Visit Britain: irodabezárás az olimpiáért

Tizennégy országban, köztük Magyarországon is bezárja irodáját a Brit Turisztikai Hivatal, a VisitBritain, amely egy hete még workshopon mutatta be a szigetország kínálatát Budapesten.

Az átszervezés részeként a VisitBritain megszünteti tevékenységét a következő országokban: Argentína, Csehország, Finnország, Görögország, Hong Kong* (Kínával összevonva), Magyarország, Korea, Malaysia, Mexikó, Új-Zéland, Portugália, Szingapúr, Dél-Afrika, Thaiföld.

-34%-ból így lesz plusz 2 milliárd!

A tömeges irodabezárás tényét különleges csavarral így magyarázza a Visit Britain friss közleménye: "... az átszervezések célja, hogy a társaság és a turisztikai szektor között kormányzati kezdeményezésre létrejött együttműködés keretében támogatott négyéves marketing kampány sikerét biztosítsák. Az angol Kulturális, Média- és Sportminisztériummal, mint fő támogatóval kötött megállapodás szerint a társaság a Nagy-Britanniában a közeljövőben megrendezésre kerülő kiemelkedő események – többek közt Vilmos herceg esküvője, a gyémánt-jubileum, az Olimpiai és Paralimpiai Játékok – révén 2 milliárd angol font többletbevételt és 50.000 plusz munkahelyet remél biztosítani a gazdaság számára. Ezen célok hatékony megvalósítása érdekében, valamint válaszul a VisitBritain költségvetésének 2010. októberben bejelentett 34 százalékos csökkentésére a társaság tegnap, 2011. február 9-én, jelentős átszervezéseket jelentett be. A szervezet kivonul egyes piacokról és jelentős profiltisztítást hajt végre, hogy az ország érdekét szolgáló marketingcélokra a lehető legtöbb erőforrás álljon rendelkezésre. A VisitBritain összesen 14  piacon szűnteti meg a képviseletét, amelybe Magyarország is beletartozik."

Központosítják a marketinget

A központi marketing csoport elsődleges feladata a jövőben a globális marketing kampány sikeres lebonyolítása, valamint az üzleti partnerekkel folytatott partnership marketing és key account management tevékenységek erősítése. A digitális média, közösségi hálózatok, PR, marketing és kapcsolattartás a 2012-es eseményekben érintettekkel továbbra is kulcsszerepet kap.

A nyereséget biztosító online kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése továbbra is hangsúlyos marad.

Az internetnek köszönhető – a fogyasztói, kereskedelmi és média oldalakra kiterjedő – globális online jelenlét mellett a VisitBritain a költségminimalizálás érdekében kénytelen tengeren túli jelenlétét csökkenteni, és a jövőben 35 helyett csupán 21 piacon (24 városban) lesz jelen. A 21 piac is nagyon széles földrajzi lefedettséget biztosít, és magában foglalja a turizmusból származó bevételek 80%-át adó országokat.

A tengerentúli irodák munkatársainak továbbra is elsődleges feladata a piaci információgyűjtés, a kereskedelmi és sajtókapcsolatok ápolása, értékesítő körutak és kereskedelmi rendezvények szervezése és támogatása, a helyszíni partnerkapcsolatok bővítése, az országimázs ápolása, valamint a marketingprogram megvalósításának elősegítése.

Visszafogják magukat az üzleti turizmus terén

Az üzleti turizmus terén a nemzeti turisztikai szervezetek meglehetősen aktívak, így a VisitBritain e területen csökkenti tevékenységét. Természetesen a jövőben is nyújt majd tendertámogatási segítséget a nemzetközi konferenciák, tudományos és sportrendezvények szervezésére pályázóknak, valamint exportplatformot az angol cégek számára olyan tengerentúli piacokhoz, ahol a helyi cégek nem specializálódtak üzleti vagy szabadidős turizmusra (Oroszország, Kína), valamint online információkat a tevékenységek bővítéséhez.

Elköltöznek a Regent Streetről

A turisztikai információs központnak – a „Britain and London Visitor Centre”-nek – otthont adó Lower Regent Street-i épület bérleti szerződése 2012-ben lejár. A VisitBritain a szerződést nem kívánja meghosszabbítani, és már folynak a tárgyalások más ügynökségekkel, amelyek átvennék a londoni turisták tájékoztatásának feladatait.

Az adminisztratív költségek csökkentésére vonatkozó feltétel értelmében az ügynökség a háttérterületeken (pénzügy, IT, munkaügy, kommunikáció) dolgozók létszámát és e területek költségvetését is csökkenti.

A VisitBritain és a VisitEngland továbbra is egy helyen, a londoni Palace Street 1. szám alatt működik majd, a költséghatékonyság érdekében 2009. október óta közös HR, IT és pénzügyi részleggel.

70 munkahely ugrik

Az átalakítások következtében a pozíciók 25-30 százaléka, mintegy 70 munkahely kerül megszüntetésre. A tárgyalások a munkavállalókkal már zajlanak. A végső döntés április végére várható.

A társaság vezérigazgatója, Sandie Dawe a következőket mondta: „Az új struktúra és új célkitűzések tükrözik a társaság prioritásait, és összhangban vannak a négyéves támogatási megállapodással. Célunk a következő két évben megrendezésre kerülő emblematikus események kapcsán az ország turizmusból származó bevételeinek maximalizálása. Fontos, hogy ezen egyértelmű célokhoz a megfelelő szervezeti struktúrát és szakértelmet rendeljük. Hiszek a csapat szakmai tudásában és elkötelezettségében, és bízom benne, hogy a kitűzött célokat maradéktalanul meg tudjuk valósítani, elősegítve partnereink és az egész turisztikai szektor sikerét.”

www.facebook.com/loveUK


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.