásárol a kültéri piacokon, ahol az ételek órákig lehetnek kitéve a lángoló hőségnek.
"A csokoládé 40 fokot is kibír olvadás nélkül." mondta a cég prominense egy interjúban a Reutersnek.
"A szabadalmat tavaly nyújtottuk be, az elbírálás pedig éppen folyamatban van. Nemsokára forgalomba szeretnénk hozni a terméket. A finomság az éghajlati és kiskereskedelmi szempontból kihívást jelentő piacokat fogja megcélozni."
Bár az olyan szupermarket-láncok, mint a dél-afrikai Massmart és a kenyai Uchumi Afrikában egyre nagyobb teret hódítanak, még mindig viszonylag kevés az olyan kereskedelmi környezet, ahol hűvös helyen lehetne tárolni a csokoládét, mondta az igazgató.
"Ha Lagosban kimegyünk egy szabadtéri piacra, hát ott nem igazán fogunk hűvös helyet találni" - folytatta. "A szupermarketek terjeszkedésével jobb helyzetben leszünk, de pillanatnyilag gyors megoldásokra törekszünk.”
Az Európában és az Egyesült Államokban telítődő piacokkal szembesülő Mondelez a növekedés felgyorsítása érdekében most a feltörekvő piacokra koncentrál.
Bár Afrika egymilliárd ember hazája, és ennek kétharmada 35 év alatti, a kontinens a Mondelez 2012-es EEMEA-bevételének mégis mindössze 26%-át biztosította - vagyis egy kicsivel kevesebb, mint egymilliárd dollárt.
A cég az alacsony jövedelmű fogyasztók számára is elérhető termékeket kíván a piacra dobni; ilyenek például a 12 helyett 2-es kiszerelésű Oreo-csomagok is.
Az Egyiptomhoz és Marokkóhoz hasonló országokban a vállalat már eddig is árult egyenként megvehető rágógumi-rudacskákat, és ezt más országokban is be kívánja vezetni..
A múlt hónapban a Mondelez vezérigazgatója elmondta, hogy a cég a feltörekvő gazdaságokban idén 100 millió, 2015-ben pedig már 300 millió dollárral kívánja növelni a beruházásainak értékét.
The Telegraph
Fordítás: Zamaróczy Ádám
Forrás: Élelmiszer Online