A téli időszámítás beköszöntével ismét elindult a Magyar Turizmus Zrt. hagyományos téli forgalomélénkítő kampánya, a Budapest Winter Invitation (BWI).
A novembertől áprilisig tartó eddigi akciók igen sikeresnek bizonyultak, 2012-13 telén több mint 93 000 többlet vendégéjszakát generált a BWI-promóció. Londonban és Bécsben a héten már láthatók a Budapestet népszerűsítő kampány hirdetései, amelyeknek kiemelt ajánlata a Szépművészeti Múzeum Caravaggiotól Canalettóig c. nagykiállítása.
A Magyar Turizmus Zrt. nyolcadik alkalommal szervezi meg a Budapest Winter Invitation kampányt, amelynek célja Budapest népszerűsítése mellett a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése. Az ezúttal is 1 millió euró értékű média-megjelenéssel is támogatott kampányhoz 54 fővárosi szálloda csatlakozott.
Az áprilisig folyamatosan zajló kampány szlogenje továbbra is Budapest: Winter's hottest choice (Budapest: a tél legforróbb ajánlata).
Azok a vendégek, akik az akció keretében legalább három éjszakára szállást foglalnak a részt vevő szállodák valamelyikében, egy további ingyenes éjszakát kapnak ajándékba. A kapcsolódó csomagajánlat részeként több fővárosi gyógyfürdő, valamint kulturális események és szórakoztató programok széles választéka teszi lehetővé a test és a lélek regenerálódását.
A népszerűségre való tekintettel továbbra is az ajánlat része az ingyenes fürdőlátogatás a Gellért, a Lukács vagy a Rudas Fürdőben, az 50%-os kedvezmény a Széchenyi Fürdőben, s a szállodában kapott voucher további kuponos kedvezményeket foglal magában: többféle városnézést, valamint egyszeri 50%-os kedvezményt az Aquaworld élményfürdőbe a napi belépő váltása esetén.
December 31-éig a vendégek 1+1 adag forralt bort is fogyaszthatnak a Bazilikánál zajló Adventi Ünnepen. Az ajánlatok már foglalhatók az akció saját weboldalán, a www.budapestwinter.com-on és a partnerek saját csatornáin, emellett a piacvezető Expedia és Hotels.com portálcsaládon kiemelt kampány is népszerűsíti a hideg téli napokra szánt szívmelengető ajánlatokat.
A vezető utazási portál oldalain kívül számos további online felületen több tízmillióan találkoznak majd a Budapest Winter Invitation csomaggal. A BWI kampány fő finanszírozójaként idén is a Magyar Turizmus Zrt az akció szervezője és aktívan részt vesz a kampány népszerűsítésében.
A marketingakció kiemelt együttműködő partnerei: a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Budapest Gyógyfürdői Zrt., a Budapesti Fesztiválzenekar, a Budapest Airport Zrt., a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, az Expedia és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portál, és olyan turisztikai szolgáltatók, mint a CityTour Hop on Hop off és a Legenda Kft.
A központi online kampány kiegészítéseként, az akció valamennyi kiemelt célpiacán, több mint 15 országban zajlanak online, PR és közterületi kampányok a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek szervezésében.
A Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Tavaszi Fesztivál ismét stratégiai partnerként csatlakozott az idei akcióhoz, kiegészítve az alapterméket újabb vonzerőkkel. A Szépművészeti Múzeum Caravaggiotól Canalettóig című, a hétvégén nyílt kiállítása nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, csakúgy, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, amelynek április 6-i zárónapjához igazították a kampány időtartamát is.
A szervezők együttműködésének köszönhetően az itáliai barokk és rokokó festészetet bemutató kiállítás, a Budapesti Fesztiválzenekar rendezvényei, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál nemzetközi promóciói is összekapcsolódnak a téli városlátogató csomagéval.
Londonban, a világ egyik legjelentősebb turisztikai kiállításának (World Travel Market - WTM) megnyitásához időzítve, a teljes londoni metróhálózatban, a metrókocsik belsejében 1000 db plakát, a WTM-re közlekedő vonalon pedig 300 db plakát hirdeti az itáliai remekműveket bemutató kiállítást és a téli akciót.
London belvárosában, továbbá kilenc, kiemelt forgalmú metróállomáson (Oxford Circus, Victoria, Holborn, Kings Cross, Euston, Liverpool Street, Paddington, Green Park és Leicester square) találkozhatnak az utazók mozgólépcső melletti BWI-plakátokkal. Novembertől Bécs belvárosában is közös köztéri kampány zajlik, amelynek keretében 26 citylight és 16 dupla citylight plakát népszerűsíti a 17-18. századi itáliai festészetnek szentelt reprezentatív budapesti kiállítást és a BWI akció üzenetét.
A BWI kampány legfőbb célpiacai: Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Skandinávia, Ausztria, Spanyolország, illetve Szlovákia, Lengyelország, Szerbia és Románia.
Az összesítés szerint az 2012-13-as évi BWI-akció eredménye legalább 25 063 érkezés és 93 455 többlet vendégéjszaka. A legtöbbet a brit, az olasz és a francia vendégeknek köszönhetjük, többségük repülővel érkezett.