Hőség, csúszda, csobbanás

Tetőfokára hág a júliusi rekkenő hőség, bár előreláthatólag egyelőre nem éri el a hőmérő higanyszála a 2007. július 20-án, Kiskunhalason mért 41,9 Celsius fokot. Sőt hétvégén lehűlés várható, a nyár azonban még marad, a hőség elől az ember pedig menekülhet a dinnyeárushoz, de még frissítőbb valamelyik hazai aquaparkban alámerülni. A Turizmus Online két, jelentős hazai aquapark illetékeseit kérdezte az idei szezonról.

A hajdúszoboszlói Aquapark vezérigazgatójától, Czeglédi Gyulától, az Online megtudta, hogy a május 1-jei nyitástól a mai napig a strand vendégforgalmában idén mintegy 4%-os csökkenés volt tapasztalható, mely elsősorban az esős júniusnak tudható be. Július 1-től viszont az Aquapark vendégforgalmában már 2% -os növekedés történt 2008. év azonos időszakához képest.

A júniust illetően hasonló forgalomcsökkenésről számolt be Mateisz Roland a zalaegerszegi AquaCity ügyvezetője. Zalaegerszegen szintén a júniusi csapadékos időjárás tehető felelőssé a visszaesésért. Mint az ügyvezető elmondta, kezdtek kétségbe esni, de a jó idő visszatértével pozitív irányba mozdultak el az idei szezonra vonatkozó reményeik; az AquaCity napi vendégforgalma 1500-2000 fő között mozog, egyes napokon a 2500-at is eléri. Növekedésre azonban van lehetőség a 7,5 hektáron fekvő 4500 főt befogadni képes létesítményben.

A hajdúszoboszlói strandot jelenleg napi 12-13 ezer, az Aquaparkot átlagosan napi 2000 vendég keresi fel. Czeglédi elmondta, a Hungarospa vezetése mindent megtett annak érdekében, hogy a vendégforgalom ne csökkenjen, hiszen az árakat nem emelték idén, illetve az ÁFA emelést sem hárították a vendégekre. Az Aquapark szubjektív megítélése szerint az idei évben növekedett a lengyel vendégek száma, ez szállodánkban és kempingekben is tapasztalható. Szintén növekedett a szlovák vendégek száma.

Az AquaCity vendégei is túlnyomórészt a magyarok közül kerülnek ki, de itt sem elhanyagolható a külföldiek száma. Mint Mateisz Roland kifejtette, cége komoly marketingtevékenységet folytat a közeli Szlovéniában, Horvátországban és Ausztriában, így innen is érkeznek vendégek. Az ügyvezető úgy véli az erős euró mind a hazai, mind a külföldi látogatások számának jót tesz.

A tervek szerint Hajdúszoboszlón szeretnék megismételni az előző év kiemelkedő vendégforgalmát. Úgy látják, ha az időjárás kedvezően alakul, minden esélyünk megvan a 2008-as 122 000-es látogatottság újrázására.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.