Így utaznak a digitális bevándorlók

Nemzetközi felmérést készített a Travelport a szabaidős turisták utazási szokásairól. A kutatás arra is kitér, hogy az utazók hogyan tervezik és foglalják le útjaikat, hogyan használják fel a techológia és a közösségi média által nyújtott lehetőségeket és hogy az agentek hogyan elégíthetik ki az ezáltal felmerülő újabb és újabb igényeket.

A felmérés két korosztályba sorolja az utazókat: a 35 év alatti „digitális bennszülöttek” és a 36-45 év közötti „digitális bevándorlók” csoportjába. Mindkét csoportban jelentős mértékben találhatók okostelefon felhasználók: a 35 év alattiak 87%-a, illetve a 36-45 év közöttiek 80%-a vagy már okostelefont használ, vagy tervezi, hogy 6 hónapon belül okostelefont vásárol.

Az internet általános elérhetősége alapvetően változtatja meg a szabadidős utazók elvárásait, követelményeit és viselkedését. Az utazók jelentős része személyes asszisztensnek tekinti az okostelefont, amely bármikor lehetővé teszi az utazással és a célállomással kapcsolatos információk elérését.

Mindkét csoport előnyben részesítette a mobil technológiák használatát az utazás megkezdése előtt. Ez jelzi a más applikációkkal integrálható útitervek és a mobil eszközökön könnyen olvasható formátumok támogatásának fontosságát. Azonban annak ellenére, hogy a technológia lehetővé teszi, hogy a felhasználók maguk foglalják le útjaikat, mindkét csoport jelezte, hogy az interneten található információ mennyisége miatt a foglalás egyre bonyolultabbá válik és hogy az összetett utak foglalását inkább agentekre bízzák.

A tanulmány azt is megvizsgálja, hogy a szabadidős utazási irodák milyen szolgáltatásokat nyújtanak ügyfeleiknek és megállapítja, hogy van lehetőség javítani a „digitális bennszülött” és „digitális bevándorló” ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások minőségén. Míg a legtöbb agent aktívan részt vesz az útiterv összeállításában, addig az agentek fele tartja továbbra is a kapcsolatot az ügyféllel az utazás megkezdése után. A felmérés szerint a mobileszköz felhasználók 41%-a jelezte, hogy további promóciós ajánlatokat és reptéri információkat szeretne kapni, amíg úton van.

A Travelport becslése szerint a globális közbenső szabadidős utazási piac mérete 2015-re eléri az évi 672 milliárd dollárt.

Bryan Conway, a Travelport marketing vezérigazgatója a következőket nyilatkozta a felméréssel kapcsolatban: „A tanulmány kiemeli a hatékony technológiai megoldások, az üzleti ingelligencia, valamint a funkciók és a tartalom gazdagságának fontosságát. Az agentek eladással kapcsolatos munkáját ezeken keresztül tudjuk támogatni. Az új technológiai megoldások lehetővé teszik az agentek számára, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. Továbbra is elkötelezettek vagyunk innovatív techologiák kifejlesztése iránt, mint például a Travelport ViewTripTM mobil alkalmazás vagy a Travelport Universal DesktopTM alkalmazás, amelyek jó szolgáltatásokat nyújtanak felhasználóinknak a gyorsan vátozó szabadidős utazási piac területén.”

A Travelport 2012 közepén 2500 szabadidős utazó és 1000 utazási iroda bevonásával több párhuzamosan futó tanulmányt folytatott a következő országokban: Ausztrália, Kanada, Franciaország, Németország, India, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Királyság és Amerikai Egyesült Államok. Az adatok begyűjtése az utazási irodáktól egy online kérdőív segítségével történt, míg az ügyfelek által szolgáltatott információk begyűjtését egy megbízott külső cég végezte el.

A teljes tanulmány innen letölthető. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.