Hungareal Experience Park

A Magyar Turizmus Zrt. az augusztus 10-15. között megrendezésre kerülő Sziget Fesztivál kapcsán is igyekszik minél nagyobb rajongótábort szerezni Magyarország turisztikai kínálatának.

Az utazóközönség figyelmének felkeltése érdekében az MT Zrt. – a Sziget Kft.-vel együttműködésben – a Fesztivált megelőző hónapokban számos marketingakcióval csábította az érdeklődőket Budapest és a rendezvény felkeresésére, a Szigeten pedig egy olyan valódi élményparkban – Hungareal Experience Park – várja a látogatókat, ahol különböző jelenetekben elevenednek meg a hazai turisztikai kincsek. Annak érdekében, hogy a Sziget Fesztivál és Magyarország híre még messzebbre eljusson a világban, nemzetközi újságírók is betekintést nyerhetnek a multikulturális rendezvény programjaiba, a nemzeti turisztikai marketingszervezet szervezésében, illetve közreműködésében megvalósuló tanulmányutak keretében.

Az MT Zrt. és a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. a korábbi évek és az idei fesztivál promóciós együttműködésének alapjaira építve a jövőben stratégiai partnerségben kívánnak dolgozni Budapest és a Sziget Fesztivál nemzetközi ismertségének növelése érdekében.

Hungareal Experience Parkot nyitott az MT Zrt. a Szigeten

A Magyar Turizmus Zrt. idén is kitelepült a Sziget Fesztiválra: a nemzeti turisztikai marketingszervezet ezúttal egy, a díszletek által folyamatosan megújuló élményparkkal várja a szigetlakókat. A Hungareal Experience Parkba látogatók elsajátíthatják a magyar nyelv alapjait, információt kaphatnak hazánk turisztikai kínálatáról, valamint magukkal vihetik az általános, Magyarországot bemutató, valamint a turisztikai régiókat ismertető kiadványokat. Turisztikai kincseink megismerését az MT Zrt. folyamatosan változó „színpadképe” és a megelevenedő, különböző turisztikai termékeket bemutató „jelenetek” is segítik, így a fesztiválozók maguk is átélhetik azt a számos varázslatos élményt, melyet Magyarország nyújthat a bel- és külföldi utazók számára. Az aktívturizmus szerelmesei például sporttal regenerálhatják szervezetüket az előző napi buli után.

A „Tour de Hongrie” jelenetben ugyanis nyeregbe pattanva egy virtuális kerékpártúra részesei lehetnek az érdeklődők, a tekerés során pedig a magyarországi aktívturisztikai lehetőségekről informálódhatnak. Az MT Zrt. sátrában aztán a „Balatoni nyár” is beköszönt: a panorámakép a Balaton partjára, egy nyüzsgő strandra repíti a vendégeket. Előkerülnek a pöttyös labdák, matracok és a napernyők, a strand nyüzsgő forgatagában pedig a magyar tenger turisztikai kínálatába is belecsobbanhatnak a fesztiválozók.

Akik nem szeretnének a napon „henyélni”, azok italukat kortyolgatva pecázhatnak a Balatonban egy animált videojáték keretében. A vizes programok kedvelői és a pihenni vágyók időnként – egy gyors „színpadi átállást” követően – könnyen a Széchenyi fürdőben találhatják magukat. A „Lazítás egy termálfürdőben” c. jelenetben az érdeklődőknek a hazai gyógyturisztikai ajánlatok megismerése mellett lehetőségünk nyílik a lépcsőn ücsörögve fürdőruhát, vagy fürdőnadrágot viselve jókat beszélgetni, sakkozni, társasjátékozni, vagy akár egy rapid-masszázst igénybe venni. A hangulat fokozására, az MT Zrt. – megelevenítve a Nagyszínpad háttérképét – a „Legyél Te a Nagyszínpad sztárja!” c. karaoke jelenettel készül, így a dalolni vágyók kedvenc slágerüket énekelve rögtön a Nagyszínpad fellépői között tudhatják magukat. Akik nem elég „bátrak” a „Nagyszínpadi fellépéshez”, azok is folyamatosan tájékozódhatnak a karaoke műsor közben a magyar zenei, gasztro és egyéb kulturális fesztiválokról. Az élményparkba ellátogatók mindezek mellett egy igazi „Borkaland” részesei is lehetnek. Ebben a „jelenetben” a felejthetetlen borospince-hangulatot, hordók, faasztalok, népi motívumokkal ellátott terítők és szőlőfürtök idézik meg. A „pincébe betérők” mulatós és népzenei dallamokat hallgatva részt vehetnek egy bor-kvíz játékban, így kiváló boraink mellett gyönyörű borvidékeinket is megismerhetik.

Az élménypark ugyan este bezár, de a fesztiválozók éjjel is láthatják a vetítéseket, megpihenve egy-egy koncert után. 

Nemzetközi újságírók és neves kulturális szakember a Szigeten

A Sziget Fesztivál egyedi hangulatát az MT Zrt. szervezésében, illetve közreműködésében a nemzetközi média képviselői is megismerhetik. A nemzeti turisztikai marketingszervezet meghívásában, augusztus 12-én, egy nyolcfős újságírói csoport érkezik hazánkba. A zsurnaliszták a négynapos „Szigetelés” mellett Budapest további turisztikai vonzerőiből is ízelítőt kapnak: hajós városnézés keretében gyönyörködhetnek például a fővárosban, ellátogatnak többek között a Művészetek Palotájába és egy retró presszóba is. Részt vesztnek továbbá a Sziget Fesztivál sajtótájékoztatóján, felkeresik a Várnegyedet, a Budapest Code kincskeresés program során rábukkanhatnak a belváros szépségeire, és természetesen világhírű fürdőkultúránkat is megismerhetik majd. 

A Sziget Kft.-vel való együttműködés keretében a nemzeti turisztikai marketingszervezet holland, francia és svájci újságírók magyarországi programjának szervezésében is közreműködik. A nemzetközi média képviselőinek egy másik csoportja családi körben élheti át a Sziget Fesztivál egyedi hangulatát. Mint arról korábban beszámoltunk, Magyarország mint a családok számára élményeket kínáló úti cél megismertetésére az MT Zrt. a nyár során három tanulmányutat szervez újságírók, illetve touroperátorok részére, akik párjuk és csemetéjük társaságában kaphatnak ízelítőt a kiváló családi programokból és turisztikai ajánlatokból. A második családi csoport tagjai augusztus 12. és 17. között fedezik fel a hazánk által kínált felejthetetlen családi élményeket, így az újságírók többek között a Szigetre is ellátogatnak majd családjuk társaságában. 

A nemzetközi média képviselőin kívül, Delhi legnagyobb és legjelentősebb kulturális fesztiváljának igazgatója, Prathibha Prahlad is ellátogat a Sziget Fesztiválra, a Balassi Intézet meghívásában, valamint az MT Zrt. és a Sziget Kft. együttműködésében. Az indiai hölgy magyarországi programja során a hazai kulturális élet szakembereivel is találkozik majd az Atlasz Utazási Iroda jóvoltából. 

Az MT Zrt. további, Sziget Fesztivált népszerűsítő akciói

A Magyar Turizmus Zrt. és a Sziget Kft. összefogása alapján Ausztriában idén is összehangolt kampány indult annak érdekében, hogy minél több osztrák fiatal látogasson el a hazai könnyűzenei fesztiválokra, s ehhez kapcsolódóan hazánkba szervezzék idei nyaralásukat is. A kooperáció keretében június 17. és 26. között az MT Zrt. társszervezésében a bécsi Strandbar Herrmann (www.strandbarherrmann.at) területén “Hungary Beach” név alatt működő rendezvénysorozat 10 napján keresztül közel 15 ezer, a célcsoportba tartozó osztrák fiatal találkozhatott a Sziget Fesztiválra (www.szigetfestival.at) szóló közvetlen invitációval, amelyet az MT Zrt. mellett DJ-k és fellépő együttesek is népszerűsítettek. A bécsi strandbár homokos fövenyén a fiataloknak és családosoknak szóló programok mellett flatscreen kivetítőkön a fesztivál promóciós filmjét és egyéb kedvcsináló turisztikai programajánlókat is folyamatosan vetítettek. Június 24-26. között Bécsben került megrendezésre Közép-Európa és Ausztria legnagyobb szabadtéri könnyűzenei fesztiválja, a Dunasziget Fesztivál (www.donauinselfest.at), amely a Sziget osztrák testvérének tekinthető. A bécsi fesztivált közel 3 millió osztrák és külföldi turista kereste fel, és a bécsi „Szigetelőket” nemcsak a helyi fesztiválhangulat és kínálat kápráztatta el, hanem meghívást kaptak az idei magyarországi fesztiválok és könnyűzenei rendezvények sokaságára is. A szigeten található információs pontok körül programfüzetek százai találtak gazdára, amelyek a hazai széles fesztiválpalettát mutatták be, és többek között a Szigetre csábították a bulizókat. A vendéglátó standok környékén az üdítőkhöz C-vitamint is kaptak a „csápolásban megfáradt” koncertlátogatók, felhívva a figyelmet arra, hogy Magyarország nemcsak a C-vitamin feltalálójának, hanem a fesztiválok hazája is ebben az évben. Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének stratégiai partnerein keresztül a hazai nyári fesztiválok további promóciós támogatást kaptak, pl. a www.mycentrope.com honlapon, illetve közös nyereményjátékok kerültek szervezésre az Echo Media csoport magazinjaival, hetilapjaival (VorMagazin, WienLive, Bezirksblatt). Ugyancsak stratégiai partnerség jegyében utazási csomagajánlatok kerültek meghirdetésre a Balaguss és Railtours utazási irodákkal közösen. Az MT Zrt. ausztriai sajtóaktivitása nyomán is tucatnyi cikk és híradás született a minél több osztrák „Szigetelő” megnyerése érdekében.

A soros magyar EU elnökség impozáns bécsi zárórendezvényén, a központi Michaeler Platzon magvalósult köztéri galérián keresztül bemutatott 18 Magyarország- impresszió közül az egyiket kifejezetten a SZIGET-nek szentelte az MT Zrt. A szabadtéri kiállítás a nyár elején egy egész hónapon át volt látható Bécs szívében, így milliós nagyságrendű potenciális érdeklődő szerezhetett már akkor tudomást a nyári magyar fesztiválokról.

Az MT Zrt. marketingterve idén kiemelt helyen említi azt a célkitűzést, hogy Ausztriában a fiatalabb korosztály körében is erőteljes promóciós támogatást kapjon Magyarország mint turisztikai desztináció. Erre kitűnő lehetőséget adnak az olyan könnyűzenei- és sportprogramok, mint például a nyári könnyűzenei fesztiválok, pl.:VOLT, Balaton Sound, Bikefest, Sziget, stb. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. A fesztiváljegyek hivatalos ausztriai értékesítőjének online közösségi oldalain (#hungarotickets, #SzigetAustria) keresztül több ezer osztrák fiatal kap naprakész információkat a könnyűzenei eseményről, s az osztrák fellépők (3 Feet Smaller, Francis International Airport, Dorian Concept) programjairól.

Szlovákiában az MT Zrt. online marketingeszközökön keresztül népszerűsítette a Sziget Fesztivált. A külképviseleti honlap aktualitásai mellett az eseményt az éves rendezvénynaptárban is feltüntette a társaság. A Zrt. ezen kívül két alkalommal is jelentetett meg Fesztiválra invitáló cikket elektronikus hírlevelében, amelynek nyomán a kéthavonta 20.000 példányban megjelenő, elegáns Voyage utazási magazin is „Szigetelésre” buzdította olvasóit: http://www.voyagemagazin.sk/2011/03/16/budapestiansky-sziget-festival-tiez-medzi-ocenenymi/ 

Az MT Zrt. németországi-svájci külképviselete a havonta 4500 magán és 600 szakmai címre kiküldött elektronikus hírlevelében, internetes hirdetésekkel, valamint saját, 1200 címre kiküldött sajtóközleményében is invitált a Sziget Fesztivál felkeresésére. Svájcból továbbá egy újságíró érkezik a Fesztiválra, aki személyes tapasztalatait a német, az osztrák és a svájci zenei sajtóban, valamint hamburgi rádióban is megosztja majd. 

Franciaországban, az MT Zrt. külképviselete a hagyományos, nagy közönséget vonzó, „A Zene Ünnepe” elnevezésű párizsi rendezvénysorozat keretében „Sziget Festival et La scéne hongroise” címmel megrendezett szabadtéri magyar koncerthez kapcsolódva különböző szórólapokon, plakátokon népszerűsítette júniusban a Sziget Fesztivált és a meghirdetett fesztiválhoz kapcsolódó repülős és autóbuszos utazási csomagokat. Júliusban a külképviselet a Sziget francia promóterével közösen 185.000 plakáton invitálta az érdeklődőket a fesztiválra és a nyári Budapest megismerésére. Lengyelországban az MT Zrt. külképviselete többek között a www.tur-info.pl oldalon megvalósított DM akció keretében, továbbá újsághirdetésen keresztül hívta fel a figyelmet a Fesztiválra, valamint egy lengyel újságíró is ellátogat a rendezvényre. Olaszországban az MT Zrt. külképviselete a sajtón keresztül csábította a fesztiválozókat a Szigetre. A rendezvényt bemutató hírlevelet közel 1000 újságíró és szerkesztőség kapta kézhez, míg a potenciális utazók a Zrt. honlapjának nyitó oldalán, a fő hírek között tájékozódhattak a Sziget Fesztiválról. A Fesztivál híre a társaság észak-európai külképviseletének honlapján is megjelent, Spanyolországban pedig a Zrt. madridi külképviseletének Facebook oldalán, valamint a 18.000 címre kiküldött július havi, elektronikus hírlevélben is csábították az érdeklődőket a Szigetre. Romániában szintén a közösségi médiát és online marketingeszközöket vetett be a Sziget népszerűsítésére az MT Zrt. A sajtó részére kiküldött hírlevél nyomán számos román és magyar nyelvű médium  ösztönzött a Fesztivál felkeresésére. A brit, orosz, valamint Benelux államok médiaképviselői és utazói az MT Zrt. külképviseleti honlapjain, valamint szintén hírlevelek által ismerhették meg a Sziget Fesztivált. 

A belföldi utazók – többek között – televíziós turisztikai programajánlókon és az MT Zrt. Élmény itthon országos turisztikai programajánló magazinján keresztül is értesülhettek a Sziget Fesztiválról.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.