Az eseményre ezúttal is kilenc andalúz termelő küldte el képviselőjét. Az Extenda nonprofit szervezet (Andalúz Kereskedelemfejlesztési Iroda) immáron húsz országban segít, hogy a déli spanyol tartomány termékei - az olívabogyó és olaj, a sherry, a minőségi borok vagy a világhírű serrano sonka - piacot találjanak.
Bár a hazai csúcsgasztronómia konyháin már megtalálhatók az andalúz alapanyagok, és talán divattá vált a spanyol és ezen belül az andalúz étkezési kultúra Magyarországon, rengeteg érdekességgel találkozhattak, akik részt vettek az idén harmadszor megrendezett találkozón.
Megtudhattuk, hogy a sík területekről származó olívabogyó kesernyésebb, a hegyvidéki pedig édes, hogy a nálunk is ismert kapribogyó tulajdonképpen a növény virágbimbója, de Andalúziában a nagyobb, száras változat is ismert, ami a növény igazi termése, vagy éppen azt, hogy a levegőn szárított sonka mellett van hasonlóan elkészített tonhal is, a "mojama". De megtudhattuk azt is, hogy az olívakóstolás filozófiája és rituáléja cseppet sem szegényesebb a borkóstolásnál.
Andalúzia megérkezett lés csak arra vár, hogy teljes fényében megmutathassa magát a magyar közönségnek, első ízben az április 20-án, a Gellért szállóban megrendezésre kerülő Andalúz Gourmet és Borfesztiválon.