Az NFH a fesztivál ideje alatt összesen 173 vendéglátó egységet ellenőrzött, amelyek közül csak 17 kitelepült egység tekintetében merült fel kifogás, amely 9,8%-os arányt jelent. A kifogásolt egységek közül 14 vállalkozás esetében az észlelt hiányosság a hatóság munkatársainak felhívása alapján még ott a helyszínen pótlásra került. Ezek a könnyen javítható problémák döntően az ár- illetve kiszolgálási mennyiség feltüntetésével, valamint az üzemeltető adatainak hiányával voltak kapcsolatosak.
A csomagolóanyag miatt kétszer
A fogyasztóvédelmi hatóság mindössze két esetben indított szabálysértési eljárást amiatt, hogy a tömegre értékesített termékek (élelmiszerek) eladásakor, a csomagolóanyag súlyát nem tárázták ki a mérlegen, hanem azt a termék súlyába belemérték, illetve kettős árfeltüntetést alkalmaztak és a fizetés során a magasabb árat számították fel.
A taxiszolgáltatások
ellenőrzése keretében, a rendezvény zárása után az NFH idegen nyelven beszélő munkatársai több, próbautazással egybekötött ellenőrzést is lefolytattak. E területen egy alkalommal merült fel kifogás.
Mutatványosok
Ellenőrzésre került továbbá; 9 olyan vállalkozás, amelyek mutatványos berendezést üzemeltettek a fesztivál területén. A vizsgált 15 mutatványos berendezés közül 2 esetben kellett a fogyasztóvédelmi hatóságnak intézkednie.
"A fentiek alapján megállapítható, hogy a fővárosi felügyelőségnek a Sziget Fesztiválon való több éves folyamatos jelenléte, átfogó ellenőrzései, valamint nem utolsó sorban a kitelepülő vállalkozások részére tartott előzetes tájékoztató előadásai a rendezvényen elkövetett fogyasztóvédelmi jogsértések látványos visszaszorulását eredményezte, hozzájárulva a fesztivállátogatók minél zavartalanabb szórakozásához is" - foglalja össze a közlemény.