Hova utazunk és hol költünk?

Több mint 100 utazási célpontot vizsgáló kutatást készített a MasterCard, amely szerint várhatóan a világ legnagyobb városaiba irányuló légiutas-forgalom 2011-ben 9,2%-kal, az utasok külföldi költése pedig 14,6%-kal nő. Az e téren tapasztalható növekedés meghaladja a világ GDP-bővülését.

A felmérés az adott városokba irányuló nemzetközi légiutas-forgalmat, az utasok költését, ezen statisztikák jelenlegi és várható növekedését vizsgálta. 

A látogatószám tekintetében London van az első helyen, 2011-ben várhatóan 20 millió külföldi érkezik ebbe a városba. A második helyezett Párizs lett; a francia fővárosba a tanulmány készítői 18,1 millió külföldi látogató érkezését várják erre az évre. 

Az első húsz helyen rangsorolt város között nyolc található az ázsiai, csendes óceániai térségben , így Bangkok a harmadik helyre került, várhatóan 11,5 millió utassal, majd Szingapúr és Hong Kong következik 11,4, és 10,9 millió látogatóval. 

Észak-Amerikából csupán egyetlen város van az első 20-ban: New York, ami a tizenkettedik helyet foglalja el a listán, itt 7,6 millió beutazóra számítanak a tanulmány készítői. 

Hol várható az érkező utasok számának legnagyobb arányú emelkedése? Ebben a tekintetben Barcelona az első: a spanyolországi városba 24%-kal többen igyekeznek 2011-ben, mint 2010-ben. A második Kuala Lumpur Malajziában, 21,8%-os növekedéssel, míg Isztambul az utóbbitól alig elmaradva a harmadik olyan város a világon, ahol utazási boom várható. 

New York és Párizs előtt London vezet a látogatók költéseit vizsgáló listán is. A brit fővárosban a külföldiek várhatóan 25,6 milliárd dollárt költenek el, New Yorkban kicsit kevesebbet, 20,3 milliárd dollárt, míg Párizsban csak mintegy feleannyit, mint a brit fővárosban: összesen 14,6 milliárd dollárt. A sorban Bangkok következik, itt a külföldi utasok összesen 14,4 milliárdtól vesznek búcsút, Frankfurtban ennél félmilliárd dollárral kevesebb vándorol kereskedőkhöz és szolgáltatókhoz 2011-ben. 

A MasterCard kutatása szerint a külföldiek költésének legnagyobb arányú növekedése Isztambulban várható: ez meghaladhatja a 30,1%-ot 2011-ben. Ebben a tekintetben Barcelona a második 28,2%-kal, míg Dubaiban 24%-kal költenek többet a külföldiek, mint 2010-ben.

Globális rangsor a nemzetközi utasforgalom és az utazók költései alapján


Célpont Ország Utazók költéseinek összege (USA dollár, milliárd)
  2009 2010 2011 Növekedés
(2010 – 2011)
1 London Nagy-Britannia $21.5 $22.8 $25.6 12.3%
2 New York USA $16.4 $17.3 $20.3 17.3%
3 Paris Franciaország $12.5 $13.1 $14.6 11.4%
4 Bangkok Tájföld $10.9 $12.2 $14.4 18.6%
5 Frankfurt Németország $11.7 $12.6 $14.0 10.9%
6 Sydney Ausztrália $11.1 $12.3 $13.8 12.1%
7 Los Angeles USA $9.5 $11.0 $12.5 14.0%
8 Madrid Spanyolország $9.4 $10.4 $11.8 12.7%
9 Szingapúr Szingapúr $7.2 $8.7 $10.8 23.9%
10 Hong Kong Kína $7.7 $8.4 $10.4 23.6%
11 Szöul Dél-Korea $7.5 $8.6 $10.2 18.6%
12 Isztanbul Törökország $5.9 $7.8 $10.2 30.1%
13 Amsterdam Hollandia $8.0 $8.5 $9.9 15.6%
14 Róma Olaszország $7.3 $8.2 $8.9 9.4%
15 Tokió Japán $6.4 $7.2 $8.7 20.8%
16 Miami USA $7.3 $7.7 $8.7 12.5%
17 Taipei Tajvan $6.3 $7.1 $8.5 20.3%
18 Dubai Egyesült Arab Emírségek $5.2 $6.3 $7.8 24.0%
19 Melbourne Ausztrália $5.1 $6.3 $7.5 19.0%
20 Barcelona Spanyolország $5.3 $5.9 $7.5 28.2%

Európai rangsor a nemzetközi utasforgalom és az utazók költései alapján

  Célpont Ország Utazók költéseinek összege (USA dolár, millió)
  2009 2010 2011 Növekedés
(2010 – 2011)
1 London Nagy-Britannia $21.5 $22.8 $25.6 12.3%
2 Párizs Franciaország $12.5 $13.1 $14.6 11.4%
3 Frankfurt Németország $11.7 $12.6 $14.0 10.9%
4 Madrid Spanyolország $9.4 $10.4 $11.8 12.7%
5 Isztanbul Törökország $5.9 $7.8 $10.2 30.1%
6 Amszterdam Hollandia $8.0 $8.5 $9.9 15.6%
7 Róma Olaszország $7.3 $8.2 $8.9 9.4%
8 Barcelona Spanyolország $5.3 $5.9 $7.5 28.2%
9 Zürich Svájc $6.3 $7.1 $7.4 4.2%
10 Koppenhága Dánia $5.2 $5.9 $7.1 20.4%

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.