A felmérés két korosztályba sorolja az utazókat: a 35 év alatti „digitális bennszülöttek” és a 36-45 év közötti „digitális bevándorlók” csoportjába. Mindkét csoportban jelentős mértékben találhatók okostelefon felhasználók: a 35 év alattiak 87%-a, illetve a 36-45 év közöttiek 80%-a vagy már okostelefont használ, vagy tervezi, hogy 6 hónapon belül okostelefont vásárol.
Az internet általános elérhetősége alapvetően változtatja meg a szabadidős utazók elvárásait, követelményeit és viselkedését. Az utazók jelentős része személyes asszisztensnek tekinti az okostelefont, amely bármikor lehetővé teszi az utazással és a célállomással kapcsolatos információk elérését.
Mindkét csoport előnyben részesítette a mobil technológiák használatát az utazás megkezdése előtt. Ez jelzi a más applikációkkal integrálható útitervek és a mobil eszközökön könnyen olvasható formátumok támogatásának fontosságát. Azonban annak ellenére, hogy a technológia lehetővé teszi, hogy a felhasználók maguk foglalják le útjaikat, mindkét csoport jelezte, hogy az interneten található információ mennyisége miatt a foglalás egyre bonyolultabbá válik és hogy az összetett utak foglalását inkább agentekre bízzák.
A tanulmány azt is megvizsgálja, hogy a szabadidős utazási irodák milyen szolgáltatásokat nyújtanak ügyfeleiknek és megállapítja, hogy van lehetőség javítani a „digitális bennszülött” és „digitális bevándorló” ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások minőségén. Míg a legtöbb agent aktívan részt vesz az útiterv összeállításában, addig az agentek fele tartja továbbra is a kapcsolatot az ügyféllel az utazás megkezdése után. A felmérés szerint a mobileszköz felhasználók 41%-a jelezte, hogy további promóciós ajánlatokat és reptéri információkat szeretne kapni, amíg úton van.
A Travelport becslése szerint a globális közbenső szabadidős utazási piac mérete 2015-re eléri az évi 672 milliárd dollárt.
Bryan Conway, a Travelport marketing vezérigazgatója a következőket nyilatkozta a felméréssel kapcsolatban: „A tanulmány kiemeli a hatékony technológiai megoldások, az üzleti ingelligencia, valamint a funkciók és a tartalom gazdagságának fontosságát. Az agentek eladással kapcsolatos munkáját ezeken keresztül tudjuk támogatni. Az új technológiai megoldások lehetővé teszik az agentek számára, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. Továbbra is elkötelezettek vagyunk innovatív techologiák kifejlesztése iránt, mint például a Travelport ViewTripTM mobil alkalmazás vagy a Travelport Universal DesktopTM alkalmazás, amelyek jó szolgáltatásokat nyújtanak felhasználóinknak a gyorsan vátozó szabadidős utazási piac területén.”
A Travelport 2012 közepén 2500 szabadidős utazó és 1000 utazási iroda bevonásával több párhuzamosan futó tanulmányt folytatott a következő országokban: Ausztrália, Kanada, Franciaország, Németország, India, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Királyság és Amerikai Egyesült Államok. Az adatok begyűjtése az utazási irodáktól egy online kérdőív segítségével történt, míg az ügyfelek által szolgáltatott információk begyűjtését egy megbízott külső cég végezte el.