Az átszervezés részeként a VisitBritain megszünteti tevékenységét a következő országokban: Argentína, Csehország, Finnország, Görögország, Hong Kong* (Kínával összevonva), Magyarország, Korea, Malaysia, Mexikó, Új-Zéland, Portugália, Szingapúr, Dél-Afrika, Thaiföld.
-34%-ból így lesz plusz 2 milliárd!
A tömeges irodabezárás tényét különleges csavarral így magyarázza a Visit Britain friss közleménye: "... az átszervezések célja, hogy a társaság és a turisztikai szektor között kormányzati kezdeményezésre létrejött együttműködés keretében támogatott négyéves marketing kampány sikerét biztosítsák. Az angol Kulturális, Média- és Sportminisztériummal, mint fő támogatóval kötött megállapodás szerint a társaság a Nagy-Britanniában a közeljövőben megrendezésre kerülő kiemelkedő események – többek közt Vilmos herceg esküvője, a gyémánt-jubileum, az Olimpiai és Paralimpiai Játékok – révén 2 milliárd angol font többletbevételt és 50.000 plusz munkahelyet remél biztosítani a gazdaság számára. Ezen célok hatékony megvalósítása érdekében, valamint válaszul a VisitBritain költségvetésének 2010. októberben bejelentett 34 százalékos csökkentésére a társaság tegnap, 2011. február 9-én, jelentős átszervezéseket jelentett be. A szervezet kivonul egyes piacokról és jelentős profiltisztítást hajt végre, hogy az ország érdekét szolgáló marketingcélokra a lehető legtöbb erőforrás álljon rendelkezésre. A VisitBritain összesen 14 piacon szűnteti meg a képviseletét, amelybe Magyarország is beletartozik."
Központosítják a marketinget
A központi marketing csoport elsődleges feladata a jövőben a globális marketing kampány sikeres lebonyolítása, valamint az üzleti partnerekkel folytatott partnership marketing és key account management tevékenységek erősítése. A digitális média, közösségi hálózatok, PR, marketing és kapcsolattartás a 2012-es eseményekben érintettekkel továbbra is kulcsszerepet kap.
A nyereséget biztosító online kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése továbbra is hangsúlyos marad.
Az internetnek köszönhető – a fogyasztói, kereskedelmi és média oldalakra kiterjedő – globális online jelenlét mellett a VisitBritain a költségminimalizálás érdekében kénytelen tengeren túli jelenlétét csökkenteni, és a jövőben 35 helyett csupán 21 piacon (24 városban) lesz jelen. A 21 piac is nagyon széles földrajzi lefedettséget biztosít, és magában foglalja a turizmusból származó bevételek 80%-át adó országokat.
A tengerentúli irodák munkatársainak továbbra is elsődleges feladata a piaci információgyűjtés, a kereskedelmi és sajtókapcsolatok ápolása, értékesítő körutak és kereskedelmi rendezvények szervezése és támogatása, a helyszíni partnerkapcsolatok bővítése, az országimázs ápolása, valamint a marketingprogram megvalósításának elősegítése.
Visszafogják magukat az üzleti turizmus terén
Az üzleti turizmus terén a nemzeti turisztikai szervezetek meglehetősen aktívak, így a VisitBritain e területen csökkenti tevékenységét. Természetesen a jövőben is nyújt majd tendertámogatási segítséget a nemzetközi konferenciák, tudományos és sportrendezvények szervezésére pályázóknak, valamint exportplatformot az angol cégek számára olyan tengerentúli piacokhoz, ahol a helyi cégek nem specializálódtak üzleti vagy szabadidős turizmusra (Oroszország, Kína), valamint online információkat a tevékenységek bővítéséhez.
Elköltöznek a Regent Streetről
A turisztikai információs központnak – a „Britain and London Visitor Centre”-nek – otthont adó Lower Regent Street-i épület bérleti szerződése 2012-ben lejár. A VisitBritain a szerződést nem kívánja meghosszabbítani, és már folynak a tárgyalások más ügynökségekkel, amelyek átvennék a londoni turisták tájékoztatásának feladatait.
Az adminisztratív költségek csökkentésére vonatkozó feltétel értelmében az ügynökség a háttérterületeken (pénzügy, IT, munkaügy, kommunikáció) dolgozók létszámát és e területek költségvetését is csökkenti.
A VisitBritain és a VisitEngland továbbra is egy helyen, a londoni Palace Street 1. szám alatt működik majd, a költséghatékonyság érdekében 2009. október óta közös HR, IT és pénzügyi részleggel.
70 munkahely ugrik
Az átalakítások következtében a pozíciók 25-30 százaléka, mintegy 70 munkahely kerül megszüntetésre. A tárgyalások a munkavállalókkal már zajlanak. A végső döntés április végére várható.
A társaság vezérigazgatója, Sandie Dawe a következőket mondta: „Az új struktúra és új célkitűzések tükrözik a társaság prioritásait, és összhangban vannak a négyéves támogatási megállapodással. Célunk a következő két évben megrendezésre kerülő emblematikus események kapcsán az ország turizmusból származó bevételeinek maximalizálása. Fontos, hogy ezen egyértelmű célokhoz a megfelelő szervezeti struktúrát és szakértelmet rendeljük. Hiszek a csapat szakmai tudásában és elkötelezettségében, és bízom benne, hogy a kitűzött célokat maradéktalanul meg tudjuk valósítani, elősegítve partnereink és az egész turisztikai szektor sikerét.”