Húsz éve Magyarországon a Tchibo

A magyarok évente, nem kevesebb, mint három milliárd (!) csésze kávét fogyasztanak el, ami 22 ezer tonna babkávé felhasználását jelenti. Ezt, és számtalan érdekességet tudtunk meg azon a sajtótájékoztatón, amit a német kávéóriás szervezett annak apropóján, hogy behúzták a második ikszet, azaz két évtizede vannak jelen a magyar piacon.

A húsz esztendő alatt minden szempontból töretlen volt a Tchibo magyarországi vállalatának fejlődése, tudtuk meg Andrzej Jackiewicz-től, aki 2009 óta irányítja a céget. Elmondta, hogy napjainkra a piaci elemzések szerint forgalom és árbevétel szempontjából is piacvezetővé vált a Tchibo Magyarországon (a statisztikák szerint hozzávetőlegesen egyharmados részesedéssel bírnak a kávészegmensben.
Hazánk kávéivási szokásainak két jellemzőjét emelte ki az ügyvezető igazgató. Az egyik különlegessége a legendás kávéfőző, a „kotyogó” (melynek ő maga is nagy kedvelője), a másik, hogy a magyarok az éves kávémennyiség csaknem kétharmadát pörkölt formában fogyasztják.
A pörkölt kávé piacán megfigyelhető, hogy egyre nagyobb piaci résszel rendelkezik az eszpresszó kávé, és a kávékapszula. Míg előbbi az értékesített mennyiség 4,8 százalékát tudhatta magénak, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest, utóbbi 0,5 százalékkal volt jelen a piacon, 2011-ben. Az eladások értékének tekintetében az eszpresszó kávé, a 2010-es 5,6 százalék után, 2011-ben már 6,8 százalékban, míg a kávékapszula 2,4 százalékban részesedett a piacból.
Andrzej Jackiewicz elmondta, hogy a Tchibo – melynek németországi anyavállalatának érdekeltségi körébe nem kisebb cégóriások tartoznak, mint a Beiersdorf, és magyarországi jelenlétének egyik legfontosabb üzleti lépése volt az Eduscho felvásárlása – lépést kíván tartani a fogyasztói szokások változásával, így – figyelembe véve a kapszulás gépek elterjedésének egyre gyorsuló ütemét – a néhány éve kifejlesztett Tchibo Cafissimo után bevezette a hazai piacon a legújabb modellt, a Tchibo Cafissimo Duo-t, amely ergonomikus méretével a kis konyhák pultjain is kényelmesen elférhet.
A cég kiskereskedelmi üzletága 2007-ben indult, amikor megnyílt az első magyarországi Tchibo-üzletet, az Aréna Plázában. Azóta hat újabb üzlettel bővült hálózatuk, és most, a huszadik születésnapon elindított webáruházzal immáron az e-kereskedelemben is jelen van a márka.
A kávészegmensben csakúgy, mint a kiskereskedelemben a Tchibo nagy hangsúlyt fektet felelős gondolkodásra mind globális, mind pedig helyi szinten. A vállalat társadalmi felelősségvállalása kiterjed a felelős beszerzéstől kezdve a környezettudatosságon, a kultúra támogatásán, a társadalmon belüli diskurzus ösztönzésén és a közösségi szerepvállaláson át, egészen a különféle szociális hatások vizsgálatáig a fejlődő országokban. Ezért a felhasznált alapanyagok beszerzésekor fokozott figyelmet kap a Fair Trade, valamint a fenntartható fejlődés szellemisége – mondta el Szijjártó Ágnes,
Vállalati kommunikációs menedzser.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.