Idén azonban – a néphagyománytól eltérően – kivételesen nem a hamvazószerdát követő csütörtökön kerül sor a magyar gasztronómiát népszerűsítő akcióra, mivel az épp – az étterembe járás szempontjából szintén népszerű – Valentin (Bálint) napra esik. A Magyar Turizmus Zrt. ezért – a gasztronómiai szövetségekkel egyeztetve – 2013. január 31-én szervezi meg az akciót Farsangi Torkos Csütörtök néven. A Magyar Turizmus Zrt. és a NetPincér korábbi sikeres együttműködésének köszönhetően az akció hivatalos weboldala továbbra is a www.torkoscsütörtök.hu (vagy www.torkoscsutortok.hu) lesz. Ismét ezen a weboldalon zajlik majd az éttermek regisztrációja, illetve a vendégek itt találják meg az éttermek listáját és asztalt is foglalhatnak január 14-étől online módon. Az éttermek jelentkezését 2013. január 28-ig várják a szervezők. Az éttermi akcióval és a kapcsolódó szálláshelyi kedvezményekkel a SZÉP kártya felhasználást is ösztönözni kívánják.
Hogyan csatlakozhatnak… ?
… az éttermek és más vendéglátóipari egységek
A csatlakozási feltételek nem változtak a korábbi évekhez képest.
Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy 2013. január 31-én egész nap – teljes nyitvatartási idejük alatt – ’a la carte’ kínálatukból 50%-os kedvezményt biztosítanak a számla végösszegéből a helyben fogyasztásra, készpénzes vagy bankkártyás (amennyiben lehetőség van rá az év többi időszakában is) fizetési mód választása esetén. A csatlakozás feltétele tehát a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása és az ÉTEL- ÉS ITALFOGYASZTÁSRA együttesen, azaz a számla teljes végösszegéből adott 50%-os kedvezmény! Külön erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. Azon éttermek jelentkezését, amelyek ellen korábban jogos panasz merült fel, 2013-ra sem tudja fogadni a Magyar Turizmus Zrt.
A csatlakozó szolgáltató vállalja azt is, hogy az akció hatékonyságmérésének céljából a Magyar Turizmus Zrt. által összeállított elektronikus szakmai kérdőívet kitölti.
Az akcióban részt venni kívánó éttermek, illetve vendéglátóhelyek egészen 2013. január 28-án 16 óráig jelentkezhetnek a www.torkoscsutortok.hu honlapon található regisztrációs űrlap kitöltésével. A regisztrált vendéglátóhelyeket, illetve az akciót, a Torkos Csütörtök www.torkoscsutortok.hu hivatalos honlapja mellett az MT Zrt. az idei évben is népszerűsíti különböző médiafelületein.
A Magyar Turizmus Zrt. 2013-ban is együttműködést tervez a METRO Kereskedelmi Kft.-vel, amelynek eredményeképpen a csatlakozó vendéglátóhelyek jövőre is kedvezményben részesülhetnek a METRO áruházakban a Torkos Csütörtököt megelőző napokban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet az akció sikere érdekében további nagykereskedések és éttermi beszállítók részére is felhívást tett közzé, hogy a kampányhoz kapcsolódó vendéglátóhelyek kedvezményekben részesülhessenek. A METRO áruházakban igénybe vehető kedvezmény feltételeiről, valamint a további csatlakozó nagykereskedelmi partnerekről és a kedvezmények mértékéről szintén a www.torkoscsutortok.hu honlapon lehet majd tájékozódni.
További információt az [email protected] email címen kaphatnak a vendéglátóhelyek.
… a szálláshelyek
A Torkos Csütörtökhöz kapcsolódóan az MT Zrt. ismét szálláshelyi akciót hirdet, amelynek célja a belföldi szálláshelyek vendégforgalmának növelése és a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználásának ösztönzése. A kezdeményezéshez mindazon szálláshelyek csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy a Torkos Csütörtököt követő „hosszú hétvégére” speciális, kedvezményes ajánlatokat dolgoznak ki. Az akcióban részt vevő szálláshelyek a kedvezményes csomagot a szabadkapacitás függvényében biztosítják.
A szálláshely-szolgáltatók 2013. január 18-ig jelentkezhetnek kedvezményes ajánlataikkal. A csatlakozott szálláshelyek csomagajánlatai megjelennek a www.itthon.hu honlapon. Az MT Zrt. a Torkos Csütörtök www.torkoscsutortok.hu honlapján is népszerűsíti a szálláshelyi akciót, valamint a társaság médiafelületein is felhívja rá a figyelmet.
A csatlakozni kívánó szálláshely-szolgáltatók vállalják, hogy részt vesznek az MT Zrt. által kiküldött kérdőíves felmérésben is.
Az ajánlati adatlap letöltésével vagy kitöltésével kapcsolatos technikai jellegű kérdés esetén további információért a [email protected] email címre írhatnak. Egyéb, szakmai jellegű kérdés esetén pedig a 488-8623-as telefonszámot hívhatják vagy a [email protected] e-mail címre írhatnak.
… a torkoskodni kívánó vendégek?
A torkoskodni kívánó vendégeknek egyelőre nincs más dolguk, mint január 14-től böngészni az akció hivatalos honlapját a www.torkoscsutortok.hu oldalt, ahol folyamatosan frissítik a csatlakozott éttermek listáját, sőt asztalfoglalásra is lehetőség nyílik. Az érdeklődők a Torkos Csütörtök hivatalos portáljáról is elérhetik az MT Zrt. www.itthon.hu oldalát, ahol a „Torkos szállásajánlatok” között is lehet majd válogatni, és az „utazási éhséget” csillapítani a kedvezményes ajánlatok megrendelésével.
Torkos Csütörtök: sikeresen felelevenített népszokás
A magyar néphagyomány és szokásrend egyik kiemelt jelentőségű időszaka a farsang. Ez a húsvétot megelőző, vízkereszttől hamvazószerdáig tartó, váltakozó hosszúságú időszak számos érdekes, már-már elfeledett népszokásnak ad teret. Ilyen például a farsang elejét jelző "regélő hétfő" vagy a "farsang farkát" jelölő három jeles nap, a húshagyókedd, a hamvazószerda és a Torkos Csütörtök. Az egyik ilyen népszokás felelevenítésével, a hamvazószerdát követő Torkos Csütörtök újjáélesztésével szeretné a Magyar Turizmus Zrt. ráirányítani a figyelmet a hagyományok csodás tárházára. Torkos Csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazószerdát követően ünnepeljük – ismét szabad volt húst fogyasztani, sőt bizonyos területeken a csütörtöki torkoskodás "kötelező" volt, már csak a farsangi maradékok elfogyasztása céljából is. 2013-ban azonban – a néphagyománytól eltérően – kivételesen nem a hamvazószerdát követő csütörtökön kerül sor a magyar gasztronómiát népszerűsítő akcióra, mivel az épp – az étterembe járás szempontjából szintén népszerű – Valentin (Bálint) napra esik. A Magyar Turizmus Zrt. ezért – a gasztronómiai szövetségekkel egyeztetve – 2013. január 31-én szervezi meg az akciót Farsangi Torkos Csütörtök néven.
A 2012. évi Torkos Csütörtök akció legfontosabb eredményei
2012-ben, hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben. Vendég és vendéglátó egyaránt megszerette az akciót, a vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak. A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységét jónak, ösztönzőnek értékelték az éttermek. A résztvevők túlnyomó többsége jövőre sem akar kimaradni az akcióból, és sokan igénylik a hasonló, alaposan kidolgozott és sikeresen megvalósított kampányokat. Érdeklődés mutatkozott a vendégek részéről az akció új eleme, a „Torkos szállásajánlatok” iránt is.
Torkos Csütörtök: sikeres védjegy
A Magyar Turizmus Zrt. 2009. április 7-től kizárólagos jogosultja a Magyar Szabadalmi Hivatal által 198 609-es számon lajstromozott Torkos Csütörtök védjegynek, így a szóösszetételt csak azon éttermek használhatják, amelyek regisztrált résztvevői a Magyar Turizmus Zrt. akciójának.
A Torkos Csütörtök továbbra is az MT Zrt. akciójaként jelenik meg, de a komoly éttermi és felhasználói adatbázissal is rendelkező Netpincér az akció honlapjának elkészítésével, a teljes adminisztráció, valamint a honlapon keresztül az asztalfoglalások, illetve az utólagos panaszkezelés lebonyolításával, és saját felületeiken történő kommunikációval hozzájárul a kampány még nagyobb sikeréhez.